הפעילות המרגשת של הוועד האולימפי ליתומי חרבות ברזל: "שליחות ואחריות לחזק את החוסן הנפשי והחברתי"

ביוזמה משותפת עם ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, כ-160 ילדים ובני נוער נפגשו עם ספורטאים אולימפיים בעבר ובהווה לפעילות ספורטיבית חווייתית בקיבוץ שובל • יעל ארד: "הבנו שהיכולת לתרום לקהילה היא גבוהה וההשראה שנותנים משמעותית"

פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר. צילום: אורן אהרוני

מאז פתיחת מלחמת חרבות ברזל, בין כל ההכנות למשחקים האולימפיים בפריז, הוועד האולימפי והספורטאים נרתמו בכל הכוח - החל מביקור פצועים, הסברה ברשתות החברתיות, פעילויות ספורט, תמיכה בחקלאות ועוד.

בתחילת השבוע, כ-160 ילדים ובני נוער יתומים נפגשו עם ספורטאים אולימפיים בעבר ובהווה לפעילות ספורטיבית חווייתית ברוח הערכים האולימפיים. האירוע, שנערך באולם הספורט של קיבוץ שובל, התקיים ביוזמה משותפת של הוועד האולימפי בישראל וארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

במסגרת הפעילות, נפגשו יתומי חרבות ברזל והספורטאים האולימפיים ליום ספורט אולימפי שתוכנן במיוחד עבורם. הספורטאים שהשתתפו לצד יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד ומנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, כללו את: גירמה אמרה, מעין דוידוביץ', יובל פרייליך, ים וולצ'ק, נופר אדלמן, נינה אמיר, גילי כהן, שחר קליינר, אייל רוזינר וניתאי חסון.

פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני

ארד סיפרה: "בשלוש השנים האחרונות הבנו שהיכולת של הספורטאים שלנו ושל הוועד האולימפי בכלל לתרום לקהילה היא גבוהה וההשראה של הספורטאים שלנו שנותנים לילדים ובני נוער וגם למבוגרים היא משמעותית".

"התחלנו את זה לפני 7 באוקטובר, אבל אחרי זה כולנו מבינים שכל פעם שאנחנו נוגעים בילדים ובני נוער שאיבדו את כל עולמם ומתמודדים עם דברים מאוד מורכבים, כשהיכולת של הספורטאים לבוא ולגעת, לתמוך, וליצור גם קשרים אישיים, זה תורם לשני הצדדים.

"כשלספורטאים יש את ההבנה שהם מצד אחד ברי מזל שהם יכולים לעשות את מה שהם אוהבים, להתפתח ולהיות טובים ומצד שני להעניק לחברה גם השראה וגם כלים להתפתח, זה דבר חשוב מאוד".

"אלו ילדים שחוו את הנורא מכל וזה רגע של דבר טוב. ארגון יתומי צה"ל עושה דברים נהדרים. אנחנו יוצאים לדרך ארוכה, זאת הייתה עכשיו ההשקה ונראה איך זה ממשיך, עם הכלים שמבאים להם הספורטאים".

אחד הילדים שלקח חלק בפעילות הוא להב כהן, בנו של לוחם הימ"מ מיכאל כהן שנפטר ב-2011. להב עמד דקות ארוכות מול קיר האלופים וניסה לראות כמה מדליסטים אולימפיים ישראלים הוא מכיר.

"צפיתי במשחקים האחרונים בפריז ואני מזהה הרבה ספורטאים. אני אוהב ספורט ושמח להגיע לפעילות כאן. הספקתי לשחק כדורסל, וממש כיף ואני מקווה שיהיה המשכיות לפעילות, זה משמח אותנו בתקופה כזאת".

פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני

מי שיזמה את כל הפרויקט ולא מעט שיתופי פעולה מאז תחילת המלחמה היא ירדן הר לב, ראש מערך החינוך והקרן האולימפית בוועד שסיפרה: "החיבור עם ארגון יתומי צה"ל זה עוד חיבור שאנחנו עושים לאורך לא רק השנה האחרונה, אלא באופן כללי עם עמותות וגורמים. הפעילות עולה בקנה אחד עם הערכים האולימפיים".

דיברת עם ילדים וראית את התגובות שלהם?

"כן. משהו שחזר מספר פעמים, הוא ילדים שניגשו לספורטאים ואמרו שבזכותם הם התחילו לעשות ספורט. כל הנושא של מודל לחיקוי. ניגשה ילדה שסיפרה שהיא גרה איפה שהאלוף האולימפי תום ראובני גר והתחילה לספר באיזה חוג היא ואצל מי מתאמנת, היה להם חשוב לשתף אותנו ולהראות שגם הם חלק מהספורט".

ואיזה פידבקים קיבלת מהספורטאים?

"כל מי שהגיע בירך על ההזדמנות ועל הזכות להיות ביום הזה, מבחינתם זו שליחות ואחריות לחזק את החוסן הנפשי והחברתי, בטח לאוכלוסייה כזאת שבאמת מיוחדת. כבר שמעתי מספורטאים שלא היו, שהם רוצים להגיע לאירועים הבאים".

יש כבר תוכניות להמשך?

"פנינו כבר למחנה חנוכה".

הסייף יובל פרייליך סיפר: "זה יום שאני שואב ממנו הרבה כוחות והשראה. כל מי שהיה שם לימד ומלמד אותי, את הספורטאים ואת עם ישראל בכלל מה זה להתמודד עם האתגרים הכי קשים שיש לחיים יש להציע, ועושים את זה באצילות מפעימה. אני מקווה שהם שאבו מאיתנו הספורטאים אנרגיות להתמודדות הקשה שיש להם קדימה, לפחות לטווח הקצר, ושנתנו להם קצת נחת. הם מעוררי השראה".

הג'ודוקא ים וולצ'ק הוסיף: "אירוע משמעותי ומיוחד, הילדים מדהימים וחזקים והתרגשתי מאוד להיות איתם ולשמח אותם. תודה לוועד האולימפי על הזכות להגיע לאירועים כאלה".

תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל: "היתומים שאיבדו את הוריהם חווים אתגרים יומיומיים שמצריכים כוח פנימי, התמדה, ונחישות - תכונות שמלוות גם את הספורטאים האולימפיים בדרכם להישגים. החיבור בין האלופים הללו לבין הילדים והנוער שלנו אינו רק חיבור של ספורט, אלא חיבור של לבבות".

"יום כזה, שבו הם פועלים יחד ברוח האולימפית, מעניק ליתומים השראה ותמיכה שמזכירות להם שגם בזמנים הקשים ביותר, עם כוח רצון והתמדה, הם יכולים להתגבר על כל מכשול. אנחנו גאים על ההזדמנות הזו ושמחים שהספורטאים האולימפיים שמהווים מודל להשראה וחיקוי עבור היתומים בחרו להיות חלק מהמסע הזה".

פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני
פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
פעילות מרגשת של הוועד האולימפי ליתומי 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר