העברת מסר: עשר ההחתמות הכי משפיעות ביורוליג

לא תמצאו כאן אף שחקן שנחת במכבי תל אביב, ואפילו שם גדול כמו אוון פורנייה נשאר בחוץ • השוק האירופי רתח ולא מעט קבוצות היו צריכות להיבנות מחדש - אלה השמות שיעשו את ההבדל העונה

סשה וזנקוב. משנה את כל התמונה עבור אולימפיאקוס. צילום: מתוך X

10. הקבוצה החדשה של פרטיזן בלגרד
באלסה קופריביצה הוא השריד היחיד שנותר בפרטיזן בלגרד מהעונה שעברה, שנגמרה עם תחושת החמצה. כדי לפצות עליה, סגנית האלופה הסרבית עמלה רבות והשקיעה המון כסף כדי להביא את קארליק ג'ונס, טייריק ג'ונס, דוויין וושינגטון (אפילו פעמיים), פרנק נילקינה, איפה לונדנברג, סטרלינג בראון, ברנדון דייויס, אלכסיי פוקושבסקי, אייזיאה מייק ועוד השלמות מקומיות.

לז'ליקו אוברדוביץ' תהיה משימה לא פשוטה לגרום לחבורה הנפלאה הזו לכדי הגעה לפלייאוף ולפי משחקי ההכנה, יש לה סיכוי לא רע בכלל.

9. קינן אוואנס לאולימפיאקוס
נשים את הקלפים על השולחן - אקס מכבי תל אביב פצוע וצפוי להתחיל את העונה שלו, אם בכלל, בחודשים הראשונים של 2025. אז למה הוא פה? כי ככל הנראה לא יגיע חיזוק טוב ממנו לקבוצת יורוליג בכירה במהלך העונה. הרכז הוכיח שהוא מסוגל לעשות דברים גדולים בהתקפה ולקחת על עצמו אחריות, משהו שלא יכול לקרות עם תומאס ווקאפ ונייג'ל וויליאמס גוס. אם ישוב בצורה מוצלחת מהפציעה, הוא אולי יהיה מה שיכול להפריד בין היוונים לאליפות יורוליג.

וויל קלייברן. התקווה של האיטלקים, צילום: X

 

8. וויל קלייברן לבולוניה
מי שהיה פעם אחד השחקנים הטובים באירופה ינסה גם לסיים את הקריירה שלו ככזה לצד החברים מצסק"א מוסקבה, טורניקה שנגליה ודניאל האקט. בולוניה, קבוצה מדרג הביניים ומטה של המפעל, התחזקה במקומות הנכונים כדי לאפשר לפורוורד לשמש ככינור ראשון להתקפה של לוקה באנקי ולנסות להזכיר את הימים של לפני הפציעות ואנדולו אפס. עונה טובה שלו ואולי הפעם האיטלקים לא יקרסו טוטלית בחצי השני של העונה.

7. ג'ורדן נווארה לאנדולו אפס
בשנים הטובות שלה, הכוכבים של הקבוצה הטורקית היו הגארדים ולעיתים גם הסנטרים, תלוי בעונה. הפורוורדים שיחקו תפקיד משני יותר, וזה משהו שהמאמן טומיסלאב מיאטוביץ' מנסה לשנות. בראיינט ונווארה מתחילים לקבל יותר אחריות, גם בשל היעדרו של שיין לארקין ברוב חלקי ההכנה, אבל נווארה אמור להיות זה שאמור לעשות את הצעד קדימה.

בזמן שהעזיבה שלו הפתיעה רבים בקהילת ה-NBA, הוא יצטרך להראות לא רק שהמפעל הזה קטן עליו, אלא שזה גם הוביל להצלחה קבוצתית. על פניו, נראה ששני הצדדים בדרך הנכונה.

ננאד דימיטרייביץ'. סוס שחור ומבטיח במילאנו,

 

6. ננאד דימטרייביץ' למילאנו
כמה רכזים טובים אתם זוכרים במילאנו? כמה רכזים שהשאירו רושם טוב אתם זוכרים ממילאנו? המועדון שהפך לבית קברות לשחקנים מנסה למצוא דרך חדשה לברוח מהבינוניות היקרה מאוד ושם את מבטחיו בצפון מקדוני שניצח על ה-VTB בעונה החולפת.

תפקידו יהיה בעיקר לנהל את מצבת הפורוורדים והסנטרים החריגה ויחד עם זאת, להיות מספיק מרשים כדי שהפעם התחזיות המוקדמות יפגעו ולא ייפגעו. אולי הוא יהיה סוס שחור במירוץ לתואר מלך הדאבל דאבלים של העונה.

5. ניק קלאת'ס למונאקו
זה לא חדש שמונאקו צריכה רכז. בשנים האחרונות היא "הסתדרה" עם מייק ג'יימס וזה מנע מאחרים לפרוח. כעת, הבעיה הסתדרה. היווני, שהדיח בעצמו את החבורה מהנסיכות בפלייאוף האחרון, הגיע לנהל את העניינים במתנ"ס וקיבל קבוצה עם מגוון רחב של אפשרויות קליעה.

פורקאן קורקמז, הרכש הכי נוצץ של הצרפתים הקיץ, היה יכול ללכת לאיבוד לצידם של ג'יימס ואלי אוקובו, ולכן עם הרכז הוותיק השילוב בין השלושה יוכל לעבוד בצורה הרבה יותר טובה.

 

4. בובאן מריאנוביץ' לפנרבחצ'ה
הטורקים בנו לאחרונה לרוחב. המון שחקנים עם דמיון באופי המשחק שנמצאים על אותה עמדה. השנה זה היה שונה והם הביאו שחקנים בעלי אופי אחר לגמרי, כאלו שהיריבות יהיו חייבות להתרגל לשינויים במשך 40 דקות של משחק, כשהאיום וההגנה יכולים לבוא מכל כיוון.

פה בדיוק נכנס הענק הסרבי לעמדה שלא באמת הייתה מאויישת (רק סטראץ' שאנלי ולפעמים ניקולו מלי). אף אחד לא יודע כמה דקות האיש עם ממוצע הנקודות הטוב לדקה באירופה יכול לשחק, בין אם ברצף ובין אם זה בכללי, אבל אם ייכנס לכושר כמו ענק אחר שקיים בליגה (וולטר טבארס), מדובר בשובר שוויון מול כל קבוצה, לפחות בחלק ההתקפי.

3. קווין פאנטר לברצלונה
האתרים בסרביה היו בטוחים שמכבי תל אביב הפעילה את סעיף השחרור והחתימה את הגארד, אבל זה הכחיש. שלושה ימים אחר כך הוא הוצג בקטלוניה אצל הקבוצה המתחדשת של חואן פנארויה. בארסה חסרה בשנה האחרונה סקורר מהרמות הגבוהות, כזה שיקלע בכל מצב וברגעי משבר.

ראינו כבר איך פאנטר לא היה רחוק מהפיינל פור לפני שנתיים בדיוק בזכות תצוגות קליעה כמו שבברצלונה, קבוצה שגם נלחמת על הפיינל פור שואפת להשיג. אולי זה יסתיים באליפות.

2. עומר יורטסבן לפנאתינייקוס
מה קורה כשאתה מביא סנטר עם ניסיון מוצלח ב-NBA לקבוצה שיש בה את הסנטר הטוב באירופה? אחרי עונה בה מתיאס לסור לא יכול היה לזוז מהפרקט בעקבות היעדר מחליף ראוי, דימטריס ינאקופולוס פתח את הכיס עבור הטורקי וקיבל הצלחה כמעט מובטחת.

במקום קוסטאס אנטטוקומפו כמחליף, הגיע שחקן יותר פיזי עם נוכחות יותר מרשימה בצבע, מכונת ריבאונדים וגם כזה שלפחות משתדל לקלוע מהקו. בגיל 26, ליורטסבן יש שתי מטרות העונה - להוכיח שיש לו מקום ב-NBA מצד אחד, אבל מצד שני להגיד לקבוצות באירופה "חבר'ה, תראו אותי".

1. סשה וזנקוב לאולימפיאקוס
באנגלית קוראים לבחירה הזו no brainer. הפורוורד הטוב באירופה, שנבחר ל-MVP של היורוליג ב-2023 לפני שעבר לעונה קשה בסקרמנטו קינגס, שב כדי להשלים את המשימה ולקחת גביע יורוליג. למרות שקל זה לא יהיה, הוא כבר הספיק לקחת תואר אחד לפנאתינייקוס עם שלשת קלאץ' שכמעט וסגרה עניין בסופר קאפ היווני.

בלעדיו אולימפיאקוס הייתה עוד קבוצה חביבה בטופ האירופי שקשה לה לדעת לנווט את עצמה. עם הבולגרי, אולימפיאקוס מועמדת כמעט ודאית לאליפות ורואים שהמשמעות שלו גדולה משל השאר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר