עדיין תומכים במלחמה באוקראינה: דרמה גדולה לפני אולימפיאדת פריז

מתוך 12 הג'ודאים הרוסים שהורשו להשתתף בתחרות הג'ודו במשחקים האולימפיים - 8 נפסלו על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי • סרגיי סולובייצ'יק, נשיא פדרציית הג'ודו הרוסית: "הספורטאים הנותרים נאלצים להישאר בבית במצב זה, הנבחרת לא תקבל תנאים משפילים"

התקנת הטבעות האולימפיות על מגדל אייפל / צילום: רויטרס
הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) פסל השתתפותם של 8 ג'ודוקאים רוסים שהיו אמורים להשתתף במשחקים האולימפיים בפריז, כספורטאים ניטרליים אינדיבידואליים, לאחר שלא עמדו בתנאים של אי תמיכתם במלחמה באוקראינה.
 
רוסיה הצליחה להשיג בסך הכל 12 מכסות למשחקים בפריז, מה שאומר שרק ארבעה ספורטאים קיבלו אישור להתחרות. אלא שלאחר הודעת ה-IOC הודיע סרגיי סולובייצ'יק, נשיא פדרציית הג'ודו הרוסית (RJF), כי אף אחד לא ייצג את המדינה.
 
סולובייצ'יק אמר: "הוועד האולימפי הבינלאומי הכריז על רשימת הג'ודוקאים שהתקבלו להשתתף במשחקים האולימפיים בפריז. זה כלל רק ארבעה מהספורטאים שלנו. עד לאחרונה קיווינו שהשכל הישר והרצון לקיים משחקים אולימפיים מן המניין בהשתתפות הספורטאים החזקים, כולל מרוסיה ובלארוס, יגבר על תככים פוליטיים".
 
"כל מי שאוהב ספורט, מבין שללא ספורטאים רוסים תחרויות הג'ודו במשחקים לא יהיו שלמות, והאלופים יזכו בטורניר אולימפי 'חלש'. למרבה הצער, ה-IOC אפשר לארבעה בלבד להשתתף באולימפיאדה. הספורטאים הנותרים נאלצים להישאר בבית במצב זה, הנשיאות של פדרציית הג'ודו הרוסית קיבלה החלטה פה אחד - נבחרת רוסיה בג'ודו לא תקבל תנאים משפילים ולא תתחרה במשחקים בפריז בהרכב שהוצע על ידי גורמים בוועד האולימפי הבינלאומי".
 
מפגינים נגד השתתפות רוסיה בפריז 2024, צילום: AFP
 
"אנחנו אחת הפדרציות והקבוצות הלאומיות החזקות בעולם. עמדנו בתנאים שהביע ה-IOC כל עוד הם מקובלים עלינו, ובתחילה הצהרנו שלא נעשה עסקה עם מצפוננו ולא נחתום על כל הצהרות שמכפישות את מדיניות ארצנו".
 
"אנחנו עדיין אוהבים ספורט ומכבדים מסורות. אנו מאמינים שבמוקדם או במאוחר ההיגיון והשכל הישר ינצחו בתנועה האולימפית. ברור שכיום יש צורך דחוף ברפורמה ב-IOC. אנו מקווים שהמשחקים הפגומים הללו בפריז יפתחו את עיניהם של כל האנשים בכל המדינות ויהפכו לדחף לרפורמה." אמר סולובייצ'יק בהצהרה.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
בעקבות כך, אותם כרטיסים, אמורים לעבור עכשיו לספורטאים אחרים שהיו קרובים לקריטריון ונותרו עד רגע זה בחוץ.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר