תמיכה בלתי מתפשרת. השלט של אוהדי ורדר ברמן הקורא להחזרת החטופים. צילום: מתוך X

לא נשכח: הספורטאים והקבוצות שעמדו לצידנו אחרי 7 באוקטובר

לברון ג'יימס גינה את חמאס והביע את תנחומיו לישראל ולקהילה היהודית • פלויד מייוות'ר שלח ציוד לחיילי צה"ל במטוסו הפרטי וגייס מיליוני דולרים • וורדר ברמן הובילה את ההזדהות הגרמנית עם קורבנות השבת השחורה • זו הרשימה של מי שבחרו בצד הנכון

[object Object]

הטבח הברברי של 7 באוקטובר תפס את מקומו גם בעולם הספורט, שנחלק מהר מאוד לשניים, כשאל מול רבים ורעים שבחרו בצד האנטישמי ובטרור הפלשתיני, התייצבו רבים וטובים שעמדו לצד ישראל וקורבנותיה. אלה הם הספורטאים והקבוצות שבחרו בנו. 

לברון ג'יימס. כדורסלן העל, כוכב לוס אנג'לס לייקרס, הוא השם הבולט ביותר מבין שחקני ואנשי ה-NBA שניצב ללא סייג לצד ישראל. "הרצח והאלימות של חמאס נגד חפים מפשע הוא טרור. אנחנו במשפחת חברת ספרינג-היל שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר לישראל ולקהילה היהודית", כך פרסם זמן קצר אחרי הטבח.

הוא לא היה יחיד מבין שחקני ה-NBA. איתו עמדו דמאר דרוזאן משיקגו בולס (עבר הקיץ לסקרמנטו קינגס), באדי הילד שמשחק היום בגולדן סטייט ווריורס וגם אקס הליגה הטובה בעולם אנס קאנטר הטורקי שכתב: "כמוסלמי אני מגנה את המתקפות נגד ישראל".

לברון ג'יימס. תמיכה בישראל ללא סייג, צילום: אי.פי

פלויד מייוות'ר. אלוף העולם לשעבר באגרוף במשקל כבד חבט באנטישמים מהרגע הראשון. הוא שלח לישראל ציוד לחיילי צה"ל בשווי של מיליוני דולרים במטוסו הפרטי. הוא גם קיים שיחת עידוד בווידאו הם חלק מהחיילים. בנוסף, הוא השתתף באירוע צדקה בו גויסו 4 מיליון דולר לטובת מד"א, ולבסוף הגיע לישראל כחלק ממסע הזדהות עולמי.

פלויד מייוות'ר חונך אופנועים חדשים במד"א, צילום: דוברות מד"א

קונור מקגרגור. לוחם ה-MMA האירי מוכר כאדם לא רגוע במיוחד, אבל אחת ההתפרצויות שלו היתה מוצדקת ביותר מבחינתנו. לאחר אחד מסבבי החזרת החטופים מידי חמאס, בו שוחררה הילדה אמלי הנד, ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, הגדיר אותה כ"ילדה שהלכה לאיבוד ונמצאה". 

למקגרגור זה הקפיץ את הפיוז והוא הגיב בחריפות: "אמלי לא הלכה לאיבוד, היא נחטפה על ידי ארגון טרור מרושע. אתה, הממשלה שלך והשותפים שלך בתקשורת לא מפסיקים לנסות להדחיק מעשים מחרידים שקורים לילדים. אתה בושה. לא נשכח".

קונור מקגרגור. התנפל על ראש ממשלת אירלנד, צילום: רשת X

ורדר ברמן. אחת המדינות שמגלה הזדהות יותר מכולן עם ישראל היא גרמניה, וקבוצות רבות בבונדסליגה היו ועדיין חלק מזה, עם אלה ראשי הקבוצה ואם אלה האוהדים. בורוסיה דורטמונד בלטה בכך, גם באיירן מינכן, מיינץ והרטה ברלין שאירחה משפחות חטופים.

אבל היתה קבוצה אחת שבלטה יותר מכל, ורדר ברמן, שבאופן קבוע במשחקיה מתנוססים שלטים הקוראים להחזרת החטופים ומביעים תמיכה בלתי מתפשרת בקורבנות הישראלים. הסיפורים הידועים מכל הם התמיכה באוהדי הקבוצה, ענבר הימן והירש גולדברג-פולין, שנחטפו ולבסוף נרצחו בשבי בעזה.

ואם כבר קבוצות כדורגל. באנגליה האנטי נגד ישראל היה גדול, אבל שלוש קבוצות בלטו לטובה. צ'לסי, קריסטל פאלאס ואברטון שהנציחה את בני משפחת קוץ שנרצחו בשבת שחורה.

אוהדי ורדר ברמן בשלט לזכר הרש גולדברג פולין ז"ל, צילום: EPA
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טום בריידי. מי שרבים יגדירו כשחקן הפוטבול הטוב בכל הזמנים, היה חד וברור גם הוא מיד אחרי 7 באוקטובר: "אין שום אזור אפור בכל הקשור לגינוי פעולות הטרור של חמאס נגד אזרחי ישראל. זה לא מגיע לאף בן אדם. הלב נשבר עבור כל אותם חפים מפשע שאיבדו את החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו