לא רק בן שרף: הצעירים המבטיחים שרוצים לפרוץ העונה ביורוקאפ

היהלום הישראלי, סיפור הסינדרלה מהרפובליקה הדומיניקנית, הספרדי שרוצה לקיים את ההבטחה והצרפתי הגדול הבא • המפעל השני בחשיבותו באירופה יצא לדרך בעוד שבוע בדיוק ומוצף גם השנה בכישרונות שמאיימים לפרוץ לתודעה • מתוך כולם, בחרנו שישה ששווה לקבוצות היורוליג וה-NBA לשים עליהם עין

בן שרף במדי אולם. צילום: X

היורוקאפ, מעבר להיותו המפעל השני בחשיבותו באירופה, מהווה הזדמנות לשחקנים צעירים ומבטיחים לשחק ברמות הגבוהות ביבשת, ומעניק להם מרווח לטעות, ללמוד ולהשתפר. הבחירה מספר 1 בדראפט האחרון, זקארי ריסאשה, לא היה הופך לכזה אילולא היכולת שלו וההצלחה שלה זכה עם בורג בשנה שעברה, עם ההגעה לגמר.

גם השנה היורוקאפ מוצפת בשחקנים שמקווים לעשות את הפריצה הגדולה. חלקם מסתכלים לעבר דראפט ה־NBA בקיץ הבא, אבל חלק מקבלים עכשיו הזדמנות ראשונה, או חדשה, להצליח ולהוביל ברמה בינלאומית. שבוע בדיוק לפני הטיפ־אוף, בחרנו שישה שכנראה כבר לא יהיו אלמונים לקהל הרחב בסיום העונה.

זקארי ריסאשה עם אדם סילבר. מהיורוקאפ לבחירה הראשונה בדראפט, צילום: אי.פי

בן שרף (גארד, 1.97, אולם)

בכל יום שעובר הפרוספקט הישראלי הנוצץ מטפס בתחזיות לדראפט 2025, בזכות ההופעות המעולות שלו ביורובאסקט הנוער, אבל השנה מגיע המבחן האמיתי שלו. שרף (18) יפתח את עונתו השלישית ברמת הבוגרים. בשתיים הקודמות הוא החל בצורה חלשה ולאט־לאט הגביר, בדרכו להיות איום התקפי שאי אפשר להתעלם ממנו בשתי הליגות הבכירות בישראל.

עד כה, במשחקי ההכנה בקבוצה הגרמנית הוא עולה מהספסל, כמו בקריית אתא, אבל מתקשה להיכנס לשטף ההתקפי ולהוביל לניצחונות. קשה לומר מתי ואם זה ישתנה - אולי כשירגיש יותר בנוח עם השיטה ובמדינה החדשה, אבל קפיצת המדרגה שלו צריכה לבוא בביטחון הזריקה ובשיפור האחוזים מכל הטווחים. כך, אולי, הוא יצליח להגיע אפילו ללוטרי.

בן שרף, צילום: אולם

ז'אן מונטרו (רכז, 1.88, ולנסיה)

אחד מסיפורי הסינדרלה של אירופה. הרכז הדומיניקני חגג 21 לפני חודשיים, ואחרי שנתיים מעולות בבטיס ובאנדורה הוא יחווה לראשונה את אירופה כשחקן מוביל בקבוצה עם שאיפות כמו ולנסיה.

זה שחקן שאומרים עליו שהוא אקספלוסיבי, כזה שטורף את הפרקט ושיכול להתפוצץ מול כל יריבה בכל סיטואציה. למרות ממוצע של 15.7 נקודות וחמישה אסיסטים, הוא לא הצליח להוביל להצלחה קבוצתית ויחווה חפיפה מאחד שהיה במעמדו, כריס ג'ונס, שינסה לעזור לו לנצל את היכולות הנהדרות שלו לכדי זכייה בתארים.

ז'אן מונטרו, צילום: Getty Images

אודוקה אזובוקה (סנטר, 2.09, בודצ'נוסט)

השחקן היחיד שאין לו בעיה של פיזיות, כי ככל הנראה מדובר באחד האנשים הכי חזקים במפעל. אף שממש היום הוא חוגג 25, לאורך כל הקריירה הוא עדיין לא הצליח לפרוץ בגדול.

מדובר במפלצת צבע במשקל 122 ק''ג, שהיה מכונת נקודות וריבאונדים במכללת קנזס וקלע ב־81.9% מהשדה ב־36 משחקים ביוטה ג'אז לפני שנתיים (10 דקות בממוצע), אבל אף פעם לא קיבל הזדמנות להיות הסנטר הראשון. כעת הניגרי אמור להוביל את הקו הקדמי של המונטנגרים, ולצד יוגי פרל הוא ינסה להיות הסוס השחור של המפעל.

אודוקה אזובוקה, צילום: Getty Images

נואה אסנג (פורוורד, 2.05, אולם)

הפרוספקט הצרפתי, שאמור להיבחר בדראפט 2025, פותח עונה שנייה בגרמניה ואמור לקבל הרבה יותר קרדיט. בגיל 17, אסנג הארוך עדיין מתקשה בפן הפיזי בהתקפה וכן בקליעה מחוץ לקשת, אבל נחשב שומר מעולה שיכול להחליף בכל עמדה ולהוות נכס לכל קבוצה שתחפוץ בו.

הקו הקדמי של אולם קיבל חיזוק בקיץ האחרון בדמותו של אייזיאה רובי, שאמור לקצץ דקות להתפתחות של הצרפתי, שהעביר את העונה האחרונה בעיקר בקבוצת הנוער. מצד שני, זה מהווה עבורו תמריץ להשתפר, ללמוד ולתפוס את המקום בחמישייה ברגעי ההכרעה.

נואה אסנג, צילום: Getty Images

קרלוס אלוסן (רכז, 1.93, גראן קנאריה)

ירידה לצורך עלייה. הספרדי בן ה־23 הגיע לריאל מדריד בקיץ 2020 בתור השחקן הצעיר הטוב ביותר בליגה הספרדית ובליגת האלופות של פיב"א, אבל מעמדו ירד ככל שחלף הזמן, בדרכו להיות מחמם הספסל של פאבלו לאסו ושל צ'וס מתאו.

הקבוצה מקנאריה שיווקה עצמה בתור מעצמת יורוקאפ, ואלוסן ינסה להחזיר אותה למעמד אחרי עונה קשה מאוד. הוא נחשב שומר קשוח, אבל מעולם לא עבר ממוצע של שבע נקודות בעונה, והאחוזים שלו מכל הטווחים זקוקים לשיפור. אולי מדובר בעונה האחרונה שלו כאחד מרכזי העתיד של ספרד, זו שבה נבין בדיוק מה הוא שווה, ואם הוא באמת הדבר האמיתי.

קרלוס אלוסן (מימין) שומר על סקוטי ווילבקין, צילום: אלן שיבר

מיכאל רוזיק (פורוורד, 2.09, בדאלונה)

אולי השחקן הכי שלם ברשימה, שרק בעוד כחודש יחגוג 18. גבוה, מהיר, קולע מכל טווח ועם ניסיון של כמעט עונה שלמה בליגה המקומית הטובה באירופה, אפילו כשחקן חמישייה.

השנה אמורה להגיע קפיצת מדרגה, שתכריע אם הקרואטי הוא שחקן לוטרי בדראפט ה־NBA או תחילת סיבוב שני. הבעיות ההגנתיות, או חוסר התרומה באספקטים אחרים כמו ריבאונד, יצטרכו לקבל תפנית חדה כדי שיוכל ליהנות מקריירה ארוכה בליגה הטובה בעולם. אחרת, הוא עלול להיזכר כמו אירופאים שהגיעו לביקור קצר בארה"ב - רק כדי לשוב במהרה ליבשת הישנה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מיכאל רוזיק,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר