מייקל פלפס: כמה כסף שווה אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה?

השחיין המעוטר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים הרוויח עשרות מיליוני דולרים מחסויות, סכומים גבוהים בשל הישגיו הספורטיביים המרשימים וגם מחזיק בתיק נדל"ן מלא בנכסים יקרים

הטכנולוגיה החדשה שתעזור לספורטאים באולימפיאדת פריז

מייקל פלפס חוגג היום (ראשון) יום הולדת 39, ונותן לנו סיבה נוספת להיזכר באחד השחיינים הגדולים בהיסטוריה. עם 28 מדליות אולימפיות, פלפס הוא לא רק הספורטאי המעוטר ביותר בתולדות המשחקים האולימפיים, אלא גם איש עשיר במיוחד עם הון המוערך בלמעלה מ-100 מיליון יורו.

העושר של פלפס מגיע בעיקר מחסויות. לאורך הקריירה הוא חתם על עסקאות עם כמה מהמותגים המובילים בעולם ביניהם ויזה, קלוגס, קולגייט, אומגה וסאבווי. רק מחסויות אלו צבר השחיין הנפלא לפחות 75 מיליון דולרים.

אחד ההסכמים המשתלמים ביותר של פלפס היה עם חברת ספידו. לאחר שזכה בשמונה מדליות זהב באולימפיאדת בייג'ינג 2008 קיבל פלפס בונוס של מיליון דולר מהחברה, שהייתה הספונסר שלו מאז 2001. חברת אנדר ארמור היא נותנת חסות משמעותית נוספת של פלפס שהרוויח כ-5 מיליון דולרים מהסכם החסות עם החברה במהלך השנים.

פלפס. מהגדולים בהיסטוריית הספורט, צילום: מתוך טוויטר

 

פלפס הרוויח סכום עצום של 640,000 דולר מהמענקים האולימפיים שלו - 25,000 דולר לזהב, 15,000 דולר לכסף ו-10,000 דולר למדליות ארד.

עם חוש עסקי חריף ובעזרת צוות יועצים שמקיף אותו, הספורטאי המוכשר גם הצליח לבנות תיק נדל"ן מרשים. הוא מתגורר כיום בפרדייז ואלי, אריזונה, באחוזה מפוארת שרכש ב-2016 תמורת יותר מ-2.5 מיליון דולרים. האחוזה כוללת 6 חדרי שינה גדולים ו-8 חדרי רחצה מפוארים. פלפס מחזיק גם בנכסים נוספים בבולטימור, שם גדל, ובסקוטסדייל, אריזונה.

ספורטאי העבר האמריקני גם נכנס חזק לעולם הספרות לאחר שכתב שתי אוטוביוגרפיות (רב-מכר) וספר ילדים. דרך נוספת שבה פלפס השלים את הונו הייתה באמצעות הופעות בטלוויזיה. בשנת 2013 הוזמן לתוכנית גולף תחרותית, The Haney Project. הוא גם כיכב בתפקיד אורח בתפקיד עצמו בפרק של הדרמה הפופולרית Suits, שהוא מעריץ מושבע שלה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

פלפס ידוע גם בנדיבותו. הוא הקים בשנת 2008 את קרן מייקל פלפס, שמטרתה לקדם חיים בריאים, במיוחד לילדים, באמצעות השחייה. ידוע שפלפס תרם את הבונוס של מיליון דולר שקיבל מספידו לקרן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר