האלוף האולימפי שמדלייתו נגנבה: "מוכן להעניק אותה לגנב בצוואתי"

לאסלו צ'ונגראדי, שזכה במדליית הזהב הקבוצתית בסייף בסיאול 1998 עם נבחרת הונגריה, יצא בקריאה נואשת להחזרתה אחרי שנלקחה ממנו לפני שבועיים: "שים לי אותה בתיבת הדואר ובתמורה לא אעניק אותה למוזיאון אחרי מותי, זהו חפץ שיותר חשוב לי מאשר לך"

מדליית הזהב הגנובה מאולימפיאדת סיאול. צילום: Getty Images

האלוף האולימפי ההונגרי בסייף מאולימפיאדת סיאול, לאסלו צ'ונגראדי, נמצא בסיטואציה מוזרה. ב-10.9 שודד פרץ לביתו וגנב את מדליית הזהב בה זכה במסגרת התחרות הקבוצתית ב-1988 וסייף העבר, שחושק בה חזרה, קרא בקריאה מיוחדת לגנב – תחזיר לי את המדליה ותקבל אותה אחרי מותי.

צונג'ראדי בן ה-65 התראיין לאתר 'Sportal' ההונגרי וסיפר כי הבריח את הגנב מהביתו, אבל רק אחרי שזה גנב את המדליה: "כל השבועיים האחרונים אני לא מצליח להירגע או לשמוע, כל הזמן נזכר במדליה הגנובה הזו" והוסיף: "הייתי נותן הכל לעבריין הזה אם ישיב לי את המדליה. לי זה שווה הרבה יותר מלו, שעבורו מדובר בחפץ שלא שווה כלום".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לאחר מכן, יצא בקריאה לגנב: "תשים לי את המדליה בתיבת הדואר ואוריש לך אותה אחרי מותי במקום להביא אותה למוזיאון האולימפי. הוא היה יכול לקחת דברים אחרים, אבל הוא בחר דווקא במדליה. אני לא יודע מה לעשות עכשיו, רק לקוות שהוא יקרא את זה ויסכים לנהל איתי משא ומתן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר