גם קובי בראיינט לא היה מדמיין: ה-WNBA וכדורסל הנשים בתקופה הטובה בהיסטוריה

סברינה יונסקו שהיוותה מודל לחיקוי לבתו של אגדת העבר, מובילה את הענף יחד עם קייטלין קלארק ומקפיצה אותו לגבהים שלא היו מעולם • הלילה, הראשונה תעלה על הפרקט עם ניו יורק למשחק 5 והמכריע בגמר המשמעותי ביותר של השנה

סברינה יונסקו. כוכבת . צילום: AFP

לפני שהייתה קייטלין קלארק הייתה סברינה יונסקו. גרסה מוקדמת וקטנה בסדר גודל מנחשול ההתעניינות שהביאה קלארק לכדורסל הנשים. היא הגיעה לתודעה אמריקנית רחבה ברגע קשה.

כשחקנית קולג'ים היא הייתה נואמת די אלמונית בהלווייתם של קובי בראיינט ובתו ג׳יאנה. בראיינט יצר איתה קשר כשהייתה שחקנית מכללת אורגון וסייע לה רבות בעצות. בין היתר כי ראה אותה כדמות לחיקוי עבור בתו, אותה קיווה לטפח להיות שחקנית על.

בתוך הפסימיות הכללית באותו יום היו גם קולות שמותה של ג׳יאנה-ג׳יג׳י היא מכה אנושה לכדורסל הנשים. שכן רק סיפור כמו ה"בת-של-קובי-בראיינט-מככבת" יכול להרים את הפופולאריות של הענף.

מותה היה כמובן טרגדיה איומה אבל כדורסל הנשים בגבהים שכנראה גם בראיינט עצמו לא יכול היה לדמיין. בערך בתקופה בה בתו הייתה אמורה להתחיל את קריירת המכללות שלה. יונסקו לא עצרה. המשיכה לבנות סביבה התעניינות.

קובי בראיינט ובתו ג'יאנה. הייתה יכולה להיות כוכבת בעצמה, צילום: שפ

דיבורי הבולשיט על היותה לבנה או סטרייטית ועל כך שזו הסיבה שמקדמים אותה היו גם במקרה שלה. וליגת ה-NBA בהחלט דחפה לקידום שלה. למשל בכך שאפשרה לה להתחרות מול סטף קרי בתחרות שלשות מיוחדת. קרי לא ידע במה הוא מסתבך. עכשיו הוא לא יכול לברוח מההתמודדות מול קלארק שמן הסתם תקרה עם רייטינג מטורף באולסטאר הקרוב.

ויונסקו, עכשיו מכוכבות הניו יורק ליברטי, תשחק הלילה (בין ראשון לשני) מול מינסוטה לינקס במשחק ההכרעה על האליפות. אליפות ראשונה לליברטי, וגם ראשונה לכדורסל ניו יורקי מאז 1976 (הניו יורק נטס ב-ABA) או שיא של אליפות חמישית למינסוטה. משחק הכדורסל המקצועני המשמעותי ביותר של השנה. יותר מגמר המכללות או הגמר האולימפי. 

באופן טבעי משמעותי כי הוא משחק חמש בסדרת הטוב מחמש על האליפות. אבל זה בדיוק מה שהליגה הייתה צריכה. הרייטינג העצום שהביאה קלארק, שהודחה עם אינדיאנה בסיבוב הראשון של הפלייאוף, אכן קצת ירד בהמשך הפלייאוף אבל הוא גבוה דרמטית משנים קודמות. ואין כוח יותר גדול בספורט מהמומנטום.

אחרי הקלארק-מאניה שקיבלה הליגה מקבלת משחק על כל הקופה בניו יורק בברקליס סנטר. באמת דומה קצת למשחק 7 של גמר ה-NBA של 1970. גם אז שאלו אם בלי ביל ראסל ושושלת הסלטיקס שהסתיימה האם הליגה תעניין מישהו. וויליס ריד דידה אל תוך האולם, הניקס ניצחו, והאנרגיות שיצאו מניו יורק הקפיצו את הליגה עוד מדרגה.

והקהל החדש מגלה שהליגה הזו מלאה כוכבות אחרות. סל הניצחון של יונסקו במשחק מספר 3, שחתם קאמבק של 15 נקודות פיגור, כבר הוכתר כסל השנה בכדורסל המקצועני. שלשת השוויון עם עבירה של קורטני וויליאמס, ששיחקה תקופה גם באליצור רמלה, במשחק מספר 1, בו מינסוטה חזרה מפיגור גדול  היה לא הרבה פחות מרשים. שלושה משחקים הסתיימו בהפרש של סל.

סברינה יונסקו. כדורסל הנשים בגבהים שלא היו לפני, צילום: AP

בריאנה סטיוארט בניו יורק ונאפיז קולייר במינסוטה עדיין מובילות סטטיסטית את קבוצותיהן אבל אולי הן חלק מסיפור אחר. שחקניות העל שבחרו לשחק עבור השושלת של קונטיקט במכללות הן עדיין כנראה הטובות ביותר. אבל את הסלים הגדולים וגם את האהדה גורפות מי שבנו עצמן ככוכבות קולג׳ים קטנים יותר.

סטיוארט, שמעמדה כאחת הגדולות בהיסטוריה כבר מובטח, החטיאה זריקת עונשין לניצחון במשחק הראשון וסבלה מאחוזים גרועים במשחק 4 בו ניו יורק הייתה קרובה לאליפות. אז הרבה מאוד לחץ ספורטיבי יהיה עליה. כן - היא תיקטל אם ניו יורק לא תגזור הלילה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ואלו החדשות הטובות: ה-WNBA היא סוף סוף ליגה שיש לה מזל. שחקניות גדולות, סלים גדולים, אירועי שיא וגם ביקורות לא הוגנות על ווינריות ולוזריות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר