"הוכחנו שישראל על המפה": המטרות שהציבה לעצמה נבחרת השחייה למשחקים האולימפיים

ראשי האיגוד והוועד האולימפי מצפים להופעה ב-3 עד 4 גמרים עם דגש על משחי השליחים • אנסטסיה גורבנקו מצטנעת: "אני לא הפנים של הנבחרת" • ומתן רודיטי חולם על הפודיום: "אתן את הכל"

נהר הסיין עלה על גדותיו והזיז את השעון לאולימפיאדת פריז
איגוד השחייה קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים לאחר סגירת הנבחרת הישראלית לאולימפיאדת פריז, הכוללת 20 שחיינים ושחייניות, יחד עם השחייה האמנותית והמים הפתוחים. במהלך האירוע, האיגוד הציב את המטרה למשחקים: 3-4 גמרים.
 
מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג פתח ואמר: "זה הישג יוצאת דופן לראות כזאת משלחת. השחייה היא מענפי הליבה במשחקים האולימפיים, והנבחרת הישראלית הולכת ומתקדמת לאורך המשחקים האולימפיים. יש הרבה עומק, ומה שמשמח אותי בעיקר הן קבוצות השליחים,
 
"אחרי 7 באוקטובר הייצוגיות הופך להיות הרבה יותר משמעותית. כל קפיצה למים היא ניצחון. הספורט הישראלי הוא 180 מעלות ממה שקורה במדינה: מתן רודיטי בצמרת האולימפי וכבר הוכיח את זה. יש צמד בשחייה האמנותית שהוא הכי טוב שהיה אי פעם וצופים לו לפחות להיכנס לעשירייה הראשונה.
 
"בשחייה אני רוצה קודם כל גמרים. המדליה אינה חזות הכל. יש לנו שחיינית על כמו אנסטסיה גורבנקו, שהוכיחה שהיא יכולה להתחרות בכל התחרויות הגדולות ונמצאת בכושר טוב. היא תרצה לעשות היסטוריה לשחייה ולספורט הישראלי".
 
ממלאת מקום יו"ר איגוד השחייה עדי ביכמן הוסיפה: "לפני שבוע חתמנו את אליפות אירופה הטובה בכל הזמנים, אבל היא לא משקפת את המשחקים האולימפיים. הבטחה של מדליה לא תקבלו. כדי להיות ריאלים, אנחנו מציבים כמטרה 3-4 גמרים, שניים בשליחים. עד היום היו חמישה גמרים, אנחנו רוצים להכפיל את הכמות הזאת".
 
מאמן נבחרת השחייה אייל עילם., צילום: אורן אהרוני
אנסטסיה גורבנקו, השחיינית מספר 1 במשלחת, אמרה: "אני מתרגשת וכיף להיות כאן עם כל החברים שלי, אני מתאמנת יותר ושוברת את השיאים שלי, אבל אי אפשר לדעת. הרבה שחיינים מגעים לשיא שלהם בגיל 25 ואני עוד צעירה. התבגרתי וצברתי יותר ניסיון. המטרה שלי זה לעלות לגמרים.
 
"כמות השליחים שהכנסנו למשחקים מראה על העומק, אני לא מסכימה שאני הפנים של הנבחרת, יש כאן שחיינים שהגיעו להישגים וזה ממש לא רק אני. אנחנו חוזרים להיות נבחרת ומושכים אחד את השני. זה מאוד משמעותי ומרגש לעשות הישגים בתקופה הזאת והוכחנו שישראל גם על המפה בשחייה".
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
שחיין המים פתוחים מתן רודיטי סיכם: "אני צריך להיות שם ברגע האמת ולקבל החלטות טובות, כדי לשפר את המקום הרביעי  שהשגתי בטוקיו. משפיע כל מה ששומעים על נהר הסיין, אבל אני מנסה פחות להתעסק בזה. מאמין שאם כל האימונים שעשיתי בכל מיני מקומות, לא משנה איפה שאשחה אתן את הכל ".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר