אצטדיון קריקט בניו יורק. צילום: מתוך X

לא רק טהיטי בפריז: היעד המפתיע במשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס

אחרי ההצלחה בהעברת תחרות גלישת הגלים ב-2024, מארגני 2028 הודיעו כי תחרויות הקריקט יתקיימו בניו יורק • ואיך הודו קשורה לכל העניין?

[object Object]
חודשיים לאחר סיום המשחקים האולימפיים בפריז וההצלחה להעביר את תחרות גלישת הגלים עד לטהיטי הרחוקה, גם מארגני המשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס 2028 חושבים איך להרחיב את המשחקים מעבר לגבולות העיר המארחת ולכן טורניר הקריקט צפוי לעבור מהחוף המערבי אל המזרחי ולקיימו בניו יורק.
 
"אנחנו עדיין עובדים על הפרטים הספציפיים", סיפר קייסי וסרמן יו"ר הוועדה המארגנת ללוס אנג'לס 2028. המהלך נועד להבטיח שצופים מהודו, ששם הענף הוא הנפוץ ביותר, לא יצטרכו לצפות בתחרות הקריקט של המשחקים בשעות בוקר לא נוחות.
 
הפרש השעות בין לוס אנג'לס להודו הוא 12 שעות ו-30 דקות ומשמעות הדבר היא שמשחק לילה בפריים טיים בלוס אנג'לס, בסביבות 20:00, ישודר ברחבי תת היבשת ההודית בשעות הבוקר המוקדמות בזמן ארוחת הבוקר. מצד שני, הפרש השעות בין ניו יורק להודו הוא תשע וחצי שעות, מה שהופך אותה לאופציה מתאימה יותר לתזמון.
 
המשחקים שמתחילים בסביבות 10:30-11:00 בבוקר בחוף המזרחי, כמו בניו יורק, יאפשרו לאוהדים הודים לצפות במשחקים בסביבות השעה 20:00 - גישה שאיגוד הקריקט הבינלאומי (ICC) אימץ עבור גביע העולם מוקדם יותר הקיץ.
 
הקריקט עובר מלוס אנג'לס לניו יורק במשחקים האולימפיים ב-2028, צילום: AP
 
מלבד שיקולי אזור הזמן, מציאת מקום מתאים הוא אתגר נוסף עבור המארגנים. יש מעט מאוד מגרשי קריקט בארה"ב, ומשחקי המונדיאל האחרונים בניו יורק נערכו באצטדיון מודולרי, שפורק מיד לאחר משחק הגמר בלונג איילנד.
 
כאמור זו לא תהיה הפעם הראשונה שחלק מהמשחקים מתקיים במקום אחר מלבד העיר המארחת. משחקי הכדורגל, למשל, נערכו ברחבי צרפת במהלך אולימפיאדת פריז האחרונה. לוס אנג'לס עשתה את אותו הדבר ב-1984 כשהיא אירחה בפעם האחרונה את האולימפיאדה, והפיצה את משחקי הכדורגל בכל רחבי ארצות הברית.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הקריקט חוזר לתוכנית האולימפית לאחר למעלה מ-128 שנים, הוא שוחק לאחרונה בשנת 1900 בפריז. יחד עם הקריקט בייסבול, סופטבול, פוטבול פלג, סקווש ולקרוס הם ענפי הספורט החדשים הכלולים במשחקי LA.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו