דני אבדיה. לפחות סוף שבוע אחד עם כל הגדולים. צילום: אי.אף.פי

החלומות הבאים שבתקווה יתגשמו עבור דני אבדיה ב-NBA

המעבר של דני אבדיה לפורטלנד טרייל בלייזרס הגשים את השאיפה של הישראלים שיעזוב את וושינגטון וויזארדס • היעד החדש הוא אולי לא מה שציפינו, אבל הוא פתח את התיאבון לעוד כמה שאיפות שיעשו לטאלנט הישראלי - ולנו - את עונת ה־NBA הקרובה

[object Object]

דני אבדיה חי את החלום של כל כדורסלן - להיות שחקן רוטציה בכיר ב־NBA. במהלך הקיץ הוא גם הגשים חלום לאלפי אוהדים ישראלים ועזב את וושינגטון וויזארדס.
אמנם פורטלנד טרייל בלייזרס היא לא היעד שקיווינו לו עבור היהלום, אבל גם המעבר לצד המערבי הוא שינוי מרענן עבור הקהל הישראלי, שצמא לעוד אחרי חצי העונה האחרונה הנהדרת של הפורוורד בבירת ארצות הברית.

רגע לפני שיעלה למשחק הרשמי הראשון במדים החדשים מול גולדן סטייט (בין רביעי לחמישי, 05:30), בדקנו אילו חלומות נוספים אבדיה יוכל להגשים בליגה הטובה בעולם, עבורו וגם עבור המעריצים שלו.

הופעה בפלייאוף
למרות הצלחה אישית, הכדורסלן הישראלי עדיין לא חווה הצלחה קבוצתית. אבדיה, בעונתו הראשונה, פספס בעקבות פציעה את הסיבוב הראשון בפלייאוף עם וושינגטון, והכמיהה לראות את הכישרונות הישראלים על הבמה הגדולה ב־NBA רק גדלה (זוכרים את עומרי כספי?), במיוחד לפי הפוטנציאל הטמון בו.

לצערנו, הבלייזרס לא אמורים להגיע לפלייאוף, אפילו רחוק מכך, אבל זה לא אומר שאבדיה לא יוכל להגיע להישג הזה בטווח הקצר במעבר בטרייד לקונטנדרית או לקבוצת פלייאוף אחרת. בכל זאת, מדובר בשחקן עם אחד החוזים המשתלמים ביותר בליגה.

אבדיה. להצטיין מול הכוכבים, צילום: אי.פי

 

בחירה לאחד ממצטייני העונה
אבדיה הוא לייט בלומר, לפחות בכל מה שקשור ל־NBA. אנחנו, הישראלים, ידענו שיש לו מה שצריך כדי לפרוח ועל יכולותיו ההתקפיות, אבל הוא דווקא התפרסם בזכות משחק ההגנה. בהתחלה קיווינו שייכנס לאחת מחמישיות ההגנה של העונה, במיוחד אחרי כמה הופעות מרשימות מול כוכבים כמו יאניס אנטטוקומפו וג'ייסון טייטום, אבל זה לא קרה.

אחרי הפריצה שלו בעונה שעברה קיווינו שיגיע גבוה במרוץ לתואר השחקן המשתפר, אבל הגיע רק למקום השישי ולאדם בודד אחד מתוך 100 שחשב שהוא ראוי לתואר.

השנה, המרוץ לתואר השחקן המשתפר עדיין תקף לגביו. אם ישתלט על הקבוצה ויצליח לגרום לה להיות יותר תחרותית, אולי השם שלו יצוץ במעלה הרשימה. גם אם יצטיין שוב בצד ההגנתי, הפרמטרים לבחירה לאו דווקא נוגעים בסטטיסטיקה מתקדמת אלא בנתונים הפשוטים.
ואולי בכלל האופציה הריאלית ביותר היא השחקן השישי של העונה.

אם צ'ונסי בילאפס יחליט שעדיף שיעלה מהספסל, לאבדיה יש את היכולות ההתקפיות לבלוט ולהתברג בראש הרשימה לצד שחקנים כמו נאז ריד ומאליק מונק.

אבדיה. את היכולות יש לו, צילום: אי.פי

 

בחירה לאולסטאר
המערב עמוס בכוכבים בקו האחורי, אבל יחסית ריק בקו הקדמי. המקום של שישה שחקנים בלבד מובטח (לברון ג'יימס, אנתוני דייויס, ויקטור וומבניאמה, קווין דוראנט, ניקולה יוקיץ' ודומנטאס סאבוניס), אבל המקום האחרון מתנדנד.

אבדיה, שפספס את משחקי הרוקיז באולסטאר, יכול בתסריט חלומי להשתלט על המקום האחרון שנשאר. חצי עונה חלומית שבה הוא משתלט על משחקים ומצליח גם להביא ניצחונות בזכות עצמו במשחקים בעלי פרופיל גבוה, עשויה להעלות את המניה שלו לגבהים שבהם ידברו עליו כפוטנציאל לאולסטאר. זה לא יהפוך אותו לאחד מ־24 השחקנים הטובים בליגה, אלא לאחד שהצליח לנצל בצורה מיטבית את הסיטואציה שהגיע אליה.

גם אם רק ייכנס לדיונים על המקום באולסטאר, זה יוכיח לו, ולנו, שהוא שייך לרמות הגבוהות באמת ויכול להסתכל בלבן של העיניים לכל שחקן בליגה הטובה בעולם.

טריפל דאבל
אבדיה כבר פלירטט עם טריפל דאבל, אבל הוא לא הצליח לרשום את ההישג הסטטיסטי במדי הוויזארדס. בליגה שרודפת אחרי מספרים, טריפל דאבל יקפיץ את שמו ברשתות ויותר אנשים ייחשפו אליו.

מה הסיכוי שזה יקרה? ריאלי. לפי משחקי ההכנה, אבדיה אמור לשמש יוצר משני ושיתוף הפעולה שלו עם שחקני הפנים נראה מוצלח כבר עכשיו. מסת השריר שהעלה בקיץ (13 ק''ג) תעזור לו במאבקים בצבע, ואת יכולות הריבאונד שלו כל הליגה מכירה. פציעה של אחד הגארדים, שתאפשר לו את החופש ליצור לאחרים, אמורה לקרב אותו להישג.

עקביות
ואולי החלום שאבדיה יכול להגשים לנו הוא לא על ידי פרס או הישג, אלא פשוט המשכיות, ולהראות שההתקדמות בעונה שעברה לא היתה מקרית. עונה של 15-8-5 תספק את הקהל הישראלי וגם תראה לקונטנדריות שהוא שווה את הכסף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם יש משהו שאנחנו מורגלים בו, זה אכזבה. גם העונות הטובות של עומרי כספי הסתיימו בתחושת אכזבה של אי הישגיות או איבוד המקום בסגל ברגעים החשובים. במקרה של אבדיה, כפי שאמר קרמבו במבצע סבתא, נשמח שיתחיל הכי מהר ולאט־לאט יגביר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו