50 סקאוטים מה-NBA צפו בבן שרף מקרוב: "הוא חם, הראה את מה שצריך"

היהלום הישראלי הותיר רושם חיובי על עשרות אנשי מקצוע בבכורה שלו על פרקט NBA, כשקלע 16 נקודות בהפסד של אולם במשחק הכנה לפורטלנד של דני אבדיה • האמריקנים, שראו אותו לראשונה מקרוב, הבינו מדוע הוא מזנק בתחזיות הדראפט • ולאיזה רכז מהעבר השוו אותו?

כל המהלכים של בן שרף נגד בשיקטאש

את דני אבדיה כולם כבר מכירים ב-NBA, אך הלילה (בין רביעי לחמישי) הייתה לאמריקנים הזדמנות ראשונה לצפות מקרוב במי שעשוי להיות הישראלי הבא בליגה הטובה בעולם - בן שרף. אולם, קבוצתו הגרמנית של היהלום הישראלי, התארחה למשחק הכנה אצל פורטלנד של אבדיה, כאשר הבלייזרס ניצחו 100:111.

שני הישראלים כיכבו - אבדיה עם 18 נקודות ושרף עם 16 - כאשר הצעיר מבין השניים סחט לא מעט מחמאות בארצות הברית אחרי הופעת הבכורה שלו על פרקט NBA. "שרף צובר לעצמו הרבה אוהדים וזה מגיע לו", כתב טיילר ראקר מהאתר "No Ceilings NBA", "הוא חם כבר כמה חודשים ומזנק במהירות בתחזיות הדראפט".

בתקשורת המקומית דווח כי למעלה מ-50 סקאוטים של קבוצות NBA הגיעו למשחק. הם נכחו כדי לצפות כמובן בשרף, אך גם בחברו לקבוצה נואה אסנג שגם כן מיועד להיבחר בסיבוב הראשון בדראפט 2025. אסנג הוביל את קלעי אולם עם 20 נקודות.

בן שרף מול סקוט הנדרסון, צילום: AP

המחמאות זרמו לכיוונו של שרף הן מפרשנים, אוהדים וגולשים המתמקדים בניתוח כישרונות צעירים בדרכם לדראפט. בהתקפה אחת הצליח בן ה-18 להראות את מגוון היכולות שלו, כאשר הוא ניהל בסבלנות את ההתקפה, מסר וקיבל בחזרה את הכדור פעמיים וסיים את המהלך בקליעה: "בהתקפה אחת הוא הראה כמעט את כל מה שצריך לראות".

הפרשן המקומי דני מרנג שצפה לראשונה בשרף מקרוב השווה אותו לרכז עבר שנהנה מקריירה ארוכה ב-NBA, כולל בפורטלנד, וזהו אנדרה מילר. "שרף מזכיר לי את מילר בכך שהוא מגיע למקומות שהוא צריך להיות בהם מבלי להאיץ", כתב מרנג, "הוא די מתקדם בזה".

למילר הייתה קריירה של 17 עונות ב-NBA, בהן נבחר לחמישיית הרוקיז, הוביל את הליגה באסיסטים בעונה אחת והעמיד ממוצעי קריירה של 12.5 נקודות. רושם ראשוני מצוין מבחינת בן שרף.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בן שרף נגד פורטלנד, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר