אירוע הסופרבול יתקיים בשבוע הבא, ופרט לאוהדי פוטבול נלהבים ומעריצי הזמר Usher, נראה שהחגיגה לא עוצרת גם אצל עברייני הרשת. חברת BrandShield, חברת סייבר ישראלית המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות, רמאויות, התחזויות וזיופים ברשת, חושפת לראשונה את היקפי הונאות הרשת לקראת האירוע.
הנתון מדהים: נמצאו 225 אתרים חשודים כאתרים בלתי מהימנים עם דומיין שמכיל את המילה Superbowl. רק כדי להבין עד כמה תחום ההונאות, ובפרט סביב אירועי ספורט מרכזיים, הוא תחום בעלייה – נדגיש כי בשנה שעברה נמצאו 154 אתרים כאלה. מדובר בעלייה של 68% מהשנה שעברה. בחלק מהאתרים יש הונאות אקטיביות ובחלקם ההונאה יכולה להתרחש כל רגע כי יש תשתית ודומיין קיימים.
גם בגזרת הקבוצות המתחרות בגמר ניתן למצוא נתונים מטרידים. לא ברור אם קבוצת ה- Chiefs תזכה בתואר הנכסף, אך בתואר המפוקפק של אתרים החשודים בהונאה היא כבר זוכה, עם למעלה מ-306 דומיינים רשומים כאלה הנושאים את שמה. זאת לעומת המתחרה שלה, ה- 49ers, ש"זוכה" לכ-60 בלבד. באופן זה, האתרים מציעים מרצ'נדייז של הקבוצות – מזויפים או אפילו כאלה שלא קיימים בכלל. כך עברייני הרשת נישאים על גל האהדה והפופולריות של אירוע הסופרבול, בכדי לבצע הונאות פישינג או "דיוג", בהן מטרת ההונאה אינה למכור זיוף אלא להשיג פרטים אישיים ופרטי תשלום מאוהדים תמימים.
Super Bowl LVIII is set! #SBLVIII #NFLPlayoffs pic.twitter.com/LEEs9AkZGd
— NFL (@NFL) January 29, 2024
הדפוס מוכר מהיומיום של צרכנות הרשת, מאירועי ענק קודמים ומשיטות שהפכו מוכרות ברשת, ואף התעצמו בשנים שמאז הקורונה באופן ניכר. דרך הרשתות החברתיות וקבוצות של אוהדים ומעריצים, הרשת מתמלאת באתרי הונאה כוזבים, המציעים כרטיסים למשחק ומרצ'נדייז נוספים. האתרים נראים מהימנים לגמרי, אך מדובר בהתחזות. לעתים אף יציעו חבילות אטרקטיביות במחירים משתלמים, כדי למשוך את קהל הקונים, אך בפועל לא תראו תמורה לכסף.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו