תחת אבטחה כבדה: נערכה החזרה לטקס פתיחת אולימפיאדת פריז

ב-26 ביולי יתקיים המשט שיוביל את 206 המשלחות לאורך 6 קילומטרים על נהר הסיין • המארגנים מקווים שהכל יילך כשורה ויערכו חזרה גנרלית בשבוע הבא

סירת משטרה על הסיין. צילום: אי.פי.אי
בשעה טובה, לאחר מספר דחיות, נערכה אתמול (שני) החזרה לטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים לאורך נהר הסיין. תחת אבטחה כבדה של סירות משטרה ושוטרים על הגגות מסביב, חלפו להן 55 הסירות המיועדות (לא הכמות המלאה) להשיט את המשלחות עם דגלי הארצות המשתתפות, כשברקע מגדל אייפל.
 
זו היתה חזרה בקנה מידה מלא, שהחלה בפונט ד'אוסטרליץ והסתיימה בפונט ד'אינה. החזרה תוכננה במקור לתחילת אפריל, אך כאמור נדחתה פעמיים בשל זרימתו החזקה של הנהר. על פי התכנון, שיוט 206 המשלחות אמור להימשך 45 דקות, ויכלול גם את נבחרות הפליטים והספורטאים הנייטרלים, שרובם יגיעו מרוסיה ומבלארוס המנודות.
 
"הפוקוס של האימונים שלנו הוא בתזמון, ביכולת של הסירות לנווט ביחד", אמר תיירי רבול, מנהל הטקסים של הוועדה המארגנת, "אבל מעל הכל בעמידה בלוח זמנים כדי שנוכל להציג את המשלחות שלנו במקום הנכון". אחד החששות העיקריים הוא זרימת הסיין, שגוברת עם הגשמים ומקשה על הניווט. "זרימת הנהר פחתה באופן די משמעותי ודי מהר. אנחנו עדיין בזרימה משמעותית, אבל אנחנו מתקרבים הרבה יותר לתנאים שאנחנו רואים בדרך כלל ביולי", הסביר רבול.
 
בעקבות החששות הרבים מאירועי טרור, חזרה נוספת, עם כוחות האבטחה המלאים, תיערך לאורך המסלול בן ה-6 קילומטרים  גם ב-24 ביוני, אך הפעם עם כל 89 הסירות. טקס הפתיחה יתקיים ב-26 ביולי.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר