הכי גדול שיש: סכומי הכסף הבלתי נתפסים מאחורי הסופרבול בלאס וגאס

שלושים שניות של פרסומת במחצית נמכרו בכ-7 מיליון דולר • הכרטיס הזול ביותר למשחק עולה כ-7000 דולר • כרבע מאוכלוסיית ארצות הברית צפויה להמר על המשחק • אז איך זה שהאמנים שמופיעים במהלכו לא מקבלים כלום?

לאס וגאס מתכוננת לסופרבול. צילום: USA TODAY

בלילה שבין ראשון לשני (1:30 שעון ישראל) יתקיים האירוע הספורטיבי הגדול ביותר בלוח השנה האמריקאי, ואחד מהגדולים בעולם, אירוע בו צופים כמאה מיליון איש ואישה בכל שנה. מדובר בחגיגה עצומה שבה הספורט במרכז אבל כמובן שהכסף מכתיב את הקצב. ביציעים ינכחו הכוכבים הגדולים ביותר מכל התחומים, בעוד השדרנים הבכירים ביותר יספקו סופרלטיבים מכל כיוון.

קהל הפוטבול נמצא בצמיחה. על פי הערכות, ברחבי העולם ישנם כ-450 מיליון אוהדים, וזאת לאור השקעת ליגת ה-NFL בקיום משחקים באירופה - באצטדיון הביתי של טוטנהאם ובוומבלי כחלק מהסכם שיתופי לקיום משחקים באדמת הממלכה שאמור להניב כ-373 מיליון דולר עבור אירוח שני משחקים בעונה. בנוסף לכך, גם האליאנץ ארנה שבמינכן צפוי לארח משחק אחד.

ההכנות לסופרבול ה-58 // קרדיט: NFL

הימורים גבירותי ורבותיי

על פי מחקר שביצעה התאחדות הגיימניג האמריקאית, שיא של 68 מיליון אמריקאים, שהם כ-26% מכלל האוכלוסייה במדינה, צפויים להגיש הימורים בשווי 23.1 מיליארד דולר על המשחק, עלייה של 35% מההערכות לקראת סופרבול 2023, שראה הימורים בשווי 16 מיליארד דולר. 46% מההימורים יוגשו בצורה מקוונת לאור ההקלות הרגולטוריות בתחום. אגב, המהרים כמעט חצויים בנוגע לזהות המנצחת ונותנים לקנזס סיטי צ'יפס סיכוי טוב במקצת להביס את הסן פרנסיסקו פורטיניינרס.

המסך הגדול

האוהדים שצופים במשחק רואים בסופרבול אירוע רב ממדי, כזה שלא מסתכם רק במה שקורה על המגרש. במהלך המשחק משודרות פרסומות ייחודיות שמשודרות רק במהלכה, למעט ספוילרים מקדימים שמופצים ברשת. עלות כל 30 שניות שידור היא 7 מיליון דולר והמוצרים המשווקים מגוונים מבירה (שתפורסם על ידי ליאו מסי), אוכל, מוצרים ביתיים, מכוניות ועוד. וקצת בהקשר הישראלי: משמח במיוחד לראות שרוברט קראפט, הבעלים היהודי של הניו אינגלנד פטריוטס, קנה גם כן חלון שידור לתשדיר נגד אנטישמיות. בשנת 2023 ההכנסות ממכירת החלונות הניבו לליגה הכנסות של כ-600 מיליון דולר.

מסי בפרסומת של "אולטרה", צילום: AP

וגאס בייבי

תרבות הספורט האמריקאית מבצעת בשנים האחרונות מעבר לתוך לאס וגאס, עם קבוצות NFL, NHL, WNBA ובקרוב קבוצת MLB שקבעו בעיר את מגרשם הביתי בעיר ההימורים. כשבנוסף לכך ישנם מגוון ליגות שמקיימות בעיר ליגות קיץ ומחנות אימונים. במהלך השבוע שלפני הסופרבול העיר הופכת ליעד תיירותי כפול עם רצף אירועים מותאמים וממותגים בכבדות לכבוד חגיגת הפוטבול. גורמים רשמיים מצפים שהוא ימשוך יותר מ-330,000 מבקרים וייצור הכנסות של למעלה מ-600 מיליון דולר. שיאים חדשים של תעריפי חדרים בבתי מלון ומחירי כרטיסים צפויים להישבר. הכרטיס הזול ביותר צפוי לעלות כ-7000 דולר והמחיר הממוצע לכרטיס עומד על 9850 דולר. למרות המחיריםן הגבוהים, האצטדיון בעל 71 אלף המקומות צפוי להיות מלא מפה לפה.

השואו שבתוך הספורט

החל משנת 1988 הכוכבים הגדולים ביותר ביצעו הופעות מחצית גרנדיוזיות במשחק הסופרבול וההופעה באירוע נחשבת כסמל סטטוס בתרבות האמריקאית. מארון 5, שאקירה, מייקל ג'קסון, סטיבי וונדר, ג'סטין טימברלייק ובריטני ספירס הם רק חלק מהשמות הגדולים שהופיעו, חלקם עם הופעות אייקוניות שבלתי אפשרי לשכוח, לטוב ולרע. תשאלו את ג'נט ג'קסון. באופן מפתיע, בעוד שהמופע הקצר ידוע כאחד משידורי הטלוויזיה הנצפים ביותר מדי שנה, האמנים לא מקבלים עבורו תשלום. עוד יותר מפתיע הוא זמן המופע עצמו - הזמר אשר שמופיע השנה יופיע במשך רבע שעה בערך. זה בערך הסטנדרט. בשנה שעברה ריהאנה שברה את שיא הצופים להופעה עם 121 מיליון צופים, גבוה מממוצע הצופים במשחק עצמו.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
האצטדיון בלאס וגאס, צילום: AFP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר