גם למכבי תל אביב יש נציגות: השחקנים המצטיינים של תחילת עונת היורוליג

עם פתיחת המפעל הבכיר באירופה, יש מי שמיהרו לקחת את ההזדמנות כדי להראות למה הם משחקים בליגה של הגדולים • בין אם הפתיעו או עשו קפיצת מדרגה בזכות עבודה קשה, על כולם עדיין מונחת חובת ההוכחה לטווח הארוך • הרשימה המלאה בפנים

תמיר בלאט. הפך לבעל הבית של מכבי תל אביב. צילום: ג'ורג'ה קוסטיץ'
ארבעה מחזורים מפתיחת עונת היורוליג, וכבר אין קבוצה שלא הפסידה לפחות פעם אחת, בעוד נותרה קבוצה אחת בלבד שלא ניצחה, וירטוס בולוניה. אמנם הכל יכול להשתנות ברמה הקבוצתית, אבל אנחנו כאן להצביע על המצטיינים ברמה האישית בשלב מוקדם זה של העונה.
 
אם תהיתם, אז כן, למכבי תל אביב יש נציגות, אבל לא בטוח שתמצאו ברשימה את מי שחשבתם שיהיו חלק ממנה, כשיש בין השמות כמה שחקנים שעשו קפיצת מדרגה משמעותית.
 
ניל שאקו. משפר את וילרבאן, צילום: X
 
 
ניל שאקו - וילרבאן
הוא ללא ספק השחקן המפתיע של פתיחת העונה. בגיל 26 ואחרי ששיחק בקבוצות קטנות, שאקו הגיע לראשונה ליורוליג והוא מרשים מאוד עם מאזן של דאבל דאבל: 12.8 נקודות ו-10 ריבאונדים. הוא שלישי במדד במפעל, ראשון בריבאונדים וראשון בחטיפות. הפורוורד הצרפתי הוא חלק מפתיחת העונה הטובה של וילרבאן, לה מאזן של 2:2.
 
תיאו מאלדון - וילרבאן
הגארד הוא עוד חלק חשוב בהצלחה של מי שהיתה קבוצת תחתית ביורוליג. הוא גדל בווילרבאן וחזר אליה אחרי ארבע שנים ב-NBA. מאלדון מוביל את היורוליג במדד עם ממוצעים של 17.5 נקודות (חמישי במפעל), 5 ריבאונדים, 3.2 אסיסטים ו-1.8 חטיפות. הוא גם נבחר למצטיין המחזור האחרון.
 
סשה וזנקוב - אולימפיאקוס
זה היה צפוי. שחקן העונה ב-2023 חזר בטבעיות ליורוליג כאילו לא היה עונה אחת ב-NBA. ווזנקוב שב למועדון אותו עזב לעונה שישית, וב-4 מחזורי פתיחה הוא כבר נבחר פעמיים לשחקן המצטיין של המחזור.
 
סשה וזנקוב. חזרה טבעית ליורוליג, צילום: אי.פי.אי
 
ג׳ואל בולומבוי - הכוכב האדום בלגרד
אחד השמות המפתיעים ברשימה. נבולומבוי חשב עד העונה לסנטר ששייך לרמות הבינוניות מבין שחקני היורוליג, ובעיקר משמש כמחליף. בכוכב האדום שפתחה במאזן טוב מאוד, 1:3,  הוא הסנטר המוביל עם 25 דקות במשחק ותפוקה נאה מאוד שנוגעת בדאבל דאבל: 12.5 נקודות ו-9.2 ריבאונדים. הוא גם הפתיע עם שלוש שלשות ב-100%.
 
תמיר בלאט - מכבי תל אביב
כל עונה הוא בונה עוד קומה בקריירה. העונה בלאט הפך לרכז הראשון עם כמעט 29 דקות במשחק. הוא גם הפך לבעל הבית של הקבוצה ולאחד הרכזים המובילים ביורוליג. בלאט מוביל את היורוליג באסיסטים (9), קולע כמעט ב-50% ל-3 והמדד שלו הוא 19. במשחק האחרון גם היה במרחק של אסיסט וריבאונד מטריפל דאבל.
 
ג'יילן הורד - מכבי תל אביב
עונה ראשונה ביורוליג לפורוורד הצרפתי ואפשר לאמר שהוא עשה את המעבר בהצטיינות. המאמן עודד קטש סומך עליו מהרגע הראשון ונותן לו 28 דקות במשחק. הורד הגיב עם 15 נקודות בכמעט 60% ל-2 ו-4.5 ריבאונדים. הוא סוג של של אול אראונד פלייר בגבוהים, 4 שיכול לשחק 5 ובמשחק האחרון קטש השתמש בו גם כ-3.
 
קווין פאנתר. הצדיק את ההעברה הגדולה, צילום: אי.פי.אי
 
קווין פאנתר - ברצלונה
אחת הההעברות הגדולות של הקיץ מצדיקה את עצמה. מי שהיה צריך הוכחה ראה זאת במשחק מול הכוכב האדום, אותו ניצח במו ידיו. איש של מאני טיים שיכול להביא בעצמו כמה ניצחונות בעונה. הגארד שעבר מפרטיזן בלגרד קולע 18 נקודות למשחק - שני בדירוג הקלעים במפעל. מעבר לקשת יש לו 46%.
 
קארסן אדוארדס - באיירן מינכן
עונה שלישית ביורוליג, עונה שנייה בבאיירן. בשנתיים הראשונות אדוארדס לא הרשים והיה ספק גדול אם יישאר בקבוצה הגרמנית. בסופו של דבר הוא המשיך  ונדמה שקפץ העונה מדרגה ומציג את הסקורר שהיה אמור להיות. אדוארדס הוא כרגע מלך הסלים של היורוליג עם 18.3 נקודות למשחק ולא החטיא מהקו העונשין עם 15 מ-15. 
 
טי.ג'יי שורטס. הוכיח שהוא שייך לליגה של הגדולים, צילום: אי.פי.אי
 
טי.ג'יי שורטס - פאריז באסקט

בשנתיים האחרונות הוא לקח שני תארים: גביע האלופות והיורוקאפ. בשני המפעלים הוא נבחר לשחקן העונה. השאלה היתה אם גם ביורוליג יוכל להפגין את אותה דומיננטיות. התשובה לגמרי חיובית. הרכז האמריקני ממשיך את אותה דרך והמספרים גבוהים ויציבים. 17.8 נקודות למשחק, שלישי במפעל באסיסטים עם 7 מסירות למשחק ו-21.2 נקודות מדד.

סטרלינג בראון - פרטיזן בלגרד
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הוא פתח לא טוב בהפסד מול באסקוניה, אבל מאז הפורוורד שהגיע מאלבה ברלין עלה על הגל עם ממוצע של 18 נקודות למשחק, כמעט שלוש שלשות ויותר מ-50% מעבר לקשת. גם מכבי תל אביב סבלה מנחת זרועו בהפסד לפרטיזן, כשסיים עם 20 נקודות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר