הוא נחשב לאגדת המשחקים האולימפיים, אבל כעת מנהל קרב אבוד על החיים

כריס הוי, שזכה בשש מדליות זהב באירוע הספורט הגדול בעולם, בישר למעריציו: "נותרו לי 2-4 שנים לחיות" • הוא אובחן כחולה סופני של סרטן הפרוסטטה שהתפשט לעצמות גופו • וזו לא הטרגדיה היחידה במשפחה

כריס הוי. השלים עם מר גורלו. צילום: רויטרס

יום עצוב לספורט האולימפי. כריס הוי, אגדת אופניי מסלול, פרסם כי הוא הוגדר על ידי רופאיו כחולה סופני, לאחר שאובחן בגופו סרטן הפרוסטטה בשלבים מתקדמים, שהתפשט גם לעצמותיו. "נותרו לי 2-4 שנים לחיות", בישר הסקוטי בן ה-48, והוסיף: "עם יד הלב, רוב הזמן אני חיובי וחווה גם רגעי אושר".

על המאבק במחלה הוא אמר: "זה קרב גדול יותר מהמשחקים האולימפיים. זה בעצם גדול יותר מכל דבר אחר בחיים. אני מרגיש הרוס אחרי כל טיפול כימותרפי, אבל כעת כל מה שאני מנסה להתמקד בו זה להעריך את מה שהיה לי בחיים ובמציאת רגעים של שמחה. התחושה היא לא טבעית". 

ואם הטרגדיה הזו לא מספיקה, אז בשנה האחרונה אובחנה אשתו ואם שני ילדיו, שרה קאמפ, כמי שחולה בטרשת נפוצה. "אלה הם החיים. כולנו נולדים וכולנו מתים", אמר הוי על המצב.

הוי הוא כאמור שם דבר בענף ועמד בראש הפודיום האולימפי לא פחות משש פעמים. הוא זכה במדליית זהב אחת באתונה 2004 במקצה המהיר למרחק של קילומטר אחד, בשלוש נוספות בבייג'ין 2008 בספרינט האישי, בספרינט הקבוצתי ובקיירין, ואסף עוד שתי מדליות זהב בלונדון 2012 בספרינט הקבוצתי ובקיירין. בסידני 2000 זכה במדליית כסף בספרינט הקבוצתי.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

להוי יש גם 11 זכיות באליפות העולם בהן זכה לאורך עשר שנים. הוא הוסיף להן עוד שמונה מדליות כסף ושש נוספות מארד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר