הזוי: מרים המשקולות הישראלי הושעה לשנתיים בגין שימוש בחומרים אסורים עשור אחרי הבדיקה

סוכנות הבדיקות הבינלאומית (ITA) הודיעה כי מרים המשקולות הישראלי סטניסלב מזניצין, הושעה על שימוש בחומרים אסורים למשך שנתיים החל מ-8 באוקטוב • את הבדיקה עליה נפסל עשה ב-2014 ברוסיה

סטניסלב מזניצין. צילום: מכבי תל אביב

הזוי. סוכנות הבדיקות הבינלאומית (ITA) הודיעה כי מרים המשקולות הישראלי סטניסלב מזניצין, הושעה על שימוש בחומרים אסורים למשך שנתיים החל מ-8 באוקטובר. ההשעיה הגיעה בעקבות בדיקה שנעשתה למזניצין אי שם ב-14 לנובמבר 2014, במהלך אליפות רוסיה, אז היה בן 18 ומתפוצצת עכשיו מחדש, כל זה כחודש לפני התיישנות שלה, מה שמעלה שאלות רבות.

הבדיקה עצמה נשלחה למעבדה לבדיקת סמים במוסקבה, אותה מעבדה שניצבה במרכזה של פרשת הסימום הממשלתית שנחשפה על ידי ראשה, גריגורי רודצ'נקוב והביאה להחרמת רוסיה מהמשחקים האולימפיים.

אם כל זה לא מספיק, ל'ישראל היום' נודע, כי האיגוד הישראלי מחזיק במכתב של ה-ITA, כי הובטח למזניצין שבמידה וייקח אחריות, העונש יהיה רטרואקטיבית ולכן האיגוד מתכוון להילחם בכך משפטית ובמידה וצריך גם לערער ל-CAS (בית הדין לבוררות בספורט.

חבר הנהלה האיגוד האירופי במשקולות אורן שי אמר: "לא יכול להיות שה-ITA יתנהלו באופן כל כך חסר תום לב. מצד אחד יעשו זאת חודש אחד לפני ההתיישנות, ומצד שני יבואו ויציעו שהוא ייקח אחריות על מעשה ואז מתנערים מכל הבטחה. אמרו לו בצורה ישירה שאם ייקח אחריות, יסכימו שהעונש יהיה רטרואקטיבית ואז משעים לשנתיים. לא ניתן לזה לעבור כלאחר יד, נעשה את כל המאמצים לעזור לו".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כזכור, מזניצין בן ה-28, עלה לארץ מרוסיה ב-2021, בעקבות סיפור אהבה שהגיע עד להצעת נישואים עם מרימת המשקולות ניקול רובנוביץ', ורק בספטמבר לפני שנתיים קיבל את תעודת הזהות והתחיל לייצג את ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר