גם אם יאניס אנטטוקומפו ודמיאן לילארד ימצאו את הכימיה, הצרות במילווקי חוגגות

שני הכוכבים הגדולים יודעים היטב שעתיד הקבוצה לא תלוי רק בהם, אלא בכישלון המועדון שחייב להפוך עורו כדי לא להתרסק גם העונה • יחד עם דטרויט, אינדיאנה, שיקגו וקליבלנד: כל מה שצריך לדעת על הבית המרכזי • כתבה שנייה בסדרה

יאניס אנטטוקומפו ודמיאן לילארד. כימיה לא בטוח תספיק. צילום: מתוך X

עונת 2024/25 ב-NBA מלאה בסיפורים. לכל קבוצה יש את המסע שלה לעבר היעד, בין אם הוא תואר האליפות, הפלייאוף עצמו או בכלל קופר פלאג, שייבחר בקיץ הבא במקום הראשון בדראפט 2025.

מכיוון שלכל קבוצה מגיע הכבוד שיספרו את סיפורה, פחתנו ב"ישראל היום" את סדרת הכתבות "120 על 30" - 120 מילים על כל מועדון, דרכם ננסה להבין מה צופן העתיד של קבוצות ה-NBA ומה עומד בינן לבין השגת המטרה שלהן, אם בכלל.

והפעם: הבית המרכזי, שנראה הכי מבולבל בליגה. בכל אחד מהמועדונים בו מסתתרת חידה שאנשים מנסים לענות עליה כבר שנים, אבל ללא הצלחה. בין אם זה הצוות העוטף סביב יאניס אנטטקומפו, עד לשאלת הכוכבים של קליבלנד קאבלירס ומי אמורים להוביל את האימפריות השוקעות מדטרויט ושיקגו? ניסינו לענות:

מילווקי באקס: דוק ריברס יפשל שוב?

על העונה האחרונה של הבאקס אפשר לומר מילה אחת - טעות. המינוי של אדריאן גריפין, חוסר יצירת הכימיה בין דמיאן לילארד ויאניס אנטטקומפו, הציפייה שכריס מידלטון יצליח לחזור לעצמו ובעיקר ההבאה של ריברס.

מי שנבחר לאחד מ-15 המאמנים הטובים בהיסטורית ה-NBA כבר שנים לא מצליח להצדיק זאת ברגעי האמת, בין איבוד יתרון 1:3 בפלייאוף לאחר. בעונה שעברה אולי אפשר היה לסלוח לו בגלל הפציעות של שני הכוכבים, אבל זה לא תירוץ לכך שהבאקס פשוט נראו רע.

הקיץ הגיע גארי טרנט ג'וניור שיספק קליעה יציבה, אבל נראה שגם אם יאניס ולילארד ימצאו את הכימיה זה לא יספיק למעבר לסיבוב הראשון. ולא בגללם חלילה, אלא בגלל השחקנים שסביבם, ההנהלה ששולפת מהמותן והמאמן עם המוניטין הגרוע בליגה, שיקבל את כל הביקורות, ובצדק.

יאניס אנטטוקומפו ודמיאן לילארד, צילום: מתוך X

דטרויט פיסטונס: לא עד כדי כך גרועים

מבט זריז על הקבוצה מעיר הבוכנות מראה המון בחירות לוטרי שפשוט לא הצליחו להתחבר ממגוון סיבות. הכוכב הגדול, קייד קנינגהאם, רוב הזמן פצוע. השאר בעיקר שחקנים משלימים טובים ובכל פעם שהיה פוטנציאל למשהו טוב, כמו הבאתו של מונטי וויליאמס לבניית הפרויקט, הגיעה התרסקות כמו 28 הפסדים רצופים והשוואת שיא שלילי ב-NBA.

השנה כל הצוות הניהולי הוחלף, כמו גם המקצועי, ועל הסירה המחוררת יפקד ג'יי בי ביקרסטאף, שהצליח לייצר ככל הנראה את המיטב מתקופתו בקליבלנד. התוספת של רון הולנד, אחד השחקנים הצעירים בדראפט, מלמדת על התהליך שעדיין מנסים ליצור בפיסטונס, אבל הכל תלוי בבריאות ובסבלנות. מאזן חיובי ראשון מזה תשע שנים כנראה שלא יקרה, אבל אולי לא להיות עם המאזן הגרוע בליגה זה מה שיסדר לה את קופר פלאג בקיץ הבא.

קייד קנינגהאם, צילום: AP

אינדיאנה פייסרס: טייריס האליברטון מודל 2025

בסוג של טעות, הפייסרס מצאו את עצמם בגמר המזרח לפחות שנה מוקדם ממה שחשבו. השימוש בסגל של 11 שחקנים אפשר התגברות על רוטציות קצרות של הבאקס והניקס במה שזירז עוד יותר את תהליך הבנייה באינדיאנפוליס.

האליברטון יחל את שנתו הרביעית בקבוצה, שבשנתיים האחרונות הוא פתח נהדר עם מספרים מופלאים ובאיזור דצמבר-ינואר הגיעה פציעה ונפילה. בעונה שעברה הוא קיבל את פסקל סיאקם ואת הפריצה של אנדרו נמבהרד שיספקו לו קצת מנוחה, אבל לא בטוח שזה יספיק שוב בשביל מעל לסיבוב שני, אם בכלל.

העוצמה של הבכירות במזרח כל כך השתפרה עד שריק קרלייל חייב את הרכז שלו בשיאו אם הוא רוצה לאיים על אחת מהקונדנטריות. אם 2025 תאיר פנים לרכז, הפייסרס יוכלו להאיץ שוב את התהליך ואולי להתחיל לחלום על אליפות.

טייריס האליברטון, צילום: Imagn Images

שיקגו בולס: כולם היו רכזיי

הבולס נמצאים בתהליך איטי לעבר בנייה מחדש, ולא ברור לאף אחד מי אמור להוביל אותו. ג'וש גידי, רכז במקצועו, הגיע בטרייד והצטרף לקובי ווייט, עוד רכז במקצועו, בקו האחורי. גם לונזו בול, עוד רכז במקצועו, אמור לחזור לשחק כדורסל אחרי שנתיים וחצי. שלושתם אמורים, בצורה כזו או אחרת, להסתדר עם זאק לאבין, סקורר במקצועו, שאוהב את הכדור אצלו יותר מכולם ואף קבוצה אחרת לא הצליחה להביא אותו בטרייד.

התמהיל הזה יכול להיות טוב עבור הבולס, אבל גם מסוכן. העזיבה של דמאר דרוזן תאפשר לפורוורדים צעירים להתפתח, אבל הכל תלוי באצל מי יהיה הכדור. כל אחד משחקני הקו האחורי טוב איתו, אבל לא יעיל בלעדיו. למאמן בילי דונובן יש כאב ראש גדול העונה, אבל לא בטוח בכלל אם חיובי או שלילי.

זאק לאבין, צילום: AFP

קליבלנד קאבלירס: השנה האחרונה של דריוס גארלנד

הרכז של הקאבס הוא שחקן כדורסל טוב, אפילו מצוין, אבל השנה האחרונה גרמה לפיחות במעמדו. הלחץ התקשורתי סביב עתיד הקו האחורי המוכשר של הקבוצה עבר מזה של דונובן מיטשל, שהיה חשש שיבקש טרייד ליעד בו יצליח להילחם על אליפות, לטרייד על גארלנד שהציג ירידה משמעותית בכל אספקט של המשחק.

הכניסה של גארלנד לחוזה מקסימום בקיץ שעבר אולי נתנה לו שקט כלכלי, אבל לא שקט תעשייתי. היה נדמה שהכל נתקע בקאבס וגם סדרת הפלייאוף, בה כמעט היחיד שהופיע היה מיטשל ששיחק עם פציעה, לא הוסיפה. כדי להרוויח את השקט הזה, גארלנד יצטרך להראות שהוא מסוגל לחזור להיות ברמה של אולסטאר ב-NBA כפי שהיה עד לפני שנתיים ולעזור לקאבס להיות תחרותיים בפלייאוף. אם לא, אין מנוס מעזיבה של אחד הכוכבים בקיץ בטרייד.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דריוס גארלנד, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר