בוסטון סלטיקס רוצה להפוך לשושלת, היריבה הכי גדולה שלה היא עצמה

האלופה לא רוצה לתת לקרבות אגו לקלקל, בעוד שגם בפילדלפיה צריכים לקבוע את המעמד של כל אחד מהכוכבים • הציפיות מהניקס גבוהות מתמיד, מעבר לכביש בברוקלין מנסים להבין אם כבר יש להם פרנצ'ייז פלייר, ובטורונטו מחפשים את עצמם • כל מה שצריך לדעת על הבית האטלנטי • כתבה חמישית בסדרה

ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום. צילום: AFP

עונת 2024/25 ב-NBA מלאה בסיפורים. לכל קבוצה יש את המסע שלה לעבר היעד, בין אם הוא תואר האליפות, הפלייאוף עצמו או בכלל קופר פלאג, שייבחר בקיץ הבא במקום הראשון בדראפט 2025.

מכיוון שלכל קבוצה מגיע הכבוד שיספרו את סיפורה, פחתנו ב"ישראל היום" את סדרת הכתבות "120 על 30" - 120 מילים על כל מועדון, דרכם ננסה להבין מה צופן העתיד של קבוצות ה-NBA ומה עומד בינן לבין השגת המטרה שלהן, אם בכלל.

והפעם: הבית האטלנטי. למעט טורונטו שאין לה מושג לאן היא הולכת, לכל השאר יש מטרה ברורה והיא להגיע הכי למעלה שאפשר, בין אם בפלייאוף או בדראפט. על הדרך, היא אמורה סוף סוף לגלות פרט חשוב מאוד לעתידה המקצועי שקשור באחד, שניים או יותר משחקניה הבולטים.

בצל הייבוש בפריז, כנראה שעדיין יש לו מה להוכיח. ג'ייסון טייטום, צילום: AP

בוסטון סלטיקס: יש בעל בית?

ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום נכנסים לעונה שמינית יחדיו כששאלת השחקן המרכזי אצל האלופה לא ברור מאי פעם. בזמן שהשחקנים מצהירים שהקבוצה שייכת לטייטום, דווקא בראון הוא זה שזוכה בתארים אישיים ומרגיש שהוא מגיע לעונה הזאת עם רעב אחר, אולי בדרך לשנות את ההגמוניה.

במשך השנים שעברו, דובר על כך שהשניים לא יכולים להצליח ביחד, אבל אז האליפות שינתה הכל. הקיץ שעבר על שניהם, בין אם האחד שהתבאס שלא נבחר לייצג את המדינה במשחקים האולימפיים והאחר שיובש על הספסל, תגרום לשינוי גם בסלטיקס והאגו של בראון בסוף יהיה זה שינצח.

עם ההמשכיות של כל שחקני הרוטציה מהעונה שעברה, נראה שאין דבר שיכול לעצור את בוסטון מהאליפות ה-19 בתולדותיה. נראה האם קרבות האגו, שהתקשורת אהבה מאוד לייצר, יימשכו גם לתוך העונה הקרובה.

טורונטו ראפטורס: מצפן מקולקל

מסאי יוג'ירי, אחד המנהלים המוערכים ב-NBA, הלך לאיבוד. נדמה שאת האינסטינקט שזיהה את ההזדמנות לקחת אליפות ב-2019 החליף אדם שמרן שטוב לו באמצע. בעונה האחרונה הוא נפרד מאננובי ופסקל סיאקם לטובת אר ג'יי בארט, עמנואל קוויקלי וברוס בראון, שאחד מהם נמשל לאבוקדו מקולקל והשניים האחרים יכולים להוות ערך מוסף לקונטנדרית. בליגה סגורה, המקום הכי מסוכן הוא באמצע, ושם הראפטורס נמצאים.

הגרעין הצעיר בהובלת סקוטי בארנס הוא בעל פוטנציאל, אבל יותר מדי חלקים לא הצליחו להתפתח בעונה האחרונה וקשה לראות את זה מתרומם. גם שאיפות הדראפט עם הגעה ללוטרי הופכות לקשות עם החולשה של יריבותיה לתחתית, שיוצרת אפילו תחושה של אשליה לפיה לראפטורס יש סיכוי להשתחל לפלייאין. אולי אחרי העונה הנוכחית אפשר יהיה לראות כיוון ברור: בנייה מחדש או ריצה לפלייאוף.

פול ג'ורג', ג'ואל אמביד וטייריס מקסי. הטריו של פילדלפיה, צילום: AFP

פילדלפיה 76: מי השחקן השלישי בטיבו בקבוצה?

הפריצה של טייריס מקסי בעונה האחרונה, לצד הכישלון התורן בפלייאוף והפציעות של ג'ואל אמביד, הובילו הרבה אנשים לחשוב שאולי עדיף שהגארד יהיה השחקן המוביל של המועדון. הצירוף של פול ג'ורג', שחקן שנמצא ברגרסיה מסיומת בין אם בגלל פציעות ובן אם בגלל שיטה, גורמת למחשבה אחרת של מי צריך לקחת צעד אחורה.

תחת ניק נרס יש את אחת הקבוצות היותר עמוקות בליגה, אולי הכי עמוקה, וגם היא צריכה היררכיה. בשנים האחרונות ההסתמכות על הסנטר הובילה רק לחצאי גמר מזרח, ובעונה היחידה בה הצליחו להתקרב ליותר מכך, בסגל היו גם ג'ימי באטלר ובן סימונס בשיאו. אז מי צריך לקחת את הצעד אחורה כדי לעזור לכל אחד מהמשתתפים להשיג אליפות ראשונה בקריירה? ומי צריך להוביל? גם כאן, יכול להיות שהאגו הוא זה שיכריע.

ברוקלין נטס: קאם תומאס פרנצ'ייז פלייר?

הקבוצה הפחות טובה של העיר הבינה שהיא לא יכולה להיתקע בבינוניות ועברה לראשונה בתולדותיה לבנייה מחדש. התדמית של המועדון שניזוק משני מהלכים כושלים בשני העשורים האחרונים, בונה על מחזורי הדראפטים הקרובים שיעלו אותו כלפי מעלה, כשעל הדרך הם עשויים לגלות שיש להם בסגל את השחקן המשתפר של העונה.

הגארד שנבחר בדראפט במקום ה-27 בדראפט 2021 מחכה כבר שלוש שנים שמישהו יתן לו את המפתחות לעשות מה שהוא רוצה על הפרקט. מדובר בסקורר על שסיים את העונה האחרונה עם 22.5 נקודות ב-36.4% לשלוש, רובן מכדרור. יש לו את כל היכולות ההתקפיות להפוך להיות הפנים של הנטס בשנים הבאות והעונה יקבל יד חופשית מג'ורדי פרננדס, שאוהב גארדים יצירתיים. אם ישחזר את תצוגות הקליעה הנהדרות שלו, אולי מסתתר לנו אולסטאר חדש בתפוח הגדול.

קארל אנתוני טאונס. הגעתו לניקס הרימה את הציפיות, צילום: AFP

ניו יורק ניקס: תום תיבודו על הכוונת

אחרי שאיבדה את אייזיאה הרטנשטיין, בניקס חיפשו שחקן שיכול לשחק דקות רבות כסנטר וכמעט התפשרו על ג'וליוס רנדל שחזר מפציעה, אבל מצאו את קארל אנתוני טאונס. לכאורה מדובר במהלך מבריק, שכן הוא יכול לרווח את המשחק, אבל הוא לא "קשוח" והתקשה להסתדר עם תום תיבודו בתקופתם במינסוטה.

בפועל, יש מצב שמדובר במסר למאמן. ההבאה של מיקאל ברידג'ס הייתה אמורה לייצר יותר כימיה בחדר ההלבשה ולחבר את השחקן הכי בריא ב-NBA למאמן שלא אוהב לעשות חילופים, אבל ההגעה של טאונס שמה לו מטרה ענקית על הגב.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הניקס מכוונים בבירור ללהיות הקבוצה השנייה בטיבה במזרח, וכנראה שמבחינת עומק שחקנים הם באמת כאלה, אבל תיבודו יצטרך לנהל את הסגל בחוכמה כדי להילחם על הגעה לגמר. אם לא, כנראה הוא ייפרד מהמדיסון סקוור גארדן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר