"קיבלתי התקף חרדה בגלל הפגנות אנטי ישראליות"

אולגה רובין, לוחמת ה-MMA הבכירה בישראל, תעלה ביום שישי לקרב החשוב בחייה – והחלום שלה הוא לזכות בחגורת האליפות כשהיא עטופה בדגל כחול-לבן • "הרגשתי את האנטישמיות במקומות שהייתי בהם מאז 7 באוקטובר, ניצלתי פעמיים", היא אומרת: "זה רק מגביר לי את המוטיבציה"

קבלת הפנים שחיכתה לדונלנד טראמפ באירוע ה-UFC בארה"ב

אולגה רובין תעלה מחר (שישי) לזירה ותתמודד על תואר האליפות של ארגון אינביקטה, ארגון הנשים הגדול ביותר בעולם. בראיון ל"ישראל היום" היא מספרת על ההכנות לקרב החשוב בחייה, על התמודדותה עם האנטישמיות, שהתגברה במיוחד מאז 7 באוקטובר, ועל חלומה לזכות בחגורת האליפות כשהיא עטופה בדגל ישראל.

רובין (34) נולדה במוסקבה להורים מוסיקאים - אבא בונה כינורות ואמא פסנתרנית. כשהייתה בת שנה וחצי, משפחתה עלתה לישראל והתיישבה בתל אביב. "כילדה התנסיתי במגוון תחומים - בלט, התעמלות אמנותית, שחייה ומשחק, אבל מעולם לא נמשכתי לאמנויות לחימה", היא מספרת. "תמיד הייתי מאד תחרותית ואהבתי לתת שואו, בין אם זה בריקוד או בשחייה".

"בגיל 17, כשאמא שלי עברה לגור בלונדון, עזבתי את תלמה ילין, סיימתי בגרויות שנה לפני כולן ונסעתי אליה לשנתיים", היא נזכרת. "כשחזרתי לארץ הכרתי את בעלי ובגיל 20 כבר התחתנתי".

אז איך נכנסת לעולם אמנויות הלחימה?

"בהתחלה ניסיתי להתפרנס כדוגמנית ואמרו לי שאני צריכה להתחיל להתאמן במכון כושר ולהוריד משקל", היא מספרת בחיוך. "אבל ככל שהתאמנתי, ראיתי שאני גדלה והופכת לשרירית יותר ויותר. אחד הדברים שעשיתי במכון כושר היה אירובי קיקבוקס, וככה התחלתי לשים לב שאני ממש נהנית לבעוט ולתת אגרופים". 

פעם אחת היא צפתה במקרה בקרב MMA נשים בטלוויזיה והתאהבה מיד. "התקשרתי לעידו פריינטה (מאמן לחימה, י"ק), שהפנה אותי למושיק קידר בחולון, ויום אחרי כבר הייתי על המזרן והתחלתי להתאמן. חצי שנה אחרי שילדתי את בני, עשיתי את הקרב הראשון שלי בארגון בלאטור ומאז הקריירה המקצוענית המריאה".

מאז הספיקה אולגה להתחרות בארגונים הגדולים בעולם ולהשיג הישגים חסרי תקדים ללוחמים ישראלים, כולל קרבות על חגורות האליפות של ארגוני הענק בלאטור ואינביקטה ומועמדות לתואר הכנעת השנה בטקס פרסי ה-MMA היוקרתי בלאס וגאס בשנת 2023.

ביום שישי תתמודד אולגה בקנזס סיטי מול האלופה הנוכחית טאליטה ברנרדו הברזילאית על חגורת האליפות של ארגון אינביקטה. היא מקווה להפוך ללוחמת הישראלית הראשונה שתחזור לארץ כאלופת העולם ב-MMA. "בצל המלחמה ותקריות האנטישמיות המוטיבציה רק גדלה", היא אומרת.

איזה מקרים היו לך בחודשים האחרונים?

"אני מתאמנת המון בלונדון, שהייתה כמו בית בשבילי", מספרת אולגה. "אבל בפעמיים האחרונות שהייתי שם החוויה הייתה קשה. הרגשתי את האנטישמיות בכל מקום והייתה תחושה ממש שונה מכל מה שחוויתי שם בעבר. 

רובין מספרת על רגעים שבהם היא חששה שתיפגע על ידי מפגינים הפרו-פלשתינים: "באחת הפעמים קיבלתי התקף חרדה כי נקלעתי לאזור שהתחילו בו מהומות אנטי ישראליות. לא ידעתי מה לעשות ונכנסתי לפאניקה, אבל מה שהציל אותי בפעמים הבאות היתה אפליקציית חדר מצב שמתריעה לישראלים השוהים בחו"ל בזמן אמת מאילו אזורים להימנע להגיע. האפליקציה הזו הצילה אותי פעמיים".

"כל החוויה הזו נתנה לי המון מוטיבציה לתת שואו ולשים את ישראל על המפה", היא אומרת בנחישות. "תמיד הייתי גאה לייצג את הדגל, אבל עכשיו, כשהשנאה כל כך מופגנת, אין משהו שיותר ישמח אותי מאשר לקחת את החגורה, להשתיק את השונאים ולהביא גאווה לכל מדינת ישראל".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אולגה רובין, צילום: INVICTA FC
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר