לא רק הפועל ת"א והפועל ירושלים: השמות המעניינים ביותר העונה ביורוקאפ

הפועל ירושלים והפועל ת"א ימשכו את רוב תשומת הלב של אוהדי הכדורסל בישראל, אבל יש עוד שמות גדולים ומסקרנים שישחקו ביורוקאפ בעונה הקרובה ושינסו לחזור ליורוליג, או לפחות לסיים את הקריירה בטעם מתוק

כריס ג'ונס (מימין) . צילום: ולנסיה, האתר הרשמי

טורניר היורוקאפ מיצב את עצמו בשנים האחרונות כקרש קפיצה ליורוליג, ולא רק ברמת הקבוצות. שחקנים שהצטיינו בקבוצות מדרג הביניים של אירופה מקבלים חוזים ותפקידים משמעותיים בקבוצות מדרג בכיר יותר, כמו אנדראס פליז בריאל מדריד ומאט מורגן בווירטוס בולוניה.

בניגוד לשנה שעברה, אז היה אפשר לראות את הליגה מחולקת למעמדות ברורים, השנה הליגה נראית יותר שוויונית ברמת התחרות, בזכות השחקנים שממלאים אותה. הפועל ירושלים והפועל ת"א ימשכו את רוב תשומת הלב של אוהדי הכדורסל בישראל, כמובן, אבל פרט להן יש מספיק שמות גדולים. לצד שחקנים בכירים כמו ג'יילין סמית' ומתיאוש פוניטקה, שהשתנמכו בעקבות חוסר הצלחה ביורוליג, השחקנים הבאים הם כאלה שרובם זכו להצלחה יחסית בקריירה ושמשתמשים ביורוקאפ כשנת מעבר - או בדרך ליורוליג או בדרך לסיום הקריירה האדירה שעברו.

יוגי פרל (גארד, 1.80, בודוצ'נוסט)

מי שכיכב במדי הדאלאס מאבריקס לפני הגעתו של לוקה דונצ'יץ' חווה נסיגה ביכולת ובהזדמנויות, בעיקר בשל גובהו, שמהווה בעיה הגנתית מול המון יריבים ב־NBA. המעבר לאירופה לא היה חלק, ואחרי כמה שנים בצדביטה לובליאנה וחוויה קצרה בסין הוא נחת בפרויקט המסקרן של בודוצ'נוסט, שרוצה לשוב להיות כוח משמעותי בדרג הביניים.

פרל אמור לקחת על עצמו יותר בקבוצה המונטנגרית אחרי שנת התאקלמות, ולמרות מספרים יחסית נמוכים ביורוקאפ, שנבעו גם מחוסר התחרויות והיציבות של שאר חבריו. בגיל 31, זו אולי ההזדמנות האחרונה שלו להראות שהוא מסוגל לתרום גם ברמת היורוליג, והוא לא יעשה את זה בלי להיות אחד הסקוררים הבולטים ביורוקאפ.

יוגי פרל, צילום: gettyimages

אנתוני לאמב (פורוורד, 1.98, טרנטו)

האוהדים בישראל כבר הספיקו ללמוד שהצטיינות בליגה האוסטרלית לא מבטיחה הצלחה באירופה, אבל אולי המקרה של לאמב שונה. מי שנבחר לחמישיית העונה בעונתו הראשונה מחוץ לארה"ב, תחת מודי מאור בניו זילנד ברייקרס, מגיע בלי שאיפות מיוחדות לקבוצה שבה הוא אמור להיות הכוכב הראשי.

למרות גובהו, היכולות והפיזיות של לאמב מאפשרות לו לשחק גם בעמדה מספר 4. הוא קלע 19.5 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים בממוצע באוסטרליה, עונתו הטובה בקריירה, יחד עם 36% מהשלוש ו־50% מהשדה. בקבוצה כמו טרנטו המספרים הללו לא אמורים לרדת, ולאיש וויינרייט צפויה להיות משימה קשה נגדו במחזור החמישי.

לאמב, צילום: EPA

סמי אוג'ליי (פורוורד, 1.98, ולנסיה)

השחקן המגוון מגיע לראשונה ליורוקאפ, ובמעמד אחר. אחרי שמגוון קבוצות יורוליג חיזרו אחריו, הוא החליט להישאר בוולנסיה - ועכשיו הוא אמור להיות אחד הכוכבים.

הפורוורד האמריקני־ניגרי בן ה־27 קלע בעונה החולפת ביורוליג ב־47% ל־3. התרומה שלו היא בעיקר הגנתית, אבל ביורוקאפ, מול שחקנים פחות פיזיים, הוא אמור לבוא יותר לידי ביטוי גם בהתקפה והמעמד שלו צפוי רק לעלות. כדי שזה יקרה, הוא צריך להיות יותר יציב בחלק ההתקפי, בעיקר בסיומות ובזריקות ל־2, שבהן התקשה עד כה.

אוג'ליי, צילום: Gettyimages

כריס ג'ונס (רכז, 1.88, ולנסיה)

הקהל הישראלי כבר מכיר היטב את הרכז בן ה־31, שלעיתים שיחק כמו אחד הרכזים הטובים ביורוליג מאז עזב את מכבי ת"א. ולנסיה הציעה לו המון כסף כדי להישאר איתה גם ביורוקאפ, והוא, בין היתר, אמור להכריע את עתיד העונה שלה.

כמו אוג'ליי, גם ג'ונס חטא בחוסר יציבות לאורך העונה האחרונה בטלטלה שעברה הקבוצה, עם המון פציעות ועליות וירידות ביכולת, כיאה לשנת יורוליג אינטנסיבית. במפעל השני בחשיבותו הוא אמור להרגיש הרבה יותר בנוח מול שומרים פחות מהירים, אבל יצטרך להציג יכולת טובה אם ירצה לחזור ליורוליג בעתיד הקרוב.

אנטה טומיץ' (סנטר, 2.18, בדאלונה)

הסנטר הוותיק מתחיל את עונתו ה־21 בקריירה, וגם בגיל 37 הראה יציבות לאורך כל העונה בנקודות ובריבאונדים. את התרומה ההתקפית וההגנתית, שהכרנו מהשנים שלו בברצלונה ובריאל מדריד, הוא ממשיך להביא גם לבדאלונה, ומהווה מנטור לגרעין הצעיר שהמועדון מצמיח.

בעונה שעברה סימני החלודה החלו לצוף בחלק מהמשחקים בליגה הספרדית, בעיקר כשהתמודד עם סנטרים גבוהים ופיזיים, אבל הוא חזר לעצמו עם רצף של 14 משחקים עם ספרות כפולות. הוא השחקן עם הכי הרבה ניסיון אירופי במפעל, ובכל משחק הוא יכול להתפוצץ, גם אם הוא נמצא בדמדומי הקריירה שלו.

טומיץ' (מימין), צילום: Getty Images

יאקה בלאזיץ' (גארד, 1.96, צדביטה)

הסלובני הוותיק סבל הרבה בעונה שעברה, שנגמרה עם מאזן 17:1 משפיל ביורוקאפ ועם קבוצה לא תחרותית, אבל הוא היה נקודת האור הבודדת. אף שהוא בן 34, בלאזיץ' עדיין נחשב אחד השחקנים המסוכנים בדרג הזה של אירופה. את העונה האחרונה הוא העביר עם כאבים בגבו, שגרמו לו להחמיץ את הטורניר הקדם־אולימפי עם הנבחרת - ועדיין קלע 16.1 נקודות בממוצע.

העונה אולימפיה אמורה להיות יותר תחרותית, ועם שחקנים שיכולים לעזור לו, להוריד ממנו עומס ולהפוך את הקבוצה למנצחת בבית ב' השוויוני. לא הכל יקום וייפול על בלאזיץ', אבל תפוקתו בהתקפה (40.1% ל־3 בעונה שעברה ביורוקאפ) תכריע אם אפשר יהיה להכתיר אותו כהפתעת העונה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בלאזיץ' מרחף, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר