בשורה לספורט הישראלי: אחד החוקים הכי חשובים עבר בכנסת

חוק המאמנים עבר במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל • מה הוא אומר, מה ההשלכות שלו ומתי ייכנס לתוקפו?

נבחרת ישראל לאחר מדליית הכסף באליפות אירופה בחצי מרתון / צילום: איגוד האתלטיקה
חוק "הספורט" (תיקון 17 – הסדרת העיסוק באימון ספורט) עבר היום לפנות בוקר (בין שני לשלישי) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ונכנס לספר החוקים. החוק, אותו יזם יו"ר וועדת הספורט, חה"כ סימון דוידסון (יש עתיד) בשיתוף עם משרד התרבות והספורט, יוצר קריטריונים קבועים להסמכת מאמנים, בתחומי הספורט השונים.
 
על פי החוק החדש, יהיו ארבע דרגות מאמן המבוססות על דרגות הכשרה מותאמות. מאמן שעבר הכשרה בדרגה ראשונה יוסמך כמדריך שיעבוד עם ילדים, הכשרה בדרגה שנייה תאפשר לאמן עד גיל נוער, בדרגה השלישית יוכשרו מאמני קבוצות בוגרים ובדרגה הרביעית מאמנים בכירים שיוכלו לכהן גם כמאמנים לאומיים בנבחרות.
 
החוק מאפשר שנתיים של היערכות לארגוני הספורט ומוסדות ההכשרה עד שייכנס לתוקפו. בנוגע למערכת החינוך, מורים לחינוך גופנים יקבלו את ההסמכה הראשונה. ארגוני ספורט שלא יעסיקו מאמנים על פי הקריטריונים, יהיו חשופים לקנסות.
 
יו"ר וועדת הספורט, חה"כ סימון דוידסון, צילום: אורן אהרוני
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
יו"ר ועדת הספורט, חה"כ סימון דוידסון: "עבודה של מעל שנתיים סוף סוף נושאת פירות. כמאמן לשעבר אני מבין ממקור ראשון את חשיבותו והשפעתו של תפקיד המאמן. את המשימה של אסדרת תחום המאמנים לקחתי על עצמי כבר בשלבים הראשונים של העבודה הפרלמנטרית. מרגש לראות את כל העבודה והמאמץ מתבטאים בחוק מצוין ומותאם בישראל. היום, אחרי עשורים של חוסר בהירות, עשינו התקדמות משמעותית בביסוס מעמד המאמן".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר