הסוד נחשף: פרטים ראשונים על טקס הפתיחה והסיום באולימפיאדת פריז

מעל 3,000 משתתפים, 200 טלפונים ניידים, שלושה מסוקים ו-326 אלף צופים לאורך שישה קילומטרים • טקס הפתיחה החגיגי של המשחקים האולימפיים ייערך בעוד 21 יום וזה מה שהולך להיות בו • ומה הנושא של טקס הסיום?

הטכנולוגיה החדשה שתעזור לספורטאים באולימפיאדת פריז // רויטרס

המשחקים האולימפיים בפריז 2024 מתקרבים בצעדי ענק והיום (שישי) נחשפו פרטים ראשונים על טקס הפתיחה, שיתקיים בפעם הראשונה בהיסטוריה מחוץ לאצטדיון האתלטיקה ב-26 ביולי, ועל טקס הסיום ב-11 באוגוסט.

כתבות, חדשות ולוח האירועים: כל מה שצריך לדעת לקראת פריז 2024

בטקס הפתיחה שייערך לאורך שישה קילומטרים בנהר הסן, ישתתפו 3,000 רקדנים, מוזיקאים, שחקנים ואמני קרקס שיופיעו לאורך הגדות והגשרים, מול עיניהם של 326 אלף צופים ששילמו על כרטיסים ועוד 1.5 מיליארד צופים דרך מסכי הטלוויזיה.

הדמיית טקס הפתיחה על נהר הסן באולימפיאדת פריז, צילום: פריז 2024

הכוכבת הצרפתייה איה נקמורה צפויה אף היא לקחת חלק בטקס, כאשר כבר לפני מספר חודשים שמועות על הופעתה עוררו תגובות גזעניות, מה שהוסיף עוד לחץ על המארגנים להכליל אותה ולתת לה חלק משמעותי בו.

מנכ"ל שירותי השידור האולימפי, ייאניס אחרקוס, סיפר כי בצילום הטקס יעשה שימוש בשמונה רחפנים, שלושה מסוקים, 230 מצלמות וגם 200 טלפונים ניידים, שרובם יהיו פרוסים על 94 סירות הספורטאים ויעבירו בשידור חי את המסע שלהם על נהר הסן.

הדמיית הטקס על נהר הסן, צילום: פריז 2024

"המספר הרב של המצלמות יבטיח שצופים ברחבי העולם יוכלו לחוות את האירוע כאילו הם נמצאים שם באופן אישי, עם צילומי תקריב, צילומים רחבים וזוויות דינמיות שיספקו מבט מקיף על החגיגות", סיפר אחרקוס.

אם זה לא מספיק, פרטים ראשונים נחשפו על טקס הסיום, אותו יביים תומס ג'ולי. הנושא המרכזי יהיה "שיאים" במופע ייחודי ויוצא דופן כדי לחגוג את סיומם של התחרויות, על במה ענקית של 2,800 מ"ר באצטדיון סטאד דה פראנס.

הדמיית הטקסים בפריז, צילום: פריז 2024
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

המטרה היא להפוך את האצטדיון לאולם קונצרטים ענק עם למעלה ממאה אמנים, אקרובטים ורקדנים, בשילוב הופעה מוזיקלית של זמרים בעלי שם עולמי, כאשר התלבושות ואפקטים של התאורה ייקחו את הצופים למסע בזמן אל העבר והעתיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר