הבלתי אפשרי הפך לאפשרי: למה נובאק ג'וקוביץ' החליט להשתתף בווימלבדון?

הוא לא העפיל לאף גמר במהלך 2024, איבד את המקום הראשון בדירוג העולמי ו"לקינוח" קרע את המניסקוס • הסרבי האגדי לא היה אמור להתאושש בזמן כדי לשחק בגרנד סלאם, אבל האהבה לדשא סחפה אותו • ה"ג'וקר" אמנם כבר לא פייבוריט לזכייה בטורניר היוקרתי, אבל תעשו טעות חמורה אם תספידו אותו מראש

נובאק ג'וקוביץ'. צילום: גטי אימג'ס

נובאק ג'וקוביץ' לא היה אמור להתחרות בווימבלדון, גם לא במשחקים האולימפיים בפריז. לאחר שקרע את המניסקוס ברולאן גארוס, הסרבי עבר ניתוח בברך, ולמרות שזמן ההחלמה קוצר כי בחר לא ללכת על טיפול שמרני, הוא לא היה צפוי להתאושש בזמן. בוודאי לא לתחרות כה אינטנסיבית. עכשיו תזכרו במי מדובר ותבינו לבד איך זה נגמר - או אולי רק מתחיל.

הוא אמנם לא אישר זאת באופן רשמי, אך לאף אחד, בוודאי לא לג'וקוביץ' עצמו, אין ספק - אם הוא עומד על שתי הרגליים, הוא ינסה בכל מחיר לעלות על המגרש. במילים אחרות, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, הוא יעלה מחר (שלישי) על הדשא בווימבלדון וישתתף בטורניר.

כך, אגדת הטניס מוכיח כבר כמעט 20 שנים עד כמה הוא ווינר, והוא לא מפסיק לעשות זאת, שנה אחרי שנה, גם בגיל 37 ולמרות שהוא עובר את אחת השנים הכי גרועות שלו.

נובאק ג'וקוביץ' ברולאן גארוס. לא הרבה ציפו שיחזור עד ווימבלדון, צילום: AP

לא יודעים מה הסרבי עשה השנה? זה מובן, כי אם היה עושה הייתם יודעים. ה"ג'וקר" לא הגיע ולו לגמר אחד, ערך שינויים בצוות המקצועי שלו, ואף איבד את המקום הראשון בעולם. בהמשך ירד גם למקום השלישי, אך חזר שוב למקום השני ועם הדירוג הזה הוא יתחיל את ווימבלדון.

למעשה, זו תהיה הפעם השלישית ברציפות שבה הוא מגיע לטורניר לא כמדורג הבכיר - ובשנה שעברה גם איבד את התואר לקרלוס אלקרס בתום משחק לפנתיאון.

נובאק ג'וקוביץ' וקרלוס אלקרס. יפגשו שוב בווימבלדון?, צילום: גטי אימג'ס

"למה רציתי לזרז את ההחלמה? גם אשתי שאלה אותי", ענה ג'וקוביץ' כשנשאל על החזרה שלו במסיבת העיתונאים לקראת הטורניר היוקרתי בעולם. "אני בן 37, אולי אקח פחות סיכונים ואתכונן למשחקים האולימפיים? פשוט אני מרגיש שאני לא רוצה לפספס גרנד סלאם כל עוד אני יכול לשחק, כל עוד אני פעיל וברמה מתאימה. האמת, זה לא פחד להחמיץ כמו הרצון המדהים לשחק, במיוחד בטורניר שתמיד היה חלום עבורי.

"היו לי שיחות רבות עם טניסאים וטניסאיות שהיו במצבים דומים", הסביר ג'וקוביץ'. "טיילור פריץ, למשל, אמר לי שאחרי 21 יום מאותו ניתוח הוא כבר שיחק בווימבלדון. זה נתן לי אמונה ואופטימיות שאם ההתאוששות תעבור היטב, אוכל לשחק כאן. היה לי שבוע אינטנסיבי של אימונים, הברך הגיבה היטב, וזו הסיבה שהחלטתי להישאר בהגרלה הראשית".

יש לומר ביושר: נובאק ג'וקוביץ' כבר לא הפייבוריט הבכיר לזכייה בווימבלדון, וכפי שזה נראה כרגע זכייה נוספת בגרנד סלאם ה-25 רק הולכת ומתרחקת ממנו. לצד המרדף הזה, הוא יפנה מאמצים כבירים לזכות בדבר היחיד שעדיין חסר לו - מדליה אולימפית. אבל כשרואים מה שהוא עושה כדי להמשיך לשחק ולהישאר ברמות הכי גבוהות, אי אפשר שלא להסיר בפניו את הכובע.

במבט לאחור, בסך הכל לפני חצי שנה נראה היה ש"נולה" ממשיך להיות בשיאו. אחרי ששבר את שיא הגרנד סלאמים של רפאל נדאל, וזכה בשלושה כאלה בסך הכל ב- 2023, אף אחד לא הימר נגדו. נראה היה שאי אפשר לעצור את המכונה המשומנת, אך כשהסדק הראשון הופיע, כבר לא היה ניתן לתקן. בינתיים יש סוג של דבק זמני, אבל גם לו יש תאריך תפוגה. כרגע הוא מחזיק מעמד.

המסלול לעבר התואר השמיני בווימבלדון על פניו נוח יותר עבור ג'וקוביץ' מאשר לשני הפייבוריטים לזכייה - יאניק סינר וקרלוס אלקרס - שיוכלו להיפגש כבר בחצי הגמר. את אחד מהם יכול הסרבי לפגוש רק בגמר, אם וכאשר יעפיל אליו.

בסוף השבוע האחרון נובאק ניצח את דניל מדבדב במשחק ראווה וסימן וי ראשון על ניצחון מול שחקן בטופ העולמי, כך ששוב - נובאק ג'וקוביץ' והספדים לא יכולים להיכלל באותו משפט. עדיין.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר