סימון ביילס לא בפסגה: הספורטאיות המרוויחות ביותר באולימפיאדת פריז 2024

המתעמלת הגדולה בהיסטוריה מרוויחה הרבה כסף מחסויות, אבל הפרסים הנמוכים בענף בו היא מתחרה לעומת ענפים כמו טניס, גולף וכדורגל משאירות אותה מאחור, לפחות בטבלה הכלכלית • אז מי ראשונה?

ביילס חוגגת, אתמול בפריז. צילום: Getty Images

סימון ביילס, המתעמלת הטובה בהיסטוריה, נמצאת גבוה ברשימת הספורטאיות המרוויחות מבין אלה המשתתפות במשחקים האולימפיים בפריז 2024. 

למרות שהרוויחה בשנה האחרונה פחות מ-100 אלף דולר מפרסים באולם ההתעמלות, ביילס גרפה 7 מיליון דולרים מחסויות. 

מאתגרת אותה ברמה הכספית שחקנית הבדמינטון ההודית, סינדהו. בחמש השנים האחרונות, סינדהו נכנסה לרשימת הספורטאיות בעלות השכר הגבוה ביותר של "פורבס", עם ממוצע של 6.5 מיליון דולר לשנה.

חשוב לציין כי בענפים כמו התעמלות ובדמינטון עיקר ההכנסות מגיעות מחסויות ולא מפרסים בתחרויות שנחשבים לנמוכים. 

שביונטק, צילום: אי.אף.פי

ככלל, ענפי הגולף והטניס מובילים בהכנסות הנשים בספורט, כאשר גם כדורגל הנשים נמצא במגמת עלייה מבחינת תשלומי שכר. בענף הטניס איגה שביונטק הפולנית, המדורגת ראשונה בעולם, מובילה עם הכנסה של 23.9 מיליון דולר בשנה. במקום השני נמצאת קוקו גוף מארה"ב עם 21.7 מיליון דולר, ואחריה נעמי אוסקה היפנית עם 15 מיליון דולר.

קורדה, צילום: Getty Images

בגולף, נלי קורדה מארה"ב מובילה עם הכנסה של 8.2 מיליון דולר. אחריה נמצאות ברוק הנדרסון מקנדה וג'ין יאנג קו מדרום קוריאה, שתיהן עם הכנסות של למעלה 5.4 מיליון דולר.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בכדורגל מובילה שחקנית נבחרת ספרד אלכסיה פוטיאס מספרד עם הכנסה של כ-5.5 מיליון דולר. במקום השני נמצאת טריניטי רודמן עם 2.3 מיליון דולר, ואת השלישייה סוגרת סופיה סמית' מארה"ב עם 2 מיליון דולר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר