קוואי לנארד. שוב נפצע לפני שהעונה מתחילה. צילום: USA TODAY Sports

חגיגה עצובה: ההתרסקות של הקליפרס מתקרבת בעיתוי הגרוע ביותר

הלייקרס עסוקה בטלנובלה של משפחת ג'יימס, בצד השני של לוס אנג'לס חונכים אולם חדש אך הפציעה של קוואי לאונרד מטילה צל על העתיד • סטף קרי מתרגל לחיים בלי קליי תומפסון, פיניקס רק רוצה להישאר בריאה, ומה התקרה של סקרמנטו? • כל מה שצריך לדעת על הבית הפסיפי, כתבה שישית בסדרה

[object Object]

עונת 2024/25 ב-NBA מלאה בסיפורים. לכל קבוצה יש את המסע שלה לעבר היעד, בין אם הוא תואר האליפות, הפלייאוף עצמו או בכלל קופר פלאג, שייבחר בקיץ הבא במקום הראשון בדראפט 2025.

מכיוון שלכל קבוצה מגיע הכבוד שיספרו את סיפורה, פחתנו ב"ישראל היום" את סדרת הכתבות "120 על 30" - 120 מילים על כל מועדון, דרכם ננסה להבין מה צופן העתיד של קבוצות ה-NBA ומה עומד בינן לבין השגת המטרה שלהן, אם בכלל.

והפעם: הבית הפסיפי. הקבוצות הנוצצות ביותר בליגה הן גם המבוגרות ביותר, או הפציעות ביותר, וכמעט כל הטקסט כאן נוגע בשחקנים שנכנסים לעונתם ה-13 ומעלה בליגה. לכל אחת יש את הבעיות שלה ומבית מרשים, נשארו רק שאריות של שחקני היכל התהילה שינסו להפיק את המיטב מהסיטואציה החדשה שנוצרה להם.

סטף קרי. מציאות חדשה בגולדן סטייט, צילום: AP

גולדן סטייט ווריורס: החיים ללא ספלאש בראדר

לצד סטף קרי, הסיפור הגדול במפרץ יהיה השנה הראשונה האמיתית ללא קליי תומפסון, שעזב לדאלאס. הווריורס לא הצליחו להנחית כוכב במקומו, למרות שניסו, אבל לפי התקשורת באמריקה הם לא היו מוכנים לוותר על השחקנים המבטיחים שבחרו בדראפט מתוך מחשבה על היום שאחרי קרי.

כדי להחליף את קליי, בגולדן סטייט הביאו את באדי הילד שיכפה עם קליעה ואת קייל אנדרסון שיוסיף עוד מימד הגנתי, אבל אלו לא תוספות שיכולות להספיק לאליפות, או אפילו להבטחת המקום בשישייה הראשונה במערב. מעבר לקרי, שנמצא תמיד בשיאו, כל השאר או צעירים במגמת עלייה או מבוגרים במגמת ירידה.

זו אולי השנה הראשונה בה סטיב קר ייאלץ להתאים לקבוצה סגנון משחק חדש, להוריד קצת עומס מקרי ולקוות לקבל יותר מהשאר. ככה, אולי, לא יתגעגעו בסן פרנסיסקו לקליי.

לברון וברוני ג'יימס. כולם מתעסקים בסיפור המשפחתי,

לוס אנג'לס לייקרס: טלנובלה בע"מ

שום דבר משמעותי לא קרה בלייקרס השנה, לפחות לא מבחינת כדורסל. רוב הסגל נשאר, הרוטציה תהיה יחסית זהה (אולי דלטון ניכט ישתלב מהר מהצפוי) ומונה שוב מאמן חדש, ג'יי ג'יי רדיק, שינסה להביא את הכריזמה והידע שלו מקבוצת הקטסל של בנו לסיר הלחץ של ה-NBA.

באירועים שמחוץ לכדורסל, לברון ג'יימס הרחיב את התא המשפחתי ותרם רבות לצירוף בנו, ברוני, לקבוצה. למרות שניכר שהוא לא ברמה, הוא קיבל חוזה לארבע שנים עוד לפני שעלה על הפרקט בליגת הקיץ, שם גם התקשה להרשים.

מסתמן שלברון העצבני מסוף חודש אפריל הוא לא אותו לברון של הקיץ, וכנראה שהוא השלים עם ההישארות שלו בלייקרס כדי לא לפגוע יותר במורשת. כך או כך, הכותרות סביב משפחת ג'יימס יימשכו עד סוף העונה, ולאו דווקא במובן החיובי.

פנים חדשות בסקרמנטו. דמאר דרוזן, צילום: AP

סקרמנטו קינגס: דמאר דרוזן - מרים רצפה או מרים תקרה?

אם יש קבוצה מקליפורניה שהשתפרה בקיץ, הרי אלו הקינגס. אחרי עונה בה החמיצו את הפלייאוף וסבלו מפציעות וחוסר יציבות, הגיע אליה אחד השחקנים היציבים בליגה ומלך החצי מרחק שחתם אצלה לשלוש שנים.

אותו שיפור מעורר מקום לתהיה. הקינגס, ללא דרוזן, הצליחו להגיע למקום השלישי במערב יחסית פתוח ולמקום תשיעי והדחה בפלייאין במערב צפוף. לאורך הקריירה הפורוורד לא הצליח לשבור תקרות זכוכית מבחינה קבוצתית. עם הראפטורס הוא נעצר מול לברון ועם שיקגו הוא עצר לצד החולשה הקבוצתית הכוללת.

גם בלעדיו סקרמנטו שווה מקום במשחקים שאחרי העונה הסדירה, אבל האם איתו זה אומר גם לעלות לפלייאוף? ואם עלו לפלייאוף, הוא מי שיצליח לעזור להם להתקדם מעבר לסיבוב הראשון? התחזיות אומרות שזה בול באמצע, אבל המציאות והתהליכים שיקרו העונה יכולים לספק מציאות שונה.

לוס אנג'לס קליפרס: מיתוג חדש, צרות ישנות

הקבוצה השנייה מ-LA כבר נחשבת למפורקת. פול ג'ורג' נטש כי הבין שלא יזכה שם באליפות, ג'יימס הארדן לא נהיה צעיר יותר וקוואי לאנרד, כהרגלו, פצוע.

הדיווחים האחרונים אומרים שזו תהיה לתקופה בלתי מוגבלת, אבל כבר אפשר לומר שבלעדיו אין קליפרס מה למכור. למעט המזוקן ואולי גם זובאץ', אף שחקן שם לא שווה חמישייה גם בקבוצות הלוטרי של המערב.

במשך קיץ שלם ניסו להשלות אותנו שהברך של קוואי בסדר, אבל היה ברור לכולנו כבר מאפריל שהוא בדרכו להפוך לשחקן עבר. אם פעם המנוחה היזומה שלו הייתה משמעותית בדרך לתואר, מעתה פשוט נחכה עד שיפרוש סופית.

הקליפרס, עם מיתוג חדש, דווקא יחזרו לעבר וידשדשו בתחתית ללא בחירת דראפט גבוהה. הדבר היחיד שמעודד את הבעלים זה השירותים באצטדיון החדש, וזה אומר אולי הכל.

בוקר, ביל ודוראנט. השנה פיניקס תהיה בריאה?, צילום: Getty Images

פיניקס סאנס: רק להישאר בריאים

בערך כחצי עונה שיחקו יחדיו בראדלי ביל, דווין בוקר וקווין דוראנט, מה שהספיק לעלייה לפלייאוף מהמקום השישי והדחה בסוויפ מהדהד. מיד לאחר מכן, ההנהלה עשתה בעיקר החלטות טובות עם הצירופים של טיוס ג'ונס ומונטה מוריס לעמדת הרכז ומינוי מייק בודנהולצר למאמן, האדם שהצליח לחבר את התלכיד במילווקי לכדי אליפות.

כדי שהכל באמת יסתדר והסאנס יוכלו לחזור להיות כוח משמעותי בליגה, הם יצטרכו להישאר בריאים. ביל החמיץ חצי מהעונה שעברה בגלל פציעה, בוקר ודוראנט הראו יציבות גם לאורך העונה וגם במשחקים האולימפיים, אבל לבד הם כבר לא יכולים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

הרכזים שהגיעו אמורים לעשות סדר ואולי גם ליצור יותר נקודות, אבל בודנהולצר יצטרך למצוא את התמהיל שיאפשר גם לכוכביו לפרוח, גם להשאיר את ביל מרוצה וגם להצליח לחבר הכל יחדיו לקראת השלבים המכריעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו