בין קהילה לתהילה: עסקת קארל אנתוני טאונס הראתה כמה ה-NBA השתנה במאה ה-21

טאונס התחבר למינסוטה ומעולם לא רצה לעזוב, וגם הקהל המקומי לא זוכר כיצד נראית הקבוצה בלעדיו • כל זה לא רלוונטי בעסק קר כמו ה-NBA, והטרייד לניו יורק ניקס העביר את הסנטר ממועמדת אחת לאליפות לאחרת • עכשיו אפשר להבין למה ג'יילן ברונסון ויתר על הרבה כסף

קארל אנתוני טאונס. צילום: USA TODAY

העסקה ששולחת את קארל אנתוני טאונס לניו יורק, בתמורה לג׳וליוס רנדל ודונטה דיווינצ'נזו שיעברו למינסוטה, מחלקת את עולם ה-NBA לשניים. יש את מי שמעריצים את השיטה הכלכלית הסופר מתוחכמת - שמביאה שגשוג כלכלי חסר תקדים בצד שש אלופות שונות בשש שנים - בה כל שחקן בכל רגע עשוי להיות מוחלף בקבוצה אחרת. האפשרויות הן בלתי מוגבלות ולעסקה הזו יש הרבה דברים הגיוניים ומרתקים.

ויש את ה-NBA של האנשים המוזרים והמיושנים הללו, שקונים מנוי למשחקים והולכים לתמוך בקבוצה שלהם ומזדהים עם שחקנים. הקהל במינסוטה יתקשה להבין איך שחקן נאמן ומחובר מאוד לקהילה, שעבר בעצמו טרגדיות משפחתיות בזמן הקורונה ומינף זאת לתוכניות חשובות לעזרה לקהילה, נעלם מהשורות בהחלטה של רגע. רק שלשום נכח במשחק פלייאוף של קבוצת הנשים במינסוטה ובטורניר כדורגל ילדים. הוא גם זכה בפרס קארים עבדול ג׳אבר למעורבות חברתית. אחרי שנודע לו על הטרייד הלך למתקן האימונים של הקבוצה עם אביו לזרוק פעם אחרונה לסל.

גם אוהד ניו יורק שבעצם חווה את המשחקים בגארדן ראה איך ג׳וליוס רנדל הרים את הקבוצה מאשפתות למצב בו היא נחשבת מועמדת אליפות. אבל רנדל עצמו נמצא לא מתאים למאמץ האחרון להגיע לפסגה.

אז אנחנו מודרניים ומתוחכמים, אנשי המאה ה-21, לא אכפת לנו מכלום כי השחקנים מרוויחים הרבה, אז נניח לחיבור לקהילה ולצד האנושי של השחקן בצד. תתקדמו!

קארל אנתוני טאונס ואנתוני אדוארדס. נפרד מהקהילה שכה אהב, צילום: USA TODAY Sports

ניו יורק מקבלת התקפה משמעותית מהעמדה מספר חמש. באופן כללי עם אחוז קליעה אפקטיבי (כשמשקללים שלשות) גבוה בהרבה מרנדל. בהגנה טאונס נחשב קצת עצל, אולי בגלל ששיחק לצד רודי גובר, אבל בניו יורק מאמינים שבתרבות הנוכחית של הקבוצה כל השחקנים יתרמו לאגרוף ההגנתי. אבל העיקר הוא שטאונס נייד יותר מרנדל, צלף גבוה, מבלגן את המשחק עבור היריבה ובבלגן הזה ג׳יילן ברנסון אמור לפרוח. מנהל ניו יורק ליאון רוז פעם היה הסוכן שלו, מכיר אותו מאז היה נער, וטאונס אהד את ניו יורק מילדות.

בעיות אפשריות? הוא שיחק 29 ו-62 משחקים בהתאמה בשתי העונות האחרונות. הבעיה האחרת היא שהשכר של טאונס, קרוב ל-50 מיליון דולר לעונה, הוא הגבוה ביותר בניקס והאמת שהוא לא שווה סכום כזה. אבל זו הייתה הסיבה שג׳יילן ברונסון ויתר על חוזה מקסימום - כדי לצרף שחקנים כמו מיקאל ברידג׳ס וקארל אנטוני טאונס. אלו היתרונות שיש בכל זאת לניו יורק בתוך השוויונית הכלכלית: האפשרויות הכלכליות הנוספות בניו יורק. וברונסון מבין זאת.

הרבה פרשני כספים טוענים שמינסוטה ניסתה קצת לפנות שכר בשחרור של טאונס. המועדון נמצא כרגע בבוררות לגבי הבעלות. ב-NBA הנוכחי הדעה הרווחת שהמבנה האידיאלי של השכר הוא ״סופרסטאר וחצי״. טאונס היה בכל זאת רק השחקן מספר 2 ויש האומרים 3 של הקבוצה. קשה להיות תקוע עם שחקן מספר 3 על שכר כזה.

ג'וליוס רנדל. נותן לוולבס גמישות, צילום: אי.פי

רנדל יהיה שחקן חופשי בעוד שנה, כך שאם לא יבריק יהיה הרבה כסף למצוא לו תחליף. גם במינסוטה רואים את ההבדלים ההתקפיים - אבל נראה שהמחשבה היא כזו: עם כל ההשוואות המופרכות למייקל ג׳ורדן, אנתוני אדוארדס היה רק מקום 12 בליגה לנקודות למשחק ובעליל מסוגל ליותר. זו השנה בה הוא אמור לדחוף אל האזורים של 30 נקודות למשחק.

אדוארדס, שחקן של בידודים, יקבל מבנה הגיוני יותר קצת יותר עם ג׳וליוס רנדל כפאוור פורוורד טבעי ולא מערך שני הסנטרים. ואולי השחקן המשמעותי כאן הוא ״מייקל ג׳ורדן״ אחר. דונטה דיווינצ'נזו כונה פעם ״מייקל ג׳ורדן של דלאוור״ והיה בשנה שעברה רביעי בליגה במספר שלשות למשחק. המיקום שלו במערך טבעי. אז הכדור יהיה בידיים של אדוארדס ותהיה לו תמונת משחק פשוטה יותר לקרוא.

אסכולה אחרת טוענת שהנהנה העיקרי מהעסקה הוא ניקולה יוקיץ׳: שרק הצירוף של שני אולסטארים בסנטר מנע ממנו אליפות והוא ישמח לשמוע שתאומי המגדל של מינסוטה הם היסטוריה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אנתוני אדוארדס. הזמן שלו לשפר מספרים, צילום: USA TODAY Sports
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר