הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) פרסם היום (שישי), כי יותר משני מיליארד אנשים צפו באולימפיאדת החורף בבייג'ין 2022.
הנתון המדויק הוא 2.01 מיליארד צופים בטלוויזיה ובפלטפורמות דיגיטליות שונות, מראה על עלייה של חמישה אחוזים ממשחקי פיונגצ'אנג 2018. סך של 713 מיליארד דקות של סיקור נצפו בערוצים שונים של בעלי הזכויות האולימפיים, מה שמביא גם עלייה של 18 אחוז מהמהדורה הקודמת בדרום קוריאה.
בבייג'ין, שיא של 120,670 שעות - יותר מכל משחקי חורף עד כה - של סיקור היה זמין בפלטפורמות דיגיטליות. "בייג'ינג 2022 הייתה משחקי החורף האולימפיים המעורבים ביותר בהיסטוריה", אמר נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך.
"בשיתוף פעולה הדוק עם שותפי זכויות המדיה שלנו ברחבי העולם, יותר סיקור היה זמין מאי פעם, כולל כמות שיא באמצעות פלטפורמות דיגיטליות. עם קהל עולמי של למעלה מ-2 מיליארד, משחקי החורף האולימפיים ממשיכים להיות אחד מאירועי הספורט הנצפים ביותר בעולם".
המחקר, שנערך מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), גילה שאוהדים רצו לראות יותר אקשן בשידור חי, כאשר 57 אחוז מהצעירים בגילאי 13 עד 19 העדיפו סיקור דחוי. ה-IOC טען שפלטפורמות האינטרנט והאפליקציות האולימפיות במהלך בייג'ין 2022 הצליחו יותר מכפול ממה שהושג בפיונגצ'אנג.
בעוד 68 מיליון משתמשים צרכו את בייג'ין 2022 באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, ערוצי המדיה החברתית האולימפית רשמו 3.2 מיליארד מעורבות במהלך המשחקים, ומשכו יותר מ-11 מיליון עוקבים חדשים בפלטפורמות שונות.
במקביל, סקר שנערך בקרב ספורטאים שהשתתפו בבייג'ין 2022, גילה כי ההשתתפות משמעותית עבורם, כאשר 91 אחוזים טוענים שזו המוטיבציה שלהם "להתחרות באירוע הרב-ספורט הגדול ביותר עלי אדמות" ו-90 אחוז חשפו רצון "לייצג את המדינה שלהם".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו