"לוקה דונצ'יץ' הוא טעות": אגדת העבר על ההחלטה שעלתה לו ביוקר

הסלובני נבחר רק שלישי בדראפט 2018, ובשתי הקבוצות שדילגו עליו עבדו דמויות שהכירו אותו מקרוב • ולאדה דיבאץ, שדילג עליו בבחירה השנייה עם סקרמנטו, ניסה להסביר את ההחלטה אך הודה כי כנראה שגה

ג'רו הולידיי עובד כמוכר ברשת מזון מהיר / מתוך CLNS Media

לוקה דונצ'יץ' נבחר במקום השלישי בדראפט 2018, וכבר מרגעיו הראשונים בליגה הסלובני הראה כי הוא זה שהיה צריך להיבחר במקום הראשון. אטלנטה "בחרה" בו רק כדי להעביר אותו לדאלאס, כשפיניקס בחרה ראשונה בדיאנדרה אייטון וסקרמנטו השנייה בחרה במרווין באגלי. שני שחקנים הפנים שנבחרו לפני הסלובני התקשו לעמוד בציפיות ולא הפכו לכוכבים גדולים בליגה.

הג'נרל מנג'ר של סקרמנטו באותה תקופה היה כוכב העבר הסרבי ולאדה דיבאץ, שבתור אירופי היה אמור להכיר הרבה יותר טוב ממקביליו האמריקנים את הרמה ביורוליג, הליגה בה באותה השנה זכה דונצ'יץ' ב-MVP. הוא כאמור בחר בכיוון אחר ובראיון שקיים בקרואטיה ניסה להסביר מדוע.

"היה לי בעמדה הזו את דיארון פוקס, אותו בחרתי בדראפט שנה קודם לכן (במקום החמישי)", אמר דיבאץ, "חשבתי שהוא יכול להפוך ל'פנים של המועדון' בעתיד והזמן יגיד אם טעיתי. כרגע זה נראה שטעיתי, אבל יש לי אמונה בפוקס שתהיה לו קריירה טובה יותר".

לוקה דונצ'יץ', צילום: USA TODAY Sports

פוקס התברר כבחירה די מוצלחת, שכן ב-2023 הוא הוביל את הקינגס להופעה ראשונה בפלייאוף מאז 2006 כשהוא נבחר למשחק האולסטאר וגם לחמישייה השלישית של העונה. לצד זאת, אין מחלוקת על כך שדונצ'יץ' טוב ממנו. גם הוויתור של פיניקס עם דונצ'יץ' היה די מפתיע, שכן באותה תקופה אימן אותה איגור קוקושקוב, ששנה קודם לכן זכה עם דונצ'יץ' ונבחרת סלובניה ביורובאסקט.

דונצ'יץ' כידוע משחק כיום בדאלאס עם גארד בכיר אחר - קיירי אירווינג - ודיבאץ נשאל אם לא היה כדי להמר ולצוות את הסלובני לגארד כמו פוקס. "אירווינג הוא סקורר קלאסי וזה מתאים ליד דונצ'יץ'. פוקס לא כזה, הוא צריך את הכדור ביד כמו דונצ'יץ'. הייתי יכול לבחור בלוקה, אבל אז הייתי צריך להעביר את פוקס בטרייד".

"אני נהנה לצפות בדונצ'יץ', אוהב את הכדורסל שלו, אבל היו לי את הסיבות לפעול כפי שפעלתי. אולי טעיתי, הזמן יכריע", הוסיף דיבאץ, שגם דחה על הסף את השמועות לפיהן דילג על דונצ'יץ' בשל יחסים עכורים שלכאורה היו לו עם אביו של הסלובני.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דיארון פוקס. כוכב, אבל לא כמו הסלובני, צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר