רוכב האופניים הישראלי גיא ניב (28), שעשה היסטוריה כרוכב הישראלי הראשון שהתחרה בטור דה פראנס – ומחזיק בשיא ההופעות הישראלי במרוצים הגדולים בעולם – החליט לסיים את הקריירה שלו כרוכב מקצוען.
"זו ההחלטה הקשה ביותר שקיבלתי בחיי, אבל משהו בי כבה", הסביר ניב את החלטתו אותה מסר לראשי קבוצתו "ישראל פרמייר טק".
"אני יודע שזה כנראה יתקבל אצל לא מעט אנשים כהפתעה מוחלטת, אבל האנשים הקרובים אליי יודעים שזה מתבשל אצלי כבר תקופה ארוכה, מבהיר ניב, "יש כמה סיבות להחלטה, אבל המרכזית שבהן היא העובדה שאין בי יותר את הדרייב והמוטיבציה הנחוצים כדי להגיע לשיאים הבאים שרציתי להשיג בקריירה שלי".
"אני מודה שתמיד חשבתי שאחליט לפרוש כשארגיש שהגעתי למיצוי מוחלט ושאין לי יותר לאן להתקדם, אבל לא הגעתי לנקודה הזו, להיפך. גרף ההתקדמות שלי עדיין בעלייה, ורק לפני חודשיים השלמתי בטור דה פראנס את ההופעה הטובה ביותר שלי בגראנד טור - ובכל זאת, אני מאמין שזה הזמן שלי לעזוב.
"משהו כבה בי בשנה האחרונה. אני לא נהנה כמו בעבר, ולא מרגיש מספיק מסופק ומאושר בחיים האלו. תמיד ידעתי למה אני עוסק בספורט שהוא כנראה הכי קשה ותובעני בעולם. היה לי את כוכב הצפון שעזר לי לעבוד הכי קשה מכולם, לקום בבוקר אחרי כל הפסד או משבר, ולדעת בתוך תוכי שאחזור למעלה וכנראה שאפילו טוב יותר ממה שהייתי קודם.
ברגע שאיבדתי את היכולת הזו, ואני לא מצליח למצוא יותר את הסיבה להמשיך, הבנתי שהגיע הזמן לסיים את הפרק הזה".
גיא ניב נועל קריירה מקצוענית קצרה יחסית אבל יוצאת דופן ומעוררת השראה. הילד מהישוב עצמון בצפון גדל והתחרה כרוכב אופני הרים ואף נמנה על נבחרת ישראל, אבל לפני שש שנים, בגיל 22, החליט לעשות מעבר חד לרכיבת כביש במסגרת קבוצת הפיתוח "ישראל סייקלינג אקדמי", ותוך פחות משנה מצא את עצמו מזנק לג׳ירו דה איטליה ההיסטורי בירושלים.
ניב מסכם: "זה היה מסע מרתק עבורי. המקומות שהייתי בהם, האנשים שזכיתי לעבוד איתם לאורך הדרך, והחוויות האישיות והקבוצתיות - כל אלה נשזרו לאינספור רגעים שאנצור איתי לנצח".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו