אחרי הכסף בפריז: שרון קנטור פסלה ולא זכתה באליפות ישראל

המדליסטית האולימפית פסלה בתחילת גמר הנשים וסיימה שלישית, בעוד תמר שטיינברג הוכתרה לאלופת ישראל בגלישת רוח • תום ראובני נעדר מתחרות הגברים, בה ניצח יואב כהן

שרון קנטור. צילום: אורן אהרוני

אליפות ישראל בגלישת רוח בדגם האולימפי IQ פויל הסתיימה היום (שבת) במועדון השייט במכמורת עם אלופת העולם עד גיל 23 שכובשת את הפודיום הישראלי והנציג הישראלי למשחקים האולימפיים בטוקיו שחוזר לטופ.

אצל הגברים, בהיעדרו של האלוף האולימפי תום ראובני, שלט יואב עומר בתחרות במשך שלושה ימים כאשר הוא מוביל על יואב כהן בפער קטן. המתחרים יצאו היום בבוקר לשלושה שיוטי מוקדמות אחרונים כאשר כהן סיפק הופעה מופלאה עם שיוט במקום השני, ושני ניצחונות, והעפיל אל הגמר מהמקום הראשון כשאחריו יואב עומר ותומר ורדימון. בגמר עצמו שלט כהן מהרגע הראשון וחוצה את קו הסיום ראשון.

"כבר בערך שמונה שנים שלא עמדתי בראש הפודיום. התגעגעתי להרגשה", שיתף יואב כהן בסיום, "זה גם הניצחון הראשון שלי באליפות ישראל בדגם הזה בבוגרים. הייתה תחרות נהדרת עם המון הרגשה חיובית בנבחרת וכולנו מרגישים מוכנים לקראת אליפות אירופה בחודש הבא".

יואב כהן, אלוף ישראל בגלישת רוח, צילום: איתן קתאלי
הפודיום באליפות ישראל בגלישת רוח לגברים, צילום: איתן קתאלי

אצל הנשים דרמות בסיום שיוטי המוקדמות כאשר גם תמר שטיינברג וגם דניאלה פלג הבטיחו את מקומן בגמר בעוד שרון קנטור ומאיה מוריס נאבקו על המקום השלישי. קנטור, מדליסטית הכסף מפריז שנכנסה ליום המוקדמות האחרון במקום הרביעי ושלוש נקודות בלבד מאחורי מוריס, ביצעה שלושה שיוטים במקומות 3,1 ו-2 והשוותה את הניקוד בשיוט האחרון. היא עלתה לגמר לבסוף בשובר שוויון, מכיוון שהיא ניצחה בשיוט אחד ומאיה מוריס לא ניצחה שיוט.

גמר הנשים החל עם פסילה של קנטור ודניאלה פלג, מה שנתן לתמר שטיינברג יתרון של חמש שניות בזינוק החוזר. שטיינברג לקחה את היתרון בשתי הידיים וניצחה את השיוט בהפרש ניכר. קנטור סיימה במקום השלישי.

תמר שטיינברג סיפרה בסיום על התחושה: "לאליפות הארץ תמיד יש משמעות מיוחדת מבחינתי. העובדה שאני מתחרה פה בארץ בגולשות הטובות ביותר בעולם נותנת לי, ולנו כנבחרת, את היתרון. בעוד שבועיים אנחנו ממריאות לאליפות אירופה והמטרה שלי היא להצליח לשחזר את ההישגים מהנוער גם בבוגרות".

מתחרי ומתחרות האליפות גלשו עם מדבקות הסרט הצהוב על המפרשים, בקריאה לשבת חטופים וחטופות בעזה במהרה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הפודיום באליפות ישראל בגלישת רוח לנשים, צילום: איתן קתאלי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר