פסל התקווה: "רוכב האופניים" בכניסה לקיבוץ בארי מחכה לשובם של המדוושים

בן הקיבוץ שחווה את הטבח הקשה ביותר ב-7 באוקטובר, רן לב, יזם - ויחד עם שלושה חברים הציב את הדמות הענקית שמסמלת ציפייה לימים טובים יותר • לא מעט רוכבים, חובבים ומקצוענים, נרצחו בשבת השחורה על ידי הטרוריסטים מעזה

פסל רוכב האופניים בכניסה לקיבוץ בארי. צילום: עמוד הפייסבוק "תמונות בארי"

עד לשבת השחורה של 7 באוקטובר, עוטף עזה היה יעד מבוקש לרוכבי אופניים, חובבנים ומקצוענים, שהגיעו אליו מכל רחבי הארץ, חלקם התאמנו באזור לקראת תחרויות. כך היה גם באותו יום ארור, ולא מעט מהספורטאים שהגיעו לאזור בשעת בוקר מוקדמת נרצחו או נפצעו על ידי מחבלי הנוח'בה של ארגון חמאס, שהובילו את מתקפת הטרור הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל.

כעת, תשעה חודשים אחרי האסון הגדול, יש מי שמנסים לתת תקווה חדשה לחבל הארץ המדמם, כשבכניסה לקיבוץ בארי, שספג את המכה הכי קשה, הוצב פסל ענק של רוכב אופניים, שניצב על צמד סלעים גדולים, ובנוי מגלגלי טרקטור, שלד אופניים שהותאם לגלגלים, כמו גם הפדלים והשרשרת, ועליהם דמות של רוכב המסמלת אופטימיות וציפייה לעתיד טוב יותר.

מאחורי הרעיון המרגש עומד רן לב, בן קיבוץ בארי, שחבר לרפי לזרקביץ' מכפר מנחם וליוסף כוכבא ואיתן דידוב מיבנה, ויחד עם הקימו והציבו את הפסל. "מוכרחים להמשיך לדווש", קוראים מקימי הפסל. "הרוכב מסמן לרוכבי הנגב שלא רחוק היום בו יוכלו להמשיך לדווש", נכתב בעמוד הפייסבוק "תמונות בארי", בו פורסמו התמונות.

יוזמי ומקימי הפסל לצד היצירה המרגשת,
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר