השליטה הבלתי מעורערת: ארצות הברית זכתה בזהב בטורניר הכדורסל האולימפי

הדרים טים מודל 2024 הובילו כמעט לאורך כל המשחק, התמודדו עם ניסיונות קאמבק גדולים של המארחת, אבל יש לה משהו שלאחרים אין: לברון ג'יימס, קווין דוראנט וסטף קרי • הראשון ניהל את המשחק, השני היה שם כדי לעצור את הריצות והאחרון נתן עוד הצגה שהוכיחה למה הוא הקלע הטוב אי פעם • זה הספיק ל-87:98 וזהב חמישי ברציפות

קווין דוראנט וסטף קרי

 

נבחרת ארצות הברית הראתה לאורך כל משחקי ההכנה שהיא נבחרת פגיעה. למרות שהיא אולי הטובה ביותר שחוברה לה יחדיו, העולם הראה שהוא בדרך הבטוחה לצמצם את הפערים. אז מה. הדרים טים רשמו עוד קיץ ללא הפסד ושברו את החלומות של הצרפתים על מדליית זהב ביתית עם 87:98, שהעניקה סיום מושלם לקריירת הנבחרות של לברון ג'יימס, סטף קרי וקווין דוראנט.

מאז סיום הרבע הראשון, היתרון נשאר של ארצות הברית ונע בין 7-11, כאשר מדי פעם המארחת עשתה קולות של חזרה. ויקטור וומבניאמה היה פשוט נהדר בשני צידי המגרש, גרשון יבוסלה סיפק רגע אייקוני עם דאנק על לברון ג'יימס והופעה התקפית נהדרת ונקודות של שניהם אפשרו לצרפת לצמק את הפער לשלוש בלבד שלוש דקות לסיום, אבל סטף קרי קבר שלוש שלשות כדי להרגיע את המצב ולהשאיר את הניצחון בצד האמריקני.

שחקני ארצות הברית חוגגים, צילום: אי.פי

אז ארצות הברית זכתה במדליית זהב חמישית ברציפות, והיא לא הייתה יכולה לעשות זאת בלי קווין דוראנט. מי שהחמיץ את כל משחקי ההכנה וחזר בסערה למשחק הראשון של הטורניר, עלה בחמישייה ועזר לעצמו לעשות היסטוריה – הכדורסלן הראשון אי פעם שזוכה בארבע מדליות זהב רצופות.

קווין דוראנט. שחקן היסטורי גם במושגי פיב"א, צילום: אי.פי.אי

יחד איתו בחבורת המזדקנים אפשר למצוא את לברון ג'יימס וסטף קרי. הראשון הוא ללא ספק ה-MVP של הטורניר, עם משחקים נהדרים, טריפל דאבל בגיל 39 ומדליה רביעית, 20 שנה אחרי שהיה אחראי על הפעם האחרונה בה ארה"ב הפסידה את הזהב. וקרי? 17 שלשות בשני המשחקים האחרונים, 9 מול סרביה ועוד 8 הערב, שאפשר לומר שסגרו את הסיפור בשני המקרים. מדהים לחשוב שיש לקלע הטוב בהיסטוריה רק מדליה אחת.

סטף קרי. כשהוא קולע ככה, לאף קבוצה אין סיכוי, צילום: אי.פי
לברון ג'יימס. נפרד כמו מלך, צילום: אי.פי
לברון ג'יימס מטביע, צילום: אי.פי

מנגד, צרפת שוב הוכיחה שהעתיד כנראה שייך לה. וומבי סיים עם 26 נקודות ועשה כל מה שהוא יכול, יבוסלה ניסה לעזור, הכישרונות נבחרים במקום הגבוהים ביותר בדראפט ונראה שאם יש מישהי אחת שיכולה לאיים על ההגמוניה, זו צרפת בראשות החייזר של סן אנטוניו ספרס. כסף שני ברציפות לטריקולור, שיודעים שנתנו את כל מה שהיו יכולים.

 

ויקטור וומבניאמה. ישלוט בקרוב בענף, צילום: אי.פי
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דווין בוקר. עוד אקס פקטור, צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר