דני אבדיה יהיה חלק מהבסיס לעתיד של פורטלנד?

הישראלי פותח את עונתו החמישית ב-NBA במדי הטרייל בלייזרס, שהגרעין הצעיר שלהם חייב להראות מחויבות להילחם על ניצחונות • יחד עם יוטה, דנבר, אוקלהומה ומינסוטה: כל מה שצריך לדעת על הבית הצפון מערבי

דני אבדיה. כולנו ציפיה. צילום: גטי אימג'ס

עונת 2024/25 ב-NBA מלאה בסיפורים. לכל קבוצה יש את המסע שלה לעבר היעד, בין אם הוא תואר האליפות, הפלייאוף עצמו או בכלל קופר פלאג, שייבחר בקיץ הבא במקום הראשון בדראפט 2025.

מכיוון שלכל קבוצה מגיע הכבוד שיספרו את סיפורה, פתחנו ב"ישראל היום" את סדרת הכתבות "120 על 30" - 120 מילים על כל מועדון, דרכם ננסה להבין מה צופן העתיד של קבוצות ה-NBA ומה עומד בינן לבין השגת המטרה שלהן, אם בכלל.

והפעם: הבית הצפון מערבי, שמחולק בין אלו שמכוונות לאליפות עכשיו לבין אלו שרוצות עדיין לבנות את עצמן, אבל עוד לא החליטו איך. בין הרצונות לבנייה העתידית של פורטלנד ויוטה למועמדות הבכירות לזכות במערב, שכל אחת עשתה מה שהייתה יכולה כדי למקסם את היכולות שלה אחרי הכישלון בקיץ שעבר. האם זה הספיק?

פורטלנד טרייל בלייזרס: מילדות לבגרות

קשה לומר על הקבוצה שמאיימת להיות הגרועה במערב שהיא צריכה להתבגר, אבל הגרעין הצעיר שלה צריך להראות שהוא משחק כדורסל לא רק כדי להעביר את הזמן ולהרוויח כסף, אלא גם יכול להילחם ולהיאבק על ניצחונות.

אנפרני סיימונס נכנס לעונתו השביעית בליגה ואחרי שטענו שהוא לא מתאים לשחק לצד דמיאן לילארד, לא ברור האם הוא בכלל מתאים לשחק לצד סקוט הנדרסון. שיידון שארפ ינסה להמשיך לצמוח, כמו גם דני אבדיה ששניהם שמות שנמצאים תמידית על הרדאר של קונטנדריות. דיאנדרה אייטון צריך להחליט האם הוא מסוגל להיות סנטר פותח לגיטימי או לעבור לשמש כמנטור של דונובן קלינגן.

הכימיה, שלא הייתה שם כבר שלוש שנים, צריכה להתפתח כדי להתחיל לחשוב כלפי מעלה. זה לא אמור להוביל לניצחונות עכשיו, אבל יהווה את הבסיס לעתיד.

דני אבדיה, צילום: גטי אימג'ס

יוטה ג'אז: קיונטה ג'ורג' בתפקיד דונובן מיטשל

יוטה ג'אז נמצאת בסיטואציה קצת מבאסת. מצד אחד היא לא מספיק טובה כדי להילחם שוב על הפלייאין, אבל גם לא מספיק גרועה כדי לבצע טנקינג. לכן היא יכולה להתעסק בפיתוח הכישרונות שנמצאים לה בקבוצה, ובמיוחד בקיונטה ג'ורג'.

הבן של ג'ייסון סיגרס, מיודעינו, הראה שהוא מסוגל להיות הסקורר המוביל של הקבוצה גם מעמדה 1 וגם מעמדה 2. כשהוא קיבל את ההזדמנות, הוא החזיר עם מספרים נאים והראה שיש לו את הפוטנציאל לככב לצד לאורי מרקאנן בתור היוצר העיקרי. אין ציפייה שהוא ישתלט בסערה כמו מיטשל, אבל כן יצליח להתפתח למשהו שאפשר לבנות עליו לעתיד בקבוצה מצליחה.

בזמן שהמערב עמוס בכוכבים מזדקנים, לג'אז יש הזדמנות פז לחמוק מתחת לרדאר ולפרוץ קדימה. בשביל שזה יקרה, הם יצטרכו לסמוך על ג'ורג, שיקווה לא לאכזב.

קיונטה ג'ורג', צילום: AP

דנבר נאגטס: רוטציה של חמישה שחקנים

במהלך הקיץ דווח על פיצוץ בין מייק מאלון להנהלה בקשר לפעילות בשוק בקיץ. בזמן שהמאמן רצה שחקנים ותיקים כדי שיעזרו במאבק האליפות, ההנהלה רצתה לפתח את השחקנים הצעירים ולבנות על העתיד.

זה לא סוד שההבדל בין החמישייה של הנאגטס לספסל הוא מהתהומיים בליגה. ניקולה יוקיץ' כבר שנים מוביל את הליגה בפלוס מינוס איתו ובלעדיו ונראה שזה לא הולך להיפסק. אותם פערים היוו גם את ההבדל בינה לבין מינסוטה בחצי גמר המערב בעונה שעברה.

לכל הרביעייה הבכירה יש חוזה לעוד שנתיים לפחות (ארון גורדון אופציית שחקן), כריסטיאן בראון קודם לעמדת הגארד הפותח וכדי להוסיף מנהיגות בספסל, הביאו את ראסל ווסטברוק ודריו שאריץ'. האם זה מספיק בשביל גם לרוץ לאליפות נוספת עבור יוקיץ' וגם כדי לפתח את צעירי הקבוצה? בכלל לא בטוח.

ניקולה יוקיץ', צילום: AP

אוקלהומה סיטי ת'אנדר: כל הבעיות נפתרו?

הת'אנדר הודחו בחצי גמר המערב בעונה שעברה כי היה חסר להם שחקן הגנה נוסף בקו האחורי וסנטר ששואב ריבאונדים בקו הקדמי. את שני האלמנטים הללו הם שיפרו בצורה מופלאה.

בקו האחורי הגיע אלכס קארוסו תמורת ג'וש גידי, שלא התאים לטיימליין שקפץ בפתאומיות מקבוצת לוטרי לקונטנדרית, כדי להמשיך ולהיות אחד השומרים הטובים בליגה ולהוסיף מניסיון הפלייאוף שלו. לקו הקדמי צורף אייזיאה הרנטשטיין, שפרץ במדי הניקס ויקבל הרבה מאוד כסף כדי לשפר את הקבוצה בכל מה שקשור לצבע משני צידי המגרש, ואולי אפילו להסיט את צ'ט הולמגרן לעמדה מספר 4.

המון פרשנים טוענים שהיא הקבוצה הטובה במערב עם סיכוי גבוה להגיע לגמר. בפועל, הכל יהיה תלוי בבריאות של שיי גילג'ס אלכסנדר ובאחוזים לשלוש. אם נסתמך על ההיסטוריה, יכול להיות שהפרשנים יתבררו כצודקים.

שיי גילג'ס אלכסנדר, צילום: AP

מינסוטה טימברוולבס: ג'וליוס רנדל יתרגל למעמדו החדש?

ג'וליוס רנדל, שהתחמק כל חייו מלהיות מספר 2 של מישהו בקבוצה, נכנס לסיטואציה כפויה. במקום שינסה להשתלב מחדש בקבוצתו שלו, הוא נשלח בטרייד למיניאנפוליס וינסה לאמץ את אותה סיטואציה שהוא לא אוהב - להיות מספר 2.

הרי זו הקבוצה של אנתוני אדוארדס, לטוב ולרע, ונראה שבהנהלה חשבו שהשילוב בינו לבין קארל אנתוני טאונס ורודי גובר כבר לא יעבוד. רנדל ייכנס לנעליים גדולות, אבל לא יותר מדי, שנותרו בעמדה 4 ויעזור ככל האפשר לאנט בצד ההתקפי ולגובר בצד ההגנתי.

הקריירה של רנדל נעה בסוג של רכבת הרים. עונה אחת הוא מדהים ועוזר לקבוצה שלו להגיע רחוק מהציפיות, עונה לאחר מכן המספרים יורדים וההצלחה בהתאם. בעונת 2024/25, בתיאוריה, הוא אמור להיות מדהים וכדי לזכות באליפות, יתפללו חזק שזה גם יתחבר ברמה הקבוצתית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'וליוס רנדל במרכז, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר