ארטיום דולגופיאט חוזר לאולימפיאדה: זו הדרך שלו למדליה

ההכנה המוצלחת, הציפיות, המכשירים שיתחרה עליהם ומועדי המוקדמות והגמר • שלוש שנים אחרי הזהב האולימפי בטוקיו, המתעמל הישראלי רוצה לשחזר את ההישג בפריז וגם מחוץ לישראל חוזים לו מקום על הפודיום • כל מה שצריך לדעת לקראת הקאמבק של האלוף המכהן למשחקים

צפו: האבטחה הכבדה סביב הפארק דה פראנס לפני המשחק בין ישראל למאלי // צילום: אורן אהרוני

רגע האמת. המתעמל ארטיום דולגופיאט, אחד מגדולי הספורטאים של ישראל בכל הזמנים, יעלה מחר (שבת, החל מ-12:00) על המשטח במשחקים האולימפיים בפריז כשהמטרה הסופית ברורה – לשמור על התואר האולימפי.

דולגופיאט בן ה-27 ייכנס בשערי ברסי ארנה הנמצא ברובע ה-12 בפריז, אחד מהאולמות היפים באירופה שידע הרבה רגעים יפים בספורט הישראלי. הוא יעלה תחילה כדי לבצע תרגיל קרקע נקי במוקדמות, כדי שבסוף הערב יוכל להבטיח את המקום בין שמונת הראשונים שעולים לגמר שייערך ב-3 באוגוסט.

המתעמל הבכיר בישראל מגיע לתחרות החשובה לאחר תקופת הכנה טובה ושורה של הישגים. במבחן האמיתי האחרון, באליפות אירופה שנערכה באיטליה באפריל, הוא סיים את תרגיל החזק שלו בקרקע עם מדליית הכסף.

ארטיום דולגופיאט. כל העיניים נשואות אליו, ולא רק בישראל, צילום: AFP

אם זה לא מספיק, הוא גם מגיע כאלוף העולם המכהן לאחר שהשיג את מדליית הזהב בתחרות שנערכה באנטוורפן שבבלגיה. התחרות הזו התקיימה ב-7 באוקטובר, כאשר במקביל למתקפת הפתע של מחבלי החמאס הוא הצליח לרגש במעט את המדינה.

את ההכנה האחרונה שלו למשחקים דולגופיאט עשה דווקא בארץ כשהוא גם השתתף באליפות ישראל. שם בתרגיל הקרקע זכה לציון מרשים של 15.2 נקודות - ציון שבכל יום נתון אמור להספיק למקום על הפודיום האולימפי.

גם כשהגיע לפריז בתחילת השבוע הוא הספיק לעשות מספר אימונים ונראה טוב, כשעל פי האווירה במשלחת ובענף נראים כולם מרוצים ממצבו. כמו כן, בכל אתרי ההימורים ובתחזיות השונות מהמרים עליו כאחד מהזוכים המדליות.

ארטיום דולגופיאט ב-7 באוקטובר. יותר גדול מכל ניצחון או הפסד, צילום: AP

אז איך מתכונת התחרות? 96 מתעמלים חולקו לשלוש קבוצות, ויערכו בשבת את תרגילי המוקדמות בשישה מכשירים: מקבילים, מתח, קרקע, סוס הסמוכות, טבעות וסוס הקפיצות. דולגופיאט שהוגרל להיות בבית מעורב מספר 5 עם מתעמלים מאיראן, ברזיל וקרואטיה. שובץ להיות הבית הראשון שמתחרה, החל משעה 12:00 שעון ישראל.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

חוץ מהקרקע, דולגופיאט ישתתף גם בסוס הסמוכות ולא על כל ששת המכשירים. 24 בעלי הניקוד המצטבר הגבוה ביותר יעפילו לגמר הקרב-רב, ובנוסף שמונת הראשונים בכל מכשיר יעפילו לששת הגמרים הבודדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר