מנהיג איראן: "היה צריך לאסור השתתפות המשטר הציוני במשחקים האולימפיים"

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נפגש עם זוכי המדליות ממדינתו והצהיר פעם נוספת: "מדיניות כפולה של המדינות ששולטות בספורט, אסור להכניס פוליטיזציה"

חמינאי. צילום: West Asia News Agency

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, הביע כעס על "הסטנדרטים הכפולים" המופעלים על ידי המדינות השולטות על התאחדויות הספורט הבינלאומיות, ואמר כי לא היה צריך לתת לישראל לקחת חלק במשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז.

חמינאי אמר את הדברים היום (שלישי) בפגישה שקיים עם קבוצה של מדליסטים אולימפיים ופראלימפיים, מאמנים ומארגנים של משלחות הספורט האיראניות לאירועי הגדול של הקיץ.

"דבר אחד שהיה בולט מאוד השנה במשחקים האולימפיים היה המדיניות הכפולה של המדינות ששולטות בענייני הספורט הבינלאומיים. הם באמת הראו שסטנדרטים כפולים ומדיניות מוטה שולטים בהתנהגותם", ציין המנהיג.

סאדג' בית סאייה. גם במשלחת האיראנית אנשים החזיקו במוסר כפול, צילום: Getty Images

חמינאי הוסיף כי מדינות מסוימות אסרו השתתפות של מדינה משום שהיא ניהלה מלחמה נגד מדינה אחרת, אך הן "סירבו לאסור השתתפות של המשטר הציוני מהמשחקים למרות העובדה שהם הרג אלפי ילדים וטבחו ביותר מ-41,000 בני אדם במהלך כמעט שנה, מה שמפגין מוסר כפול.

"זה מה שאנחנו אומרים מזמן. יש אנשים הנוטים להתייחס למילים שלנו כהגזמה. אין זו הגזמה. הם טוענים שאסור לעשות פוליטיזציה בספורט. זאת בזמן שהם נוקטים ומציגים את הפעולות הכי פוליטיות בתחום הספורט", ציין המנהיג האיראני.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

במשחקים האולימפיים איראן השיגה סך הכל 12 מדליות שכללו 3 זהב, 6 כסף ו-3 ארד. במשחקים הפראלימפיים סיימה איראן במקום ה-14 עם סך של 25 מדליות, מתוכן 8 זהב, 10 כסף ו-7 ארד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר