תיקול משפטי: זה הסכום המטורף שראשי ה-NFL ייאלצו לשלם כפיצוי לצופים

בית המשפט בלוס אנג'לס פסק לטובת תביעה ייצוגית שהאשימה את ליגת הפוטבול בגביית מחיר מופרז על צפיה במשחקים • החוק מאפשר קנס מקסימלי של 14 מיליארד דולר, אבל השופטים ריחמו

ברוני ג'יימס דומע אחרי שנבחר בדראפט

משחקי יום א' ב-NFL מאוד פופולריים. מדובר ביום חופש שאוהדים רבים מנצלים כדי לשבת מול הטלוויזיה (מי שאינם יכולים להגיע לאצטדיונים) וליהנות מהם. גם ראשי ליגת הפוטבול יודעים זאת, ולפי תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט בלוס אנג'לס, הם ניצלו זאת כדי להרוויח כמה שיותר על חשבון הצופים, שהחליטו לא לשתוק.

לפי התביעה, ראשי ה-NFL, יחד עם ראשי קבוצות הליגה, יצרו אינפלציית הוצאות ומחירים מלאכותיים, כדי שיתאפשר להם להקפיץ את גובה התשלום לצפייה במשחקים. המחיר של מה שמכונה "כרטיס יום א'", זינק עבור מיליוני מנויים פרטיים ועסקים שמקרינים את המשחקים.

כאמור, השופטים קיבלו את התביעה, והיו יכולים לפסוק את הקנס המקסימלי על פי חוק - 14 מיליארד דולר, אבל הם ריחמו במידה מסויימת על ה-NFL, שחוייב בתשלום פיצויים של לא פחות מ-4.7 מיליארד דולר. הסכום העצום מתחלק בין התובעים הפרטיים (2.4 מיליון צופים), שייקבלו כולם יחד 4.6 מיליארד, והסכום הנותר יילך לבעלי העסקים, דוגמת מסעדות, פאבים ומועדונים (48 אלף עסקים).

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

כעת צפויים ב-NFL לערער, אחרי שכבר בתחילת השבוע דרשו מבית המשפט לסגור את התיק. "אנחנו דוחים מכל וכל את הפסיקה, ומאמינים שאין לטענות אלה כל בסיס", נמסר מראשי הליגה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר