אגדת המסלול נגד נשיא הפורמולה 1: "הוא העביר מסר גזעני נגד שחורים"

לואיס המילטון, שבע פעמים אלוף העולם, תוקף בחריפות את מוחמד בין סולם שאמר: "אנחנו לא צריכים לקלל כמו ראפרים, אנחנו לא כמוהם" • נהג המירוצים הבריטי הוסיף: "בחירת מילים שגויה"

לואיס המילטון. לא חשש להביע את עמדתו. צילום: X

עונת הפורמולה 1 מתקרבת לרגעי השיא וההכרעות, אבל מאחוריי הקלעים מתחוללת סערה שמערערת את השקט של מרוץ המכוניות היוקרתי מכולם. במוקד: אלוף העולם לשעבר לואיס המילטון בן ה-39 ונשיא פורמולה 1 מוחמד בין סולם, שמואשם בגזענות עקיפה.

סיפור המעשה החל בראיון בו השתתף בכלל אלוף העולם המכהן מקס ורסטאפן, שקילל את הרכב של קבוצת "רד בול" והשתמש במילה "פאק". מאוחר יותר הוא התנצל וטען שלא היה צריך לשדר את מה שאמר. את בין סולם זה לא סיפק והוא ביקש להעביר מסר שיצר מהומה גדולה.

"יש הבדל בין הספורט שלנו, הספורט המוטורי, ומוסיקת ראפ. אנחנו לא ראפרים. כמה פעמים בדקה הם משתמשים במילה 'פאק'? זה לא אנחנו, זה הם, ואנחנו לא כמוהם", ביקש בין סולם לרסן את השימוש בקללות בקרב נהגי הפורמולה 1, והרגיז את המילטון שמיהר להגיב.

מוחמד בין סולם. עדיין לא התנצל, צילום: X

 

אלוף העולם שבע פעמים אמר: "אני מסכים עם בין סולם שאנחנו צריכים לקלל פחות. יש ילדים שמקשיבים לנו. אבל אני לא אוהב את הדרך בה בין סולם התבטא. הוא השתמש במילה 'ראפר' כסטריאוטיפ. רוב הראפרים הם שחורים, כך שבעקיפין הוא אמר שאנחנו לא כמו הראפרים השחורים. בחירת המילים שלו שגויה, היא העבירה מסר גזעני נגד השחורים".

נראה שכעת המילטון ואחרים מצפים לשמוע התנצלות מבין סולם, אבל נשיא פורמולה 1 לא עשה זאת ואף לא ניסה עד כה להבהיר את דבריו. 

רכב פורמולה 1 התרסק במהלך אימון בהולנד

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר