מלמטה עד למעלה: קייל היינס פרש אחרי שלימד את כולם כי אין דבר העומד בפני הרצון

בגיל 38, עם ארבעה תארי יורוליג ושלל הישגים אישיים, הסנטר שמתנשא לגובה של 1.98 מ' בלבד, הוכיח שכישרון ועבודה קשה מנצחים כל מגבלה • הקריירה שלו היתה הרווח הגדול של הכדורסל האירופי

קייל היינס. לא נתן למגבלת הגובה לעצור אותו. צילום: X
אחת הקריירות המפוארות ביורוליג שייכת לקייל היינס. סנטר מצליח, למרות שהוא רחוק מהמידות הטבעיות של תפקידו ומתנשא לגובה שאפילו לא מגיע ל-2 מ' (1.98 מ'). בשבוע שעבר הוא תלה את הנעליים וסיכם תקופה ארוכה ונהדרת במפעל הבכיר של אירופה, עם ארבע זכיות בתואר.
 
היינס בן ה-38 הוא ספר הדרכה מהלך למי שנתקל במכשולים טבעיים. סיפור מרתק של מי שהתחיל את דרכו בליגה השנייה באיטליה והגיע כאמור עד לפסגות הכי גבוהות של הכדורסל האירופי. מדורו היורוליג מוקדש לו השבוע, בעיקר כי הוא היה מודל. בזכות ההצלחה שלו נוצר זן חדש של סנטרים, "האנדרסייז סנטר".
 
מאמנים התחילו להבין שאם יש לשחקן את התכונות הנכונות והוא פיזי מספיק, שימוש ב"סנטר נמוך" יכול להוות יתרון בעיקר מבחינה הגנתית. דוגמה טובה לכך הוא בראיינט דאנסטון, בן גילו של היינס, שהצליח בתפקיד למרות שאינו 2.10 מ' (2.03 מ').
 
התחנה הראשונה של היינס באירופה היתה בפרימה ורולי, כאמור מליגת המשנה האיטלקית. המאמן היה אנדריאה טרינקיירי וחברו לקבוצה היה אפיק ניסים. בהמשך עבר באמברג הגרמנית, ומיד לאחר מכן עשה את הצעד הגדול כשהוחתם על ידי אולימפיאקוס, איתה מיד זכה פעמיים ביורוליג.
 
ההישג הזה סידר לו חוזה גדול מאוד בצסק"א מוסקבה, שם שיחק שש עונות וזכה גם עם הקבוצה הרוסית פעמיים ביורוליג. את הקריירה הוא סיים אחרי ארבע עונות בארמני מילאנו תחת המאמן אטורה מסינה.
 
היינס במדי צסק"א מוסקבה. 2 תארי יורוליג ברוסיה, צילום: X
 
 
היינס סגר 14 עונות ביורוליג כאגדת המפעל. "לא האמנתי שהכדורסל ייקח אותי כל כך רחוק", הוא הדגיש במכתב הפרידה שלו.
 
בנוסף לארבעה תארי היורוליג, הוא זכה ב-11 אליפויות מקומיות. היו גם תארים אישיים מרשימים. היינס היא השחקן ששיחק הכי הרבה משחקים ביורוליג (425), הוא זכה שלוש פעמים בתואר שחקן ההגנה של היורוליג ונבחר גם לחמישיית העשור הקודם ביורוליג. הוא סיים קריירה עם יותר מ-3,000 נקודות, כמעט 2,000 ריבאונדים ו-320 חסימות, רובן על שחקנים גבוהים ממנו.
 
היינס הוא דוגמה ומודל למיקסום יכולות. הוא היה הסנטר הכי טוב עם כישורים מוגבלים טכניים ופיזיים. מעבר לתארים הרבים, הוא ייזכר בזכות האישיות והמנהיגות שלו. הוא היה דוגמה וסמל לכל שחקן ששיחק איתו ולמעשה לכל שחקן. הוא היה אהוד מאוד בכל מקום אליו הגיע. סביר להניח שאת הידע והגישה המיוחדת שלו הוא ימשיך להעביר. היינס צפוי להישאר בכדורסל, בתפקיד ניהולי או בצוות אימון של קבוצת NBA.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר