תום ראובני. ההצלחה עשתה את שלה. צילום: רויטרס

אחרי הזהב והכסף של ראובני וקנטור: כמות המדליות שאיגוד השיט מכוון אליה בלוס אנג'לס

ההצלחה בפריז עשתה את שלה: באיגוד בונים על שישה גמרים ושלוש מדליות בקמפיין הבא ב-2028 • בנוסף, ישאפו גם להגדיל את מספר הדגמים בהם הישראלים משתתפים משבעה לשמונה

[object Object]
המנהל המקצועי של איגוד השיט, אלי צוקרמן, הציג לפני הנהלת האיגוד את סיכום הקמפיין האולימפי לפריז והציפיות מקמפיין לוס אנג'לס 2028 ונראה שהוחלט לעלות את הרף לקראת הקמפיין הבא.
 
המטרה המוצהרת הראשונה היא להשיג ייצוג בשמונה דגמים במשחקים האולימפיים הקרובים, אל מול שבעה שהיו בפריז. באיגוד מקווים לייצוג לפחות בדגם סירות ה- 49er או ה- 49er FX, בהם החלו שייטים להתאמן לפני כשנתיים, תוך שימור של הדגמים הנוכחיים.
 
על אף הזמן הארוך עד לוס אנג'לס באיגוד צופים כי תשמר הדומיננטיות בנבחרות גלישת הרוח וכן מצפים לשדרוג בנבחרות הקייט וסירות ה- ILCA וה-470, כאשר רוב חברי וחברות הנבחרת צפויים להמשיך לקמפיין נוסף. המטרה המוצהרת שהציב האיגוד היא שלוש מדליות אולימפיות בקמפיין הקרוב - אחת יותר מבפריז - והשתתפות בשישה גמרים (שיוטי מדליות).
 
שרון קנטור ומדליית הכסף ושחר צוברי, צילום: אלן שיבר
 
באיגוד עומלים היום על השלמת ההסכמים מול סגל המאמנים לקראת הקמפיין, כאשר המטרה היא כמובן להמשיך לעבוד עם מאמני גלישת הרוח גל פרידמן ושחר צוברי, תוך ניסיון לשמר את צוות המאמנים הנוכחי ולחזק אותו בדגמים בהם עדיין לא מתקיימת פעילות נבחרות סדירה.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
מבחינת גורמי הסיכון, מציינים באיגוד את העלויות הגבוהות של הקמפיין בגלל מיקום המשחקים האולימפיים והצורך בהיכרות מעמיקה ואימונים בארצות הברית, כמו גם את חוסר הביטחון בתקציב השנים הבאות, בעיקר בדגמים החדשים שטרם הביאו את ההישגים הנדרשים. בנוסף שם לעצמו האיגוד למטרה את בניית דור העתיד של הנבחרות לקראת משחקי 2032.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו