הכל עוד יכול להיות: כוכב היורוליג ואקס הפועל חולון ימצא את עצמו שוב בישראל?

וויל קלייבורן הוא הבכיר ברשימת השחקנים הפנויים במפעל • בגיל 34 וכשהוא דורש תפקיד מרכזי שפחות מתאים לקבוצות הגדולות, דווקא שמו הטוב פועל לרעתו • וגם: מה הסיכוי שיחזור לקדנציה שנייה בארץ הקודש? • המדור החדש שיעקוב אחרי היורוליג במהלך הפגרה

פנרבחצ'ה נפרדה מים מדר

לא מעט החתמות בולטות כבר נעשו הקיץ ביורוליג. עם זאת, שוק השחקנים הפנויים עדיין גדול ואפשר להרכיב מהם קבוצת יורוליג בכירה. כשמסתכלים על רשימת שחקני היורוליג הפנויים אין ספק שהבכיר ביניהם הוא וויל קלייבורן. אחד מכוכבי המפעל בשנים האחרונות סיים הקיץ את דרכו באנדולו אפס וכרגע הוא ללא קבוצה. קלייבורן יעמוד במרכז המדור החדש שיעקוב אחרי היורוליג במהלך הפגרה.

וויל קלייבורן שיחק בעבר בארץ בהפועל חולון ומי שהביא אותו היה אלעד חסין. עונת היורוליג הראשונה הייתה בדרושפאקה הטורקית אצל דיוויד בלאט. יש מי שאומר שבכך לא תם הקשר הישראלי בקריירה שלו.

קלייבורן הפך לסמול-פורוורד הטוב באירופה בצסק"א מוסקבה בה שיחק 5 עונות. במהלכן הוא זכה עם הקבוצה ביורוליג ב-2019. באותה שנה הוא נבחר לחמישיית העונה ול-MVP של הפיינל פור.

 
וויל קלייבורן במדי צסק"א מוסקבה בהיכל מול מכבי תל אביב, צילום: אלן שיבר

לפני שנתיים הוא הגיע ברעש גדול לאלופת היורוליג אנדולו אפס. היה נראה שאיתו היא תמשיך לשלוט במפעל אחרי שתי זכיות. בפועל קרה דבר הפוך. דווקא עם החיזוק הכל כך איכותי הקבוצה לא הגיעה בשנתיים האחרונות לפלייאוף. עם סיום העונה הגיע חוזהו שמוערך ב-2 מיליון דולר לסיומו והצדדים נפרדו.

קלייבורן הוכרז כשחקן חופשי כבר לפני שבועיים ולמרות זאת אין עדיין כיוון איפה ינחת. מי שציפה להתנפלות המונית טעה. הייתה ידיעה אחת לגביו שאמרה שהוא הוצע לברצלונה. אז איך קרה שהשחקן הכי טוב באירופה בתפקידו בשנים האחרונות וסופרסטאר מוכח עדיין ללא קבוצה? יש לכך מספר סיבות.

קודם כל, דווקא השם הגדול שלו פועל כרגע לרעתו. קבוצה יודעת שאם היא מנחיתה אותו היא צריכה לבנות עליו ולתת לו מקום מרכזי וזה כנראה פחות בתכניות של הקבוצות המובילות ביורוליג.

 
וויל קלייבורן. שמו הטוב פועל לרעתו, צילום: מתוך X

נושא שני ואולי המרכזי הוא תג המחיר. קלייבורן ירצה להישאר בסדרי גודל השכר אותם הרוויח בשנים האחרונות. כנראה שלפחות בתחילת הקיץ הוא פחות יתפשר. ייתכן שעם הזמן יקרו דברים שייאלצו אותו לעשות זאת. 

מעבר לכך, השנתיים האחרונות לא עשו לו טוב. העובדה שאנדולו אפילו לא הגיעה לפלייאוף בתקופתו הורידה את המניות שלו. גם הגיל - 34 - עושה את שלו ונותן את אותותיו. אין ספק שקלייבורן נמצא במצב טריקי בקריירה שלו וייתכן שיצטרך לעשות פשרות גם בכסף וגם במעמד שלו. 

הוא עצמו אגב בטוח עדיין בכוחו. בחודש אפריל אחרי משחק גדול בניצחון ביורוליג על פנרבחצ'ה הוא אמר: "אם למישהו היה ספק מי הוא הסמול-פורוורד הטוב באירופה אז עדיין אני וזה יישאר אני".

ועכשו לקשר הישראלי. בקיץ בו נוחתים כאן כוכבים גדולים שלא חשבנו שיגיעו לארץ שמו של קלייבורן מרחף באוויר. מכבי תל אביב עדיין מחפשת את ההעברה הגדולה שלה. הפועל ירושלים בנויה להעברה בסדר גודל משמעותי. לכן, למרות שזה לא ריאלי כלכלית כרגע הכל יכול להיות בהמשך. גורם שמעורה מאוד בשוק השחקנים אמר לי באחרונה שהוא לא פוסל שהפורוורד האמריקני ינחת בארץ לקדנציה שנייה. בכל מקרה יהיה מעניין מאוד לראות מה התחנה הבאה שלו.

 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
וויל קלייבורן במדי הפועל חולון. עוד יחזור לישראל?, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר