ענף האופניים הישראלי ירשום הבוקר (רביעי) את אחד מרגעי השיא הגדולים בתולדותיו, כשתוכרז רשמית הקמתה של קבוצה חדשה שנבנתה על בסיס ישראל סייקלינג אקדמי ותתחרה בעונה הקרובה בוורלד טור - הליגה הטובה בעולם - וזו שקבוצותיה מתחרה בדרך קבע בשלושת מרוצי הגרנד טור ובראשם הטור דה פראנס.
לאחר שכבר החליפה את חברת שלדת האופניים שתשמש אותה העונה והצהירו על סדרת החתמות מרשימות במיוחד של רוכבים מהצמרת העולמית, ישראל סייקלינג אקדמי צפויה להציג הבוקר את סגל הרוכבים המלא שלה באירוע בת"א ולאחר מכן לפתוח בדרום הארץ במחנה אימון מקצועי ונדיר שבו, כאמור, ישתתפו כל רוכבי הסגל.
באקדמי נשארו במתח עד אתמול בשעות אחר הצהריים, אז קיבלו את האישור הרשמי מאיגוד האופניים העולמי בעניין העברת זכויות ההשתתפות בוורלד טור מקבוצת קטושה אלפסין לקבוצה הישראלית. המשמעות לא נגמרת רק בדובדבן שיחכה בשער הניצחון בפריז, אלא גם השתתפות בקלסיקות מדהימות כמו מרוץ פריז - רובה ומרוץ מילאנו - סן רמו שבו השתתפה אקדמי בעבר.
כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום" לפני כשלושה חודשים, השלמת הליך המעבר לדרג הוורלד טור יהיה בחשיפת שמה הרשמי והחדש של הקבוצה היום.
לאחר שהשלימו את הג'ירו ד'איטליה, צמד הרוכבים הישראלים גיא שגיב וגיא ניב צפויים להיות חוד החנית בקבוצה גם העונה. מקומם של השניים בסגל אקדמי בטוח. ניב, שהציג עונה פנטסטית וסיים את הג'ירו בשנה שעברה, ושגיב, שהוכיח לפני שנתיים כמה פוטנציאל טמון בו, אך בעונה האחרונה נקלע לפתיחה קשה והתמודד עם פציעות.
מי שהיה אמור להיות הישראלי השלישי ברשימה המובטחת של אקדמי הוא רועי גולדשטיין (26), אחד מראשוני המצטרפים לאקדמי עוד בגלגולה הראשון וחסר הממון (באופן יחסי). לאחר סיום העונה הפתיע גולדשטיין, הבכור במשפחה של שלושה רוכבים (עומר ועידו) כשהחליט לפרוש ואמר: "החלטתי להיפרד ממה שהיו החיים שלי במשך כעשר שנים. שנים במהלכן נגעתי בחלום, אבל גם הגעתי להכרה עצמית שמיציתי את עצמי בתחום ואין לי במחסנית כדורים חדשים. החלטתי לחתוך ולא לגסוס במנהרה של פרידה מתסכלת ולעזוב בתנאים שלי ועם ההחלטה שלי".
לאחר ששגיב וניב מובטחים וגולדשטיין רוקן את המחסנית, סביר להניח שבאקדמי לא יסתפקו רק בשני מיוצגים מקומיים, ולסגל הבכיר צפויים להצטרף שני ישראלים נוספים - עומר גולדשטיין, שהוכיח יכולות התקפה ושרידות בעונה שעברה, והספרינטר איתמר איינהורן. לרביעייה הזו צפויה עונה שאותה גם בחלומות הכי מטורפים הם לא הצליחו לתסרט מראש.
אחד מהם, בוודאות, יהפוך ב־27 ביוני 2020 לישראלי הראשון שירכב בטור דה פרנס. נקודת הזינוק לקטע הראשון בטור דה פרנס תהיה בניס שבריביירה הצרפתית, אבל הבוקר, כאמור, כל חברי אקדמי על 80 רוכביה, מנהליה, אנשי הצוות ועד אחרון אנשי המשרדים יתרכזו בסמוך לנקודה אחרת בים התיכון וישמעו איך חלום של שני אנשים, סילבן אדמס ורוני בראון, שם את ישראל על מפת האופניים העולמית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו