חריג: ספורטאי ישראלי ניצח – אך קרב הגמר נפסל

תקרית יוצאת דופן באליפות אירופה בג'יו-ג'יטסו, ויקי דאבוש גבר על יריבו הבלגי, אך בעקבות תקרית אלימה בסיום הוחלט שלא להעניק להם מדליות • הישגים לחניאל שוקמן ומאיה בכר

דאבוש. הפעם אין מדליה. צילום: תומר אלראי

תקרית יוצאת דופן התרחשה אמש (שישי) באליפות אירופה בג'יו-ג'יטסו הנערכת בזאגרב שבקרואטיה, לאחר שהישראלי ויקי דאבוש ויריבו הבלגי נפסלו לאחר קרב הגמר, בו ניצח דאבוש.

דאבוש, המתחרה בקטגוריית המשקל עד 69 ק"ג, ניצח בגמר את יריבו מבלגיה ביילי פלוריאן, אך עם הירידה מהמזרן יריבו, שכבר החל להתנהג בגסות במהלך הקרב, תקף מילולית את דאבוש, וזה לא נשאר חייב והגיב במקום להתעלם, כך על פי הודעת "התאחדות אילת". בעקבות התקרית, חבר השופטים החליטו לפסול את שניהם מהתחרות.

דאבוש הגיב ברשתות החברתיות: "טוב נגמר לה היום אליפות אירופה 2023, ניצחתי היום את כל הקרבות שלי ולצערי קרב הגמר נגמר בצורה מאוד אמוציונאלית. הבחור לא לחץ לי את היד ודחף אותי, שאלתי אותו מה הוא עושה והתקדמתי לעברו. אחרי הקרב הוחלט לפסול את הגמר. היה לי יום מצוין, ידעתי שאנצח. חבל לי שזו ההחלטה, מקווה להרים את הראש ולצוד יעדים חדשים".

בתוך כך, היו גם הישגים באליפות: חניאל שוקמן (19), שעלה מהנבחרת הצעירה, נלחם בקטגוריית עד 77 ק"ג במקצה הגברים והביס בגמר את יריבו האוקראיני. במקצה הנשים, בקטגוריה עד 70 ק"ג התמודדה הספורטאית הצעירה מאיה בכר נגד הנציגה האוסטרית, הכניעה אותה, וזכתה במקום השלישי ובמדליית הארד.

הפוסט של דאבוש,
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר