זה הטרייד הענק שמקרב את ניו יורק ניקס לאליפות ראשונה אחרי 52 שנה

קרל אנתוני טאונס עובר לתפוח הגדול ממינסוטה טימברוולבס, שתקבל בתמורה את ג'וליוס רנדל, דונטה דיונצ'נזו ובחירת דראפט בסיבוב הראשון של קיץ 2025 • יחד עם ג'יילן ברונסון וצוות מסייע חזק, הוא יוכל להגשים את החלום הוותיק במדיסון סקוורר גארדן

קארל אנתוני טאונס. הופתע מהמהלך. צילום: X

כשזה מגיע לטריידים, החוקים ב-NBA זהים לכל אחד, בין אם אתה שחקן זוטר או מהשורה ובין אם אתה כוכב גדול. ולכן, בדיוק כמו שדני אבדיה לא צפה את המעבר שלו מוושינגטון וויזארדס לפורטלנד טריילבלייזרס, כך גם כוכבה של מינסוטה טימברוולבס, קארל אנתוני טאונס "בהלם" מכך שנשלח לניו יורק ניקס באחד מהטריידים הכי מרעישים של השנים האחרונות.

את הקבוצה מהתפוח הגדול לא הרתיע החוזה הענק של טאונס, 220 מיליון דולר לארבע עונות. ראשיה רואים לנגד עיניהם ורוצים רק דבר - אליפות שלישית בתולדות הקבוצה, אחרי השתיים ההולכות ונשכחות משנות ה-70. האחרונה ביניהן הושגה ב-1973, ו-52 שנה במדבר זה כבר יותר מדי עבורם.

האליפות לא מובטחת, אבל היא בהחלט ריאלית עבור הניקס, שמיד עם הדיווחים על הטרייד סוכנויות ההימורים הציבו אותה בין שלוש המועמדות לזכות בתואר ביחד עם האלופה הנוכחית בוסטון סלטיקס ואוקלהומה סיטי ת'אנדר. אין מדובר בהתלהבות ראשונית בלבד, אלא במבט מפוכח על הסגל שישחק מהעונה הקרובה תחת טום ת'יבודו.

ג'וליוס רנדל. עשה את הכיוון ההפוך, צילום: אי.פי

המאמן המנוסה, שכבר אימן בעבר את טאונס במשך שלוש שנים במינסוטה, יהיה האחראי על חיבור הכישרונות והאגו בניקס החדשה. טאונס מצטרף לחמישייה הצפויה כשלצידו ג'יילן ברונסון - עד עתה הכוכב הבלתי מעורער של הניקס, ג'וש הארט, מייקל ברידג'ס ואו.ג'יי אנונובי. 

טאונס, אגב, כלל לא ביקש לעזוב את מינסוטה. הוא שיחק במדיה תשע עונות ואף פעם לא רמז על רצונו לעבור לקבוצה אחרת. "הוא בעצמו עדיין מנסה לעכל את המעבר", צוטטו מקורביו.

מנגד, בטימברוולבס כלל לא היקשו על העסקה, ובטוחים שצירופו של ג'וליוס רנדל מהניקס יוסיף להם עומק ומרחב גדול של אפשרויות. הם רק יצטרכו להרגיע אותו, כיוון שגם רנדל לא ציפה לטרייד הזה. למעשה, לאחרונה הוא דיבר על הרצון שלו להאריך את חוזהו בניקס: "אני חלק מהבנייה מחדש של הקבוצה ואני בדרך לחוזה גדול וארוך טווח".

יחד עם רנדל יגיע למינסוטה דונטה דינצ'נזו, והקבוצה גם קיבלה בחירת דראפט בסיבוב הראשון של קיץ 2025. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר