גאווה ישראלית: עמי דדאון זכה במדליית הארד במשחקים הפראלימפיים

יש פודיום עשירי לישראל • השחיין הוסיף לעצמו את המדלייה הרביעית במשחקים הפראלימפיים בפריז במשחה ל-50 מ' חופשי בתוצאה של 37.11 שניות • אריאל מליאר סיים במקום השביעי עם 40.53 שניות

המשלחת הישראלית לפני טקס הפתיחה של המשחקים הפראלימפיים/ באדיבות הוועד הפראלימפי הישראלי

יומיים לסיום המשחקים הפראלימפיים לפריז וישראל הצליחה לשחזר הישג שלא קרה כבר 20 שנה. עמי דדאון, במשחה האחרון שלו בבירת צרפת, סיים במקום השלישי במשחה ל-50 מ' חופשי וגרף את המדליה העשירית של המשלחת הישראלית - הכי הרבה מאז אתונה 2004.

דדאון, שזכה במשחה בזהב בטוקיו, זינק קצת מאוחר מדי והתקשה להיצמד לסבסטיאן מסאבי, שהוביל לאורך כל 50 המטרים ובסופו של דבר גם ניפץ את שיא העולם של הישראלי. דדאון נגע בקיר שלישי אחרי 37.11 שניות והוסיף לעצמו את מדליה רביעית בפריז - שתיים מזהב, אחת מכסף ואחת מארד. אריאל מליאר, בגמר הראשון בקריירה, סיים במקום השביעי עם 40.53 שניות.

עמי דדאון, צילום: אורן אהרוני

במשחה המוקדמות, שנערך בבוקר, דדאון העפיל לגמר מהמקום השלישי עם תוצאה של 37.61 שניות. במשחה שלו הקדים אותו טקאיוקי סוזוקי היפני (37.49 שניות) ובמשחה קודם לכן סבסטיאן מסאבי הקנדי שבר את השיא הפראלימפי עם 36.95 שניות. מליאר השיג את הכרטיס השמיני והאחרון לגמר אחרי שקבע תוצאה של 40.61 שניות.

אריאל מליאר, צילום: קרן איזיקסון
עמי דדאון, צילום: קרן איזיקסון

מארק מליאר נותר מחוץ לגמר 100 מטר חופשי כשסיים במקום התשיעי. השחיין קבע תוצאה של 1:00.35 דקות, ופספס את המקום השמיני שמוביל לגמר בשש מאיות.

בחתירת קאנו ל-200 מטר סיימה אירן שפיר במקום החמישי ומבין שני מקצי המוקדמות קבעה את הזמן האיטי ביותר מבין 11 המשתתפות - 1:19.86 דקות. עם זאת שפיר לא סיימה את דרכה - הראשונה מכל מקצה העפילה אוטומטית לגמר והשאר ישתתפו בחצי הגמר - ביניהן כאמור החותרת הישראלית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בשייט הקיאקים ל-200 מטרים, גם טליה אילת לא הצליחה להעפיל אוטומטית לגמר והיא תנסה להשיג את הכרטיס אליו דרך חצי הגמר. אילת סיימה רביעית מבין שש משתתפות עם תוצאה של 59.23 שניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר