לבחור נכון: ים מדר מנסה להיחלץ מעוד בור בקריירה

המעבר לבאיירן מינכן היה אמור להוות ירידה לצורך עלייה, אך גם בגרמניה הישראלי נדחק לשולי הספסל • בזמן שתמיר בלאט נותן נוקאאוט במאבק על התואר "הרכז הטוב בישראל", מדר מנסה לשנות את גורלו ולהימנע מהכרזה על המעבר לבוואריה כטעות נוספת

כל המהלכים של בן שרף מול בדאלונה

המעבר של ים מדר הקיץ מפנרבחצ'ה לבאיירן מינכן היה אמור להיות ירידה לצורך עלייה. הציפייה הייתה שמעבר למועדון שאינו בסדר הגודל של פנרבחצ'ה יהיה הצעד הנכון  עבור הישראלי בן ה-23 כדי לחזור לעצמו. בפועל, בפתיחת העונה זה לא קורה. ים מדר פתח את הקדנציה בבאיירן כשחקן ספסל שכמעט ללא מגרש ונכון לעכשיו נמצא בסיטואציה בעייתית. אפס הדקות בניצחון על ריאל מדריד בפתיחת היורוליג היוו המשך למגמה ממשחקי ההכנה ופתיחת הליגה הגרמנית, וברור שכרגע הוא חלק מהרוטציה של המאמן גורדון הרברט.

העונה שעברה של מדר התחלקה לשניים. הוא הובא על ידי דימיטריס איטודיס ואצלו היה חלק אינטגרלי מהרוטציה, כולל סל ניצחון על ריאל מדריד. אחריו פיטורי היווני והחלפתו בשרונאס יאסיקביצ'יוס, הכל השתנה. מדר נדחק לשולי הספסל ומיעט מאוד לשחק. היה ברור שהוא חייב לעבור לקבוצה שתיתן לנו זמן ותחזיר אותו לעניינים. 

באיירן נראתה תפורה עליו. מדר הגיע כמעין מחליף ללאנדרו בולמארו עבר למילאנו והיה ברור שהוא ישודרג בדקות. לצד זאת היה גם ידוע שבאיירן תביא רכז מוביל ושהישראלי לא יהיה הרכז הראשון. הבווארים צירפו את שבאז נפייר שעשה את הדרך ההפוכה ממילאנו ומדר היה אמור להחליפו. הבעיה שאף אחד לא ציפה לה היא שהוא יהפוך לרכז השלישי, כשבפועל הרכז השני הוא ניק וויילר באב שאינו רכז טבעי.

ים מדר, צילום: מתוך X

ייתכן שעיקר הבעיה נעוצה בעובדה שהרכז הישראלי חתם על החוזה כשעוד לא היה מאמן לקבוצה. הרברט מונה כמה שבועות לאחר החתמת מדר וייתכן שהוא פחות מחזיק ממנו מאשר מנהלי הקבוצה שהחתימו אותו. העיתונאי הגרמני רוברט הוסל הסביר: "לא פשוט להבין את הסיטואציה של מדר כרגע. מה שאנחנו רואים זה שלהרברט יש שני ציוותים בקו האחורי. הוא פותח עם וויילר באב ואנדראס אובסט, ואחר כך עובר לקו אחורי עם נפייר וקארסן אדוארדס. מדר כרגע הוא הרז השלישי, הוא שחקן צעיר ואני בטוח שיקבל את ההזדמנות בהמשך".

מדר ינסה לשכנע את הרברט שמקומו על המגרש, אבל אי אפשר להתנתק מהמחשבה שהוא לקח פנייה לא נכונה בקריירה. לא הקיץ, אלא בקיץ שעבר כשהחליט לעזוב את פרטיזן בלגרד, שם ז'ליקו אוברדוביץ' האמין בו וקידם אותו. ההערכה הייתה שמדר עוזב רגע לפני עונה בה היה אמור להשתדרג עוד יותר מבחינת מעמדו, אך בסופו של דבר כידוע הוא בחר לעבור לקבוצה יותר גדולה ולכסף יותר גדול בפנרבחצ'ה.

סיפור הקריירה של מדר נע סביב המאמנים. אוברדוביץ' שקידם אותו הוא מאמן שלא עוזבים, איטודיס בנה עליו אבל פוטר, שאראס לא ממש ספר אותו והרברט מונה אחרי שחתם. עם זאת, חשוב לזכור שזו רק תחילת העונה, שהוא עדיין צעיר, ובעיקר שהוא פייטר.

גורדון הרברט. מונה אחרי שהישראלי חתם,

מדר בבעיה דווקא כשה"תאום" שלו פורח. תמיר בלאט ומדר הם שני הרכזים הטובים בישראל ומנהלים תחרות סמויה על מי הרכז הבכיר בארץ. בזמן שמדר מחפש דקות בבאיירן, בלאט הפך למנהיג של מכבי תל אביב. זה ניכר שקבלת ההחלטות של בלאט בקריירה הייתה נכונה יותר, עכשיו השאלה המעניינת היא איך המאבק הזה יבוא לידי ביטוי בנבחרת.

זמן מה לפני משחקה הראשון של הנבחרת במוקדמות היורובאסקט הצהיר המאמן אריאל בית הלחמי שמדר הוא הרכז הראשון והשחקן המוביל שלו. כשהגיע חלון הנבחרות הראשון בלאט הודיע שהוא פצוע ולא הגיע. לא מעט ספקלוציות עלו בקשר להחלטה הזו, אבל בסופו של דבר הוא שוחרר באופן מוסכם ומוסדר.

בחודש הבא הסוגיה הזו אמורה לעלות שוב כשישראל תשחק פעמיים מול אוקראינה. עם זאת ייתכן שההכרעה המעניינת בנוגע לגישה של בית הלחמי בקשר למעמד של שניהם תידחה שוב. הפעם זה יהיה בגלל ששחקני היורוליג לא אמורים ליטול חלק במשחקים וייתכן ששניהם לא יעמדו לרשותו בחלון. בכל מקרה, מתישהו בקרוב תעמוד הסוגייה הזו לפתחו של המאמן הלאומי. אז נראה אם הוא צמוד לתוכנית המקורית שלו, או שהנתונים בשטח שמספרים סיפור אחר יביאו אותו לשינוי בגישה, מכיוון שנכון לעכשיו, אין שאלה מי הרכז הטוב בישראל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ים מדר. עדיין אפשר לתקן, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר