אלוף ארצות הברית לשעבר ופיינליסט תל אביב שבר שיא מדהים בטניס העולמי

מארין צ'יליץ', שזכה בתואר לפני עשור וגם הגיע לגמר ווימבלדון ב-2017, התדרדר למקום ה-777 בעולם וזכה בטורניר הואנגזו • הוא הפך לזוכה בעל הדירוג הנמוך ביותר בסבב ה-ATP • השיא הקודם היה שייך לאגדה נוספת

ג'וקוביץ' וצ'יליץ'. צילום: אורן אהרוני

מארין צ'יליץ' היה אחד השמות המפתיעים של סבב הטניס בעשור הקודם. הקרואטי הגבוה (1.98 מ') היה בעל חבטה עוצמתית והקשה גם על נובאק ג'וקוביץ', רפאל נדאל ורוג'ר פדרר והגיע לשני גמרי גרנד סלאם, בהם זכה באחד באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2014 והפסיד לשוויצרי בווימבלדון 2017. בנוסף, הוא הגיע לגמר טורניר ווטרג'ן בתל אביב, אבל הפסיד לנולה.

בשנים האחרונות, הקריירה שלו נמצאת בירידה. הפציעות הרבות גרמו לצניחה ביכולת והיעדרות מטורנירים גדולים, כאשר רק בתקופה האחרונה הוא שב להתאמן, אבל הצליח לשבור שיא עולמי חדש.

צ'יליץ' ניצח בטורניר ATP 250 הואנגזו בסין והפך למדורג הנמוך ביותר שזוכה בתואר בסבב העולמי, כשהיה בתחילתו במקום ה-777 בעולם. השיאן הקודם שעשה זאת הוא הטניסאי האגדי לייטון היואיט האוסטרלי, שזכה בטורניר אדלייד ב-1998 מהמקום ה-550. בעקבות הזכייה, הקרואטי יקפוץ לא פחות מ-404 מקומות בדירוג העולמי הבא ויחל את המסע שלו חזרה לבמה המרכזית של הטניס, אולי רגע לפני הפרישה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
צ'יליץ' אחרי הזכיה באליפות ארה"ב הפתוחה, צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר