פרסומת שרכשה מדינת ישראל ב-7 מיליון דולר שודרה הלילה (בין ראשון לשני) בסופרבול, אירוע הספורט הגדול בעולם בלאס וגאס. מי שיזם את הפרסומת הוא מערך ההסברה הלאומי, בשיתוף עם משרד התפוצות שיזם ולקח חלק במימון.
הפרסומת שאורכה 30 שניות התמקדה בשחרור האבות הישראלים שמחוזקים בשבי וכללה בין היתר תמונה של משפחת ביבס. "לכל האבות שמחוזקים בשבי החמאס מעל 120 ימים, אנחנו פועלים להחזיר אותכם הביתה".
The Israeli government has bought Super Bowl ad placements calling for the release of Israeli fathers held hostage in Gaza.
— Oli London (@OliLondonTV) February 11, 2024
The cost to air a 30-second ad during Super Bowl LVIII 2024: $7-million.
The commercials have already been viewed at least 10 million times, and will… pic.twitter.com/nAAaJe0tq6
כלל תכני הקמפיין, על פי ההערכות, יגיעו בסופו של דבר לעשרות מיליוני חשיפות ברחבי ארצות הברית, כאשר כבר בימיו הראשונים הגיע לכמעט 10 מיליון חשיפות.
מי שאחראי על מימון פרסומת נוספת ששודרה הוא רוברט קראפט, אחד היהודים העשירים בעולם ובין היתר הבעלים של ״ניו אינגלנד פטריוטס״. קראפט, שכמובן לא ירוויח דולר מההשקעה של 7 מיליון דולר על פי ההערכות, הסביר לעיתון USA Today כי "אנחנו האומה הכי גדולה בעולם, אבל היא מתחילה להיראות לי כמו גרמניה בשנות ה-30, ואני רוצה למנוע מאיתנו להגיע לשנות ה-40".
המפגש של טיילור סוויפט וטרוויס קלסי בסיום הסופרבול // קרדיט: X
ברחבי העולם, לא כולם אהבו את התשדיר הישראלי. בין היתר, אמריקנים פרו-פלשתינים טענו: "אנחנו נותנים לישראל 10 מיליון דולר כל יום כדי שיוכלו להוציא 7 מיליון דולר על פרסומת לסופרבול כדי לתעמל את האוכלוסייה שלנו תוך ביצוע פעיל של רצח עם".