תקרת השכר בדרך ליורוליג: איך תשפיע על מכבי תל אביב?

מהלך ראשון מסוגו בליגת כדורסל באירופה • בדומה ל-NBA, היורוליג יחל בשיטת תקרת שכר החל מעונת 2027/28 שנועדה לשמור על המשכיות בין הקבוצות ולמנוע מהן לנצל את משאביהן עד כדי הריסת התחרותיות בליגה

מכבי תל אביב . צילום: SAVVIDES PRESS

היורוליג הודיע היום (שני) שהוא עובר לשיטת תקרת שכר בדומה לזו ב-NBA על מנת לשפר את ההוגנות הפיננסית והאיזון בין הקבוצות, תוך יצירת תקדים בכדורסל האירופי. הליגה הדגישה שהמערכת הזו מתבססת על הרווח השונה של כל קבוצה, והיא לא אחידה כמו ב-NBA בהתחשב שכל קבוצה מגיעה משוק אחר עם רמת כספים שונה בהתאם. חוקי הפייר פליי יכנסו בצורה הדרגתית החל מעונת 2027/28.

בשנים האחרונות מכבי תל אביב מתמודדת מול תהליך של הקבוצות העשירות באירופה שאינן מוגבלות בכספיהן ומפתות שחקנים בכירים במפעל לעזוב אליהן. תקרת השכר הזו תאפשר יציבות פיננסית בין הקבוצות, כך שמכבי תוכל להתמודד כספית אל מול הקבוצות הגדולות בליגה כגון פנרבחצ'ה ופנאתינייקוס, שהחלו לשפוך כספים לכל עבר.

ווייד בולדווין ובונזי קולסון, צילום: EPA

התקנות החדשות ישפיעו על קבוצות ברישיון A, שביניהן נמצאת כאמור מכבי תל אביב, שיחייב אותן להקצות לפחות 32% מההכנסות הממוצעות שלהן על פני תקופה של שנתיים למשכורות שחקנים. מועדונים החורגים מכספי הוצאה ספציפיים יתמודדו עם מס מותרות.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ההחלטה של ​​היורוליג נועדה להשיג הבטחת רמות השכר בהתאמה להכנסות הקולקטיביות של המועדונים, חיזוק שותפויות מסחריות, קביעת טווחי הוצאות שחקנים עקביים לכל הקבוצות כדי לקדם הוגנות תחרותית, מעקב אחר עמידה ברמות השכר לפני רישום שחקנים בכל עונה, הגברת הפתיחות בקרב הצוותים המשתתפים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר